יוטיוב שדרגה את Ask Music – כלי ה-AI שלה; מה התחדש?

כלי הבינה המלאכותית ליצירת רדיו מותאם אישית קיבל יכולות לכוונון עדין, אפשרויות עיצוב ללוק של הפלייליסטים וכותרות חכמות ש-ג'מיני מסייע בכתיבתן - ובגדול, אפשרויות השליטה בו הפכו למתקדמות יותר

השתדרג. כלי הבינה המלאכותית שמייצר פלייליסטים ביוטיוב. Ask Music.

צעד חדש נרשם כעת בעולם הזרמות המוזיקה כשיוטיוב מיוזיק שדרגה את כלי ה-Ask Music שלה – המשמש ליצירת פליליסטים חכמים – והפעם בכך שהעניקה למאזינים חופש יצירתי וגמישות שלא היו קיימים קודם לכן.

הפיצ'ר המסוים – המאפשר ליצור רדיו מותאם אישית באמצעות פקודות טקסטואליות או קוליות פשוטות – הושק ביולי האחרון, וכעת הוא זוכה למקצה שיפורים משמעותי, שאמור להפוך את חוויית השימוש בו למהנה ואינטואיטיבית עוד יותר.

מה נשתנה ביוטיוב הזה?

אחד החידושים הבולטים ביותר שהושקו כעת, הוא היכולת "לכוונן" את תחנות הרדיו שנוצרו באמצעות AI. כך למשל, אם המשתמש יצר רשימת השמעה המתאימה בדיוק למצב הרוח שלו, אך חסר בה איזה "טוויסט" קטן שיהפוך אותה למושלמת – יוטיוב מיוזיק מאפשרת לו מעכשיו להשיג את זה בדיוק. לאחר יצירת הפלייליסט הראשוני, נפתח בפני המשתמשים עולם של אפשרויות לדיוק הטעם המוזיקלי שלהם באמצעות הנחיות המשך פשוטות.

בין אם תרצו "יותר קצביות", "רק שירי ג'אז" או אפילו "רק קולות נשיים מתחום הרוק", המערכת תקשיב ותעדכן את תחנת הרדיו שלכם בהתאם. תוכלו לבחור מתוך הצעות מוכנות, או פשוט להקליד או לומר את מה שאתם רוצים. למעשה, יוטיוב מספקת אפשרות לדיאלוג מתמשך עם ה-AI, שמאפשר לכם לעצב את פס הקול עד שיהיה מושלם בעיניכם.

חידוש נוסף בכלי הבינה המלאכותית יעשה את זה לחובבי האסתטיקה וההתאמה האישית: משתמשי אנדרואיד יכולים כעת להעלות אימג'ים לבחירתם כדי שיופיעו כתמונות לפייליסטים שלהם. אפשרות זו, שהייתה זמינה קודם לכן רק למשתמשי הממשק בדפדפן, מאפשרת מעתה להוסיף נופך אישי ויזואלי לרשימות ההשמעה, בין אם בתמונה מהגלריה או כזו שהורדתם מהרשת. ובאפשרות ליצירת תמונות לפלייליסטים באמצעות AI, יוטיוב מיוזיק הוסיפה שתי ערכות נושא: "אימון" ו"כלי נגינה". אלו מצטרפות לשורה של נושאים קיימים ומגוונים, המאפשרים ליצור עטיפות אלבומים וירטואליות ייחודיות, שמשקפות את אופי המוזיקה שברדיו המסוים.

מסייע גם ביוטיוב. כלי ה-AI המוביל של גוגל - ג'מיני.

מסייע גם ביוטיוב. כלי ה-AI המוביל של גוגל – ג'מיני. צילום: Shutterstock

ג'מיני של גוגל לשירותכם

בנוסף, יוטיוב מיוזיק משתמשת כעת בג'מיני (Gemini) – מודל ה-AI מבית גוגל, החברה האם שלה – על מנת לאפשר לכם ליצור כותרות אוטומטיות וייחודיות לרשימות ההשמעה. הכותרות הללו נוצרות על סמך מצב הרוח הכללי של השירים ב-My Mixes. נכון לעכשיו הפיצ'ר החכם הזה זמין רק למנויי YouTube Music Premium בארצות הברית, אך הוא בהחלט מעיד על הכיוון העתידי של התאמה אישית חכמה יותר בשירות.

כשכלי ה-Ask Music הושק לראשונה ביולי 2024, ואז נכנס לבדיקות נרחבות מאוגוסט באותה שנה בקרב מנויי YouTube Premium בארה"ב, הוא הוצג באמצעות כרטיס "ניסוי" עם ההזמנה "לבקש מוזיקה איך שתרצו". לחיצה על הכרטיס פתחה ממשק צ'אט מלא עם שאלה פשוטה: "באיזה מצב רוח אתה?". המשתמשים יכלו להקליד את בקשתם או להשתמש בקלט קולי, ולרשותם עמדה גם קרוסלה ובה 14 הצעות מוכנות עם הנחיות שונות, כמו "הפתע אותי!" או "אינדי עם השפעות משנות ה-80". לאחר שליחת הבקשה, המערכת יצרה תחנת רדיו מותאמת אישית תוך מספר שניות. הפלייליסט שנוצר הגיע ככרטיס רגיל עם כותרת קצרה ותיאור ארוך יותר, והשיר הראשון התנגן באופן אוטומטי. אפשרויות בסיסיות כמו הפעלה/השהיה ושמירה לפלייליסט היו זמינות, ותחנות הרדיו השמורות נמצאו בספרייה תחת ההגדרה "פלייליסטים". הפיצ'ר התרחב למכשירי אנדרואיד בספטמבר 2024 ואל ה-iPhone וה-iPad הגיע רק החודש.

השיפורים האחרונים והאפשרות לכוונן את תחנות הרדיו באמצעות הנחיות המשך, פותחים למעשה עולם שלם של גילוי מוזיקה חדשה והתאמה אישית עמוקה, בעוד שהעיצוב החדש בעזרת ג'מיני מאפשר למשתמשים להוסיף מגע אישי לכל רדיו ורדיו.

נכון לעכשיו הפיצ'ר Ask Music – עם יכולות הכוונון המתקדמות – זמין עדיין למנויי YouTube Music Premium בארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד, בריטניה ואירלנד, הן באפליקציות אנדרואיד והן ב-iOS. העלאת תמונות מותאמות אישית זמינה כבר באנדרואיד, וצפויה להגיע למכשירי אפל בקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים