HP השיקה את webOS 2.0 ואת הסמארטפון Palm Pre 2

ההשקה הכפולה של HP היא האות הראשון של החברה בחזית הטלפונים החכמים מאז שרכשה את פאלם באפריל השנה ● בין היתר, כוללת הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה תכונת ריבוי המשימות, המאפשרת למשתמשים לעבור בין יישומים בלי לסגור אותם ● מכשיר ה-Pre 2 יציע מעבד 1 ג'יגה-הרץ, מצלמת 5 מגה-פיקסל, מסך זכוכית ועיצוב שכולל גם מסך מגע וגם מקלדת נשלפת

חבר חדש-ישן הצטרף למשפחת הסמארטפונים העולמית: HP הציגה אמש (ג') את הגרסה החדשה, 2.0, של webOS – מערכת ההפעלה הסלולרית שרכשה יחד עם פאלם (Palm) לפני כחצי שנה. בעתיד, נמסר, תפעיל המערכת גם את מכשיר הטאבלט ש-HP מתכננת.

ענקית המיחשוב לא הסתפקה בכך, והציגה גם את המכשיר החדש מתוצרת פאלם, ה-Palm Pre 2. למרות שמכשיר ה-Pre 2 יהיה זמין השבוע רק בצרפת – אצל המפעילה SFR, הודיעה HP שה-Palm Pre 2 יהיה זמין ללקוחות בארצות הברית כבר במהלך החודשים הקרובים, באמצעות המפעילה הסלולרית ורייזון (Verizon).

חשוב לציין, שההשקה הכפולה של HP היא האות הראשון של החברה בחזית הטלפונים החכמים מאז שרכשה תמורת 1.2 מיליארד דולרים את פאלם באפריל השנה.

מכשיר ה-Pre 2 יציע מעבד במהירות שעון של 1 ג'יגה-הרץ, מצלמת 5 מגה-פיקסל, מסך זכוכית ומה שהחברה כינתה בהשקה "עיצוב נוצץ וחדשני", שכולל גם מסך מגע וגם מקלדת נשלפת.

"בעזרת webOS 2.0 אנחנו מקדמים את החדשנות שהצגנו לפני 16 חודשים ומרחיבים היכולות של מערכת ההפעלה, שהופכות אותה טובה למשתמשים, לארגונים ולמפתחים", ציין ג'ון רובינשטיין, סגן נשיא בכיר ומנהל יחידת עסקי פאלם ב-HP, בהודעת החברה. "עשינו צעדים כבירים מאז שהושקה הפלטפורמה, ועתה אנחנו עושים את הקפיצה הגדולה ביותר קדימה, עם תכונות חדשות ועוצמתיות, שמאפשרות להשיג בקלות יותר דברים עם מכשיר הפועל עם webOS".

הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה כוללת גם את תכונת ריבוי המשימות, המאפשרת למשתמשים לעבור בין יישומים בלי לסגור אותם, וגם תכונה ש-HP מכנה HP Synergy, המאפשרת למשתמשים להתחבר עם שירותי תקשורת מרובים, כמו פייסבוק (Facebook), אקסצ'יינג' (Exchange) ועוד.

בנוסף, ואולי הכי חשוב, המערכת מאפשרת תמיכה בתוכנת פלאש 10.1 ובמכלול אפשרויות להצגת תוכן זורם – משהו שאפל (Apple) בינתיים מתעלמת ממנו. המערכת מאפשרת גם קישרויות VPN שיכולה לעניין ארגונים גדולים. זאת ועוד, מערכת webOS 2.0 מציעה יכולות לשיחות בסקייפ (Skype) והעברת אנשי קשר מיישומים כמו סקייפ ורשתות חברתיות אל אנשי הקשר של הטלפון.

יצוין, כי במשחק העולמי של הטלפונים החכמים, המפסידים או המרוויחים הגדולים ייקבעו על ידי ההתלהבות – או העדרה – של קהילת המפתחים, שלהוטים לפתח יישומים לפלטפורמה שהם מחשיבים לכזו שתייצר להם הכנסות ותנופה בשוק תזזיתי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים