מאגר הכתובות בפרוטוקול IPv4 עומד להתרוקן

יותר מ-95% מהכתובות בפרוטוקול IPv4 כבר הוקצו, דבר שמחייב אימוץ מהיר של פרוטוקול IPv6 - כך על פי ארגון NRO, שמייצג חמישה רשמים אזוריים ברחבי העולם ● הגרסה הרביעית של פרוטוקול האינטרנט זכתה לאימוץ הנרחב ביותר, והיא משמשת כיום באופן כמעט בלעדי לתקשורת בין מחשבים ברשת ● התחזית היא, כי קצב ההקצאה של כתובות בפרוטוקול IPv6 יעלה השנה ב-70%, בהשוואה לעליה של 8% בלבד בקצב ההקצאה של כתובות בפרוטוקול IPv4

פחות מ-5% מכלל כתובות האינטרנט בפרוטוקול IPv4, בסך הכול 4.3 מיליארד, עדיין פנויות – כך על פי ארגון NRO (ר"ת Number Resource Organization), שמייצג חמישה RIR – רשמים אזוריים של כתובות אינטרנט (ר"ת Regional Internet Registries) – ברחבי העולם, ופועל ללא מטרות רווח.

הגרסה הרביעית של פרוטוקול האינטרנט זכתה לאימוץ הנרחב ביותר, והיא משמשת כיום באופן כמעט בלעדי לתקשורת בין מחשבים ברשת. "הגענו לציון דרך חשוב בהתפתחות של רשת האינטרנט, ואין מנוס מלהקצות את הכתובות האחרונות שנותרו בפרוטוקול IPv4", אמר אקסל פוליק, יושב ראש NRO. לדבריו, "כל הגורמים הנוגעים בדבר חייבים לפעול מיד ובצורה נחרצת כדי להבטיח אימוץ מבעוד מועד של פרוטוקול IPv6".

מספר הכתובות הזמינות בפרוטוקול IPv6 גדול בהרבה – דבר שיאפשר את המשך הצמיחה של הרשת. ב-NRO צופים, כי קצב ההקצאה של כתובות בפרוטוקול זה יעלה השנה ב-70%, בהשוואה לעליה של 8% בלבד בקצב ההקצאה של כתובות בפרוטוקול IPv4. הערכה זו מעידה על אימוץ מהיר של פרוטוקול IPv6, ומפחיתה מהחששות שהכתובות שנותרו בפרוטוקול IPv4 ייחטפו ברגע האחרון.

פוליק הבטיח, כי חמשת הרשמים האזוריים בעולם פועלים להבטיח חלוקה שווה והוגנת של הכתובות בשני הפרוטוקולים המדוברים. "אנחנו פועלים בשיתוף עם כל הגורמים הנוגעים בדבר, ברמות המקומית, האזורית והעולמית, על מנת לספק הדרכה וייעוץ לארגונים מהמגזר הפרטי ומהמגזר הציבורי בכל הקשור לאימוץ של פרוטוקול IPv6, ולהבטיח שכולם יהיו ערוכים מבעוד מועד לקראת התרוקנות מאגר הכתובות בפרוטוקול IPv4 והמעבר לפרוטוקול IPv6", אמר פוליק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים