ה-FCC שינתה בהיחבא את הנחיותיה לגבי סיכוני הקרינה ממכשירי סלולר

על פי אתר האינטרנט של רשות התקשורת האמריקנית, כל טלפון סלולרי שקיבל את אישורה עבר את בדיקות הקרינה והוא בטוח לשימוש ● זאת, בניגוד להנחיה הקודמת לרכוש מכשירים שרמת הקרינה שלהם נמוכה ● הם מדובר בלחץ שהפעילו יצרני המכשירים או בשינוי לגיטימי?

ה-FCC, רשות התקשורת הפדרלית של ארה"ב, שינתה בהיחבא את הנחיותיה בקשר לסיכוני הקרינה ממכשירי סלולר. בעבר הנחתה הרשות את הצרכנים המודאגים בקשר לקרינה ממכשירי הסלולר לרכוש מכשירים שרמת ה-SAR (כמות הקרינה הנספגת ברקמות הגוף) שלהם נמוכה. כעת שונתה הגישה, והרשות מסבירה, כי כל טלפון סלולרי שקיבל את אישור ה-FCC עבר את בדיקות הקרינה והוא בטוח לשימוש.

הכל החל בשבוע שעבר, כאשר בלי כל הודעה רשמית, מצאו המבקרים בדף המידע לצרכן שבאתר הרשות, כי ערך ה-SAR בפני עצמו אין בו מידע מספק להשוואה בין דגמים שונים של מכשירי סלולר לגבי כמות החשיפה לקרינה בתנאי שימוש אופייניים במכשירים. "יתרה מכך", נכתב בהנחיות החדשות, "ערכי ה-SAR המדווחים ל-FCC מיועדים רק להבטיח שהטלפון הסלולרי אינו חורג מרמות הקרינה המקסימליות המותרות על ידי ה-FCC גם בתנאי שימוש הגורמים למכשיר להפיק את הרמה הגבוהה ביותר – אך לא האופיינית – של קרינה נספגת".

השינוי בהנחיות ה-FCC גרר ביקורות חריפות בעיתונות האמריקנית על חוסר שקיפות. זאת, במיוחד לאור הלחצים שמפעיל ארגון הסלולר האמריקני – ה-CTIA, בעקבות הצו החדש בסן פרנסיסקו המורה למשווקי הסלולר להציג את רמות ה-SAR של המכשירים בקרבת המכשירים נמכרים. בתגובה לצו החדש, הודיע ה-CTIA, כי הכנס הגדול שהוא עורך מדי שנה לא יתקיים עוד בסן פרנסיסקו ואף הגיש תביעה נגד עיריית סן פרנסיסקו, בדרישה לבטל את הצו החדש (שייכנס לתוקף בפברואר 2011), בטענה שהוא יזיק לחברות כמו אפל (Apple), ורייזון (Verizon), מוטורולה (Motorola) ו-AT&T.

על פי מקור שהגיב בעילום שם לשינוי בהנחיות ה-FCC בוושינגטון פוסט, לחצי ארגון ה-CTIA לא גרמו לשינוי בדעתה של הרשות בקשר לבטיחות הטלפונים הסלולריים. השינוי הזה, אמר המקור, כבר היה בתהליך כשנציגים של תעשיית הסלולר וארגון ה-CTIA נפגשו עם ה-FCC. לדבריו, מהנדסי ה-FCC הבחינו, כי רמות ה-SAR אינן מקבילות בהכרח לרמות הבטיחות של המכשירים, וההמלצה להשתמש במכשירי טלפון בעלי רמות SAR נמוכות הייתה שגויה ומטעה.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מומחה

    במחקרים רבים מפורסם על סכנת הקרינה מטלפון סלולארי. יש את המוצר אוזניות אוויר מרחיקות קרינה, אשר אלו אוזנית חלולות המרחיקות את הקרינה מהראש. כמו כן יש מוצר שהוא כרטיס חוסם קרינה אשר שמים אותו בכיס ועליו מניחים את הטלפון וכך לא מועברת קרינה.

  2. אורי

    האם קראתם גם את האותיות הקטנות שכתובות בספר שמגיע עם המכשיר הסלולרי שלכם? מעניין מאוד לקרוא, שבהרבה מכשירים, אסור לשים בכיס, או לדבר כשהם צמודים לראש, אלא צריך להחזיק אותם, גם בדיבור וגם בהמתנה, במרחק 2.5 ס"מ לפחות. מעניין...

אירועים קרובים