אקסנצ'ר מציבה אולטימטום לעובדים: לימדו AI – או עיזבו
ענקית הייעוץ הטכנולוגי כבר פיטרה מעל 11,000 עובדים גלובלית, כחלק ממהלך טרנספורמציה של 865 מיליון דולר ● המנכ"לית ג'ולי סוויט מחייבת את עובדיה להתאים את כישוריהם לעידן ה-AI - או לעזוב מידית
בזמן שכולם מתווכחים האם הבינה המלאכותית תגרום או לא תגרום לפיטורי עובדים, אקסנצ'ר (Accenture) – ענקית הייעוץ ושירותי ה-IT המקצועיים – הודיעה באחרונה על מגמה של פיטורים המוניים. במהלך שלושת החודשים האחרונים של השנה, כך דווח, יותר מ-11,000 מעובדי החברה ברחבי העולם פוטרו. כעת מסתבר כי המהלך המסוים הוא חלק מתוכנית ארגון מחדש אסטרטגית בת שישה חודשים, המוערכת בשווי של 865 מיליון דולר, ושנועדה לשדרג את כוח העבודה של החברה ולהכשירו לשירותי בינה מלאכותית ושירותים דיגיטליים. על פי דיווחי החברה, הקיצוצים נבעו מ"אימוץ מהיר של AI והאטה בביקוש התאגידי", וכן בשל "חוסר התאמה בכישורים".
המנכ"לית ג'ולי סוויט הבהירה בשיחת הרווחים של החברה לרבעון הרביעי של שנת 2025 כי אקסנצ'ר, המספקת שירותי ייעוץ ושירותים מנוהלים, עוברת טרנספורמציה עמוקה שנועדה להתיישר עם דרישות עידן ה-AI. היא עדכנה כי החברה משקיעה את כל כולה בבינה מלאכותית. לדברי סוויט, תהליך זה כרוך בהיפוך של "חמישה עשורים" של מבני עבודה מבוססים.
סוויט אישרה בשיחת הרווחים כי החברה מחזיקה במדיניות בלתי מתפשרת כלפי העובדים, וציינה כי: "אנחנו משקיעים בשיפור הכישורים של הממציאים מחדש (Reinventors) שלנו, וזו האסטרטגיה העיקרית שלנו". היא הדגישה כי אקסנצ'ר "מפטרת בלוח זמנים מואץ" כל מי ששיפור הכישורים עבורו אינו "נתיב בר-קיימא לרכישת הכישורים שאנו צריכים".
המשמעות של דבריה היא שהחברה "נפטרת" במהירות מנושאי תפקידים ישנים שאינם תואמים את הדרישות החדשות של ה-AI. סוויט ציינה כי האתגר המשמעותי ביותר ביישום בינה מלאכותית יוצרת אינו טמון בטכנולוגיה, אלא בקושי של ארגונים להתארגן מחדש בכל הכרוך בתהליכים ובתפישות. לדבריה, חברות חייבות להיות מוכנות "לחווט מחדש" את פעילותן באופן יסודי, כדי לממש את הפוטנציאל של ה-AI.
@Accenture just reported $69.7B revenue (up 7%) and is going all-in on AI.
Big shifts: layoffs + $865M restructuring, but also 5,50,000 employees trained in GenAI and 77,000 AI pros onboard. 🚀
CEO Julie Sweet says it loud: AI + upskilling = core of everything.
They’re betting… pic.twitter.com/QIeDg1L86n
— AIM (@Analyticsindiam) September 28, 2025
מאות אלפי הכשרות AI כבר בוצעו או בעיצומן
יועצים פיננסיים הדגישו כי הקיצוצים הנרחבים באקסנצ'ר נועדו לשם "כיוונון מחדש של כוח העבודה" ולאו דווקא לצמצום גודל החברה, כשמטרתה של אקסנצ'ר היא למצב את עצמה כשותפה המועדפת לארגונים המבקשים לבצע אוטומציה ולאמץ AI באופן מלא.
ואכן, למרות גל הקיצוצים בכוח האדם שלה, אקסנצ'ר ממשיכה לגייס עובדים באופן אקטיבי בתחומי הצמיחה הרלוונטיים לתוכניותיה החדשות. החברה דיווחה כי הכפילה את מספר אנשי המקצוע בתחום ה-AI והדאטה שלה בשנתיים האחרונות, והגיעה לכ-77,000 מומחים בתחומים אלו בסך הכל. בנוסף, למעלה מ-550,000 מעובדי אקסנצ'ר כבר הוכשרו, לדבריה, ביסודות הבינה המלאכותית היוצרת. במסגרת ההכשרה, עשרות אלפים מהעובדים מאומנים בימים אלו בבינה מלאכותית סוכנת (Agentic AI) – כלים מתקדמים המסוגלים לבצע משימות מורכבות באופן אוטונומי. המהלך האגרסיבי הזה מוביל לכך שאלפי תפקידים וותיקים נעלמים, בעוד שתפקידים חדשים ממוקדי AI צומחים.
השינוי הארגוני הדרמטי הזה מתרחש על רקע תוצאות פיננסיות חזקות: הכנסותיה הכוללות של אקסנצ'ר לשנת הכספים 2025 (שהסתיימה באוגוסט) גדלו בכ-7% לכמעט 70 מיליארד דולר. תזרים ההכנסות מ-AI ודאטה חווה צמיחה אדירה: ההכנסות מ-AI יוצרת ומכלי AI מתוחכמים שולשו, והזמנות הפרויקטים כמעט הוכפלו בשנה האחרונה, והגיעו ל-2.7 מיליארד דולר ו-5.9 מיליארד דולר בהתאמה.
המנכ"לית סוויט ציינה כי "עסקי הנתונים שלנו לוהטים".
החברה מצפה לחסוך מעל מיליארד דולר כתוצאה מהרה-ארגון, כאשר החיסכון הזה יושקע מחדש בצוותים ובפיתוח העסקי. סוויט סיכמה ואמרה כי "כל מנכ"ל, דירקטוריון והנהלה בכירה מכירים בכך ש-AI מתקדמת היא קריטית לעתיד".
From today’s @Accenture earnings call:
CEO Julie Sweet nailed it—genAI isn’t about tech. The real barrier is mindset, change management, and process reinvention.
That’s why $5.1B of Accenture’s bookings this year came from genAI. Not just data scientists—consultants who can… pic.twitter.com/y1z9ZkCOCI
— Conor Grennan (@conorgrennan) September 26, 2025
"ניהול שינוי – לא טרנספורמציה דיגיטלית"
קונור גרנן – המשמש כארכיטקט AI ראשי בבית הספר שטרן לעסקים של NYU, שהוא גם מחבר רבי מכר בינלאומי ומנכ"ל ומייסד חברת הייעוץ AI Mindset – פרסם ב-X תגובה לחדשות. בציוץ שלו ציטט גרנן מדבריה של סוויט וטען כי המנכ"לית "צדקה לחלוטין" באומרה שהאתגר המרכזי בבינה מלאכותית יוצרת אינו טכנולוגי. לדבריו, "המחסום האמיתי הוא תפישה (Mindset), ניהול שינוי, והמצאה מחדש של תהליכים". הוא גרנן קישר זאת להצלחה הפיננסית של אקסנצ'ר, והסביר כי 5.1 מיליארד דולר מהזמנות הפרויקטים של החברה השנה הגיעו משירותי GenAI, אשר ניתנו לא על ידי מדעני נתונים בלבד, אלא על ידי "יועצים שיכולים לנהל שינוי התנהגותי בקנה מידה רחב". גרנן סיכם וטען כי המהלך הזה הוא בבסיסו "ניהול שינוי – לא טרנספורמציה דיגיטלית", וקרא למנהלי משאבי אנוש וכישרונות לחייב את הארגונים שלהם "לשלוט ב-AI ברמה שוטפת, ולא רק להכיר את הפיצ'רים".











תגובות
(0)