מוטי מזרחי, טלדור: "IT מוניציפאלי מצמצם תקציבים עירוניים ומסייע לשיפור השירות לאזרח"

מזרחי, שהיה בין הדוברים בכנס IT מוניציפאלי 2010, תיאר פרויקט לניהול איסוף האשפה בראשון לציון ● יגאל דוד ממירס הציג את פתרונות החברה לעולם המוניציפאלי ● דפנה רבינוביץ', מנכ"ל מלם-מטרופולי-נט, תיארה את פעילות החברה ● יובל שחורי מסיסקו סיפר על יוזמת "קהילה חכמה ומקושרת"

"מיחשוב מוניציפאלי יכול להביא לחסכון תקציבי ניכר ברשויות המקומיות והכספים הנחסכים יכולים להיות מופנים לעבר שיפור השירות לתושבים", אמר מוטי מזרחי, מנהל אגף פיתוח מערכות בטלדור. מזרחי היה בין הדוברים בכנס IT מוניציפאלי 2010. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במרכז הכנסים אבניו שבקרית שדה התעופה. את הכנס הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי בקבוצה, והשתתפו בו מאות אנשי IT מהשלטון המקומי.

מזרחי תיאר פרויקט לניהול איסוף האשפה, הבקרה והפיקוח על האיסוף בראשון לציון. לדבריו, "העירייה מיחשבה את כל התהליך על מנת להביא לחסכון בתפעול. תהליך האיסוף ושינוע האשפה הוא מורכב. כמות האשפה המטופלת ביום בעיר היא 650 טונות, חמישית ממנו הולכת למיחזור".

מערכת ה-IT שהוטמעה, אמר מזרחי, "תומכת בכל התהליכים לרבות תתי-התהליכים כגון  ניהול תחנות מעבר, שו"ב על צי המשאיות והמכולות, ושו"ב על משאיות היפוך לדחס. על כל משאית הותקנו שבבי RFID, המאפשרים שליטה ותיעוד של התנועות שלהן". מזרחי סיכם בציינו, כי מערכת המידע יושבת בחוות השרתים של העירייה, ומתבססת על מערכות ה-GIS שלה.

יגאל דוד, מנהל אגף מוצרים שירותים, מירס. צילום: קובי קנטוריגאל דוד, מנהל אגף מוצרים שירותים, מירס, הציג פתרונות החברה לעולם המוניציפאלי. "אמינות ושרידות מערכת הקשר והנתונים של מירס", אמר, "גבוהות מרשתות הטלפוניה וכשהטלפוניה לא שורדת, זו של מירס ממשיכה לעבוד. לכן היא יכולה ומשמשת כפלטפורמה למגוון גורמים, ביניהם הצלה ומוניציפאליים". המכשיר, אמר, "נותן בנוסף ליכולות העברת נתונים, גם יכולת דיבור לקבוצה במקביל".

לדבריו, "מוקד 106 עירוני יכול לקבל יותר מידע והנחיות על בסיס המכשיר. כך לדוגמה, מערכת פיקוח חניה, בה הטלפון של הפקח הופך להיות מסופון, ומזין בו מגוון נתונים של הדו"ח. הכלי מאפשר לגבות טוב יותר במקרי קנסות. כנ"ל פקחי עירייה שאינם חניה – עישון, מטרד עירוני ועוד. בדרך זו, המידע המוניציפאלי עובר אל השטח וממנו".

הוא סיים בציינו, כי "מערכת 'צבע אדום' יושמה בהצלחה במבצע עופרת יצוקה. היא חישבה את מיקום נפילת הטיל והועברה קריאה קבוצתית והתראה לגבי המיקום הצפוי לגורמי הרשות וההצלה, על בסיס מכשירי מירס".

דפנה רבינוביץ', מנכ"ל מלם-מטרופולי-נט מקבוצת מלם-תים. צילום: קובי קנטורדפנה רבינוביץ', מנכ"ל מלם-מטרופולי-נט מקבוצת מלם-תים, אמרה, כי החברה נמצאת ב-75 רשויות מקומיות, ומציעה לרשויות המקומות סל פתרונות מלא. היא ציינה, כי החברה בראשותה מתמקדת ומתמחה בשירותי מיחשוב ובהם הקמה, תפעול ותחזוקה של מערכות המידע ברשויות המוניציפאליות. "החברה מתמחה גם במתן שירותי מיחשוב מקיפים, החל מחומרה ותשתיות, דרך תוכנה ומערכות מידע לאיגודי ערים, מתנ"סים עירוניים וארגונים ציבוריים הפועלים מטעמה ובחסותה של הרשות המוניציפאלית", אמרה.

"עוצמתה של טכנולוגיית מטרופולי-נט", אמרה, "באה לידי ביטוי בתחומים החשובים ביותר לראשי הרשות: חסכון משמעותי בעלויות התפעול של מערכות המיחשוב ברשות, ייעול ופישוט עבודת פקידי הרשות, עיבודי נתונים מיידיים ופילוחם, ועוד".

"מערכות מטרופולי-נט", אמרה, "בנויות על בסיס נתונים אינטגרטיבי אחד, מתממשקות זו לזו ומקושרות זו לזו, כך שכל המידע המתנהל בהן זמין ואחיד לכל בעלי התפקידים, לפי מערכת הרשאות מפורטת". היא סיימה בהציגה את מערכת תושב-נט, פרי פיתוח החברה, המוצעת לרשויות המקומיות. לדברי רבינוביץ', "המערכת הינה מערכת אינטרנטית אישית, המאפשרת לתושב ברשות המקומית, צפייה בחשבונו הפרטי ברשות".

יובל שחורי, מנהל טכנולוגיות המגזר הציבורי בסיסקו. צילום: קובי קנטוריובל שחורי, מנהל טכנולוגיות המגזר הציבורי בסיסקו (Cisco) ישראל, תיאר את יוזמת החברה העולמית, המכונה "קהילה חכמה ומקושרת". הסיבה למיזם, הסביר, היא שהעולם הולך לעבר עיור שהולך וגדל, עם יותר תושבים בכל עיר. מצב זה, הסביר, דורש הקמת תשתיות עירוניות נרחבות. המיזם, אמר שחורי, גורס כי יש להקים תשתיות תקשורת ומיחשוב אחידות ואחודות, במקום בניית תשתית תקשורת נפרדת לכל אחד מהיבטי העירייה, כגון רשת תקשורת רמזורים, רשת איסוף אשפה ועוד.

עיר שבונה עצמה בצורה חכמה, והיקפה 200 אלף תושבים, אמר שחורי, "יכולה להביא לגידול בהכנסותיה בהיקף 100 מיליון דולרים, להחזר השקעה מהיר של תשתיות העיר החכמה, לגידול בתל"ג שלה בהיקף 9.5%, ולחסכון של 30% בהיקף ניצול החשמל בעיר". הוא סיכם בציינו כי עבודה באופן זה יכולה להביא ליצירת עשרות אלפי מקומות עבודה לתושבי העיר החכמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים