תביעה: ה-CIA מנסה לחסל אנשים עם תוכנה גנובה שלא עובדת

התביעה הוגשה נגד נטצה, החברה שיבמ הודיעה על רכישתה בשבוע שעבר תמורת 1.7 מיליארד דולרים, על ידי חברה קטנה ממסצ'וסטס, IISi אשר פיתחה תוכנה לאיכון חפצים ואנשים ולניתוח המידע החזותי עליהם ● IISi טוענת כי נטצה הטעתה את ה-CIA כאשר הבטיחה לסוכנות שביכולתה לספק תוכנה לאיכון ולניתוח מקום גיאוגרפי ● לטענת החברה, נטצה גנבה את הקוד של IISi, פתחה אותו וביצעה בו בלא היתר שינויים ופיתוחים ● ה-CIA מצדה, נטען בתביעה, ידעה כי התוכנה גנובה ובלתי מדוייקת ולמרות זאת רכשה אותה לטובת חיסולים של בכירי הטליבאן

סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב, ה-CIA, מעורבת בעל כורחה בתביעה בא נטען כי היא השתמשה בתוכנות באופן בלתי חוקי, במסגרת ביצוע חיסולים באפגניסטן ובפקיסטן. התביעה הוגשה נגד נטצה, החברה שיבמ (IBM) הודיעה על רכישתה בשבוע שעבר תמורת 1.7 מיליארד דולרים. במסגרת התביעה עלו שאלות קשות ומהותיות על האופן בו פעלה הנהלת נטצה, ועל האופן בו התנהלה פעילותה מול ה-CIA, כמו גם על האופן בו מתבצעים חיסולים חשאיים במסגרת המלחמה של ארה"ב בבכירי הטליבאן בשתי ארצות אלו.

את התביעה הגישה חברה קטנה ממסצ'וסטס, IISi, (ר"ת Intelligent Integration Systems). החברה הקטנה פיתחה תוכנה לאיכון חפצים ואנשים ולניתוח המידע החזותי עליהם. IISi טוענת כי נטצה הטעתה את ה-CIA כאשר הבטיחה לסוכנות שביכולתה לספק תוכנה לאיכון ולניתוח מקום גיאוגרפי, Geospatial. בתחילה, נטען, ביקשה סוכנות הביון לרכוש את התוכנה האמורה מ-IISi, אולם זו השיבה שאין ביכולתה לספק את הפיתוח המבוקש על גבי פלטפורמת חומרה ספציפית. לאחר מכן ה-CIA פנה לנטצה, וזו התחייבה לעשות כן. אז, נטען, נטצה גנבה את הקוד של IISi, פתחה אותו וביצעה בו בלא היתר שינויים ופיתוחים. זאת, על מנת לספק בלוח זמנים קצר עד בלתי אפשרי את התוכנה ל-CIA – תוכנה שהתיימרה לזהות ולאתר מבוקשים ברמת איכון של 13 מטרים, אולם בפועל לא עשתה כך. ה-CIA מצדה, נטען בתביעה, ידעה כי התוכנה גנובה ובלתי מדוייקת ולמרות זאת רכשה אותה לטובת חיסולים של בכירי הטליבאן.

התוכנה של IISi, כתבה החברה בתביעה, מסוגלת לשתף, להצליב ולנתח נתונים ממגוון מקורות מידע, גיאוגרפיים ואחרים, ולהביא לניתוח אירועים ומיקום של אנשים. בין השאר, התוכנה יודעת להעריך משמעויות של אנשים הנעים ממקום למקום כאשר הטלפון הסלולרי שלהם פועל. טכנולוגיות איכון כאלו חיוניות למבצעי החיסול של ה-CIA, הנעשים באמצעות ירי טילים ממטוסים בלתי מאויישים.

IISi ביקשה מבית המשפט צו מניעה שיורה ל-CIA ולנטצה לא לעשות כל שימוש בתוכנה הגנובה, בכל הקשר שהוא.

בעבר היו לשתי החברות יחסי שיתוף פעולה עסקי, במסגרתו שני המוצרים שלהן הופצו יחד. שיתוף הפעולה הודק ב-2008 כאשר נטצה רכשה את זכויות ההפצה של התוכנה של IISi, יחד עם חומרה של NPS. אלא שבאוגוסט שנה שעברה בחרה נטצה להשתמש בפלטפורמת חומרה אחרת, כזו שהתוכנה של IISi לא יכולה לעבוד עליה. למרות זאת, נטען בתביעה, נטצה המשיכה למכור את מוצריה עם אלה של IISi, ל'לקוח מהממשל האמריקני', שהוברר מאוחר יותר כי זו ה-CIA, תמורת סכום של יותר ממיליון דולרים. בשנה שעברה, נכתב בתביעה, הנהלת נטצה הפעילה לחץ בלתי סביר על אנשי IISi, על מנת שאלה יספקו להם את הקוד של התוכנה, לטובת "מטרה פטריוטית".

"נדהמתי מהחוצפה והתעוזה של נטצה וה-CIA", העיד בשבועה בבית המשפט בכיר ב-IISi, "הם רוצים להרוג אנשים עם התוכנה שלי שלא עובדת". במקביל, נטען, נטצה כבר מכרה את המוצר מבוסס הפריצה והגניבה שלה ל-CIA, אף שמהנדסי נטצה והנהלתה ידעו כי הוא עובד באופן חלקי וקלוקל. הדבר נחשף בבית המשפט במסגרת תכתובות מיילים פנימיות בנטצה.

העיתונות הטכנולוגית העריכה כי לא כל פרטי הדיון במשפט ייחשפו. נטצה, IISi וה-CIA סירבו להגיב לדיווח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים