פלמיסאנו מאיים: נמכור פעילויות של יבמ מחוץ לארה"ב אם אובמה ישנה המיסוי על חברות הפועלות מעבר לים

אם אכן יעשה זאת פלמיסאנו, תהפוכנה אותן החברות לגופים עצמאיים - ועול המיסים העולה משינוי החקיקה לא יוטל על יבמ ● יצוין, כי 65% מכל דולר שיבמ מרוויחה, מקורו בעסקאות מחוץ לארצות הברית

מנכ"ל יבמ (IBM), סם פלמיסאנו, הידוע כמתנגד למהלכים כלכליים שונים שמוביל נשיא ארה"ב – ברק אובמה, איים בסוף השבוע, כי אם יכנס לתוקפו החוק לשינוי המיסוי על חברות אמריקניות הפועלות מחוץ לארצות הברית, הוא ישקול להפוך חלק מהנציגויות של יבמ מעבר לים לעצמאיות – כך מדווח הניו יורק פוסט. אם אכן יעשה זאת פלמיסאנו, בדומה למה שעשו החברות הגדולות בתחום האנרגיה, תהפוכנה אותן החברות לגופים עצמאיים – ועול המיסים העולה משינוי החקיקה לא יוטל על יבמ.

על פי החוקים הקיימים כיום, יכולות חברות גדולות כמו יבמ לקזז מתשלומי המס שלהן הוצאות ריבית שהן משלמות כנגד הלוואות שהן נוטלות על מנת לממן פעילות מחוץ לארצות הברית. 65% מכל דולר שיבמ מרוויחה, מקורו בעסקאות מחוץ לארצות הברית, שמתבצעות על ידי יחידות שלה הפועלות שם. יצוין, כי אותן החברות שפועלות מטעם יבמ בארצות זרות משלמות מס גם שם, אולם לרוב הוא נמוך יותר בהשוואה לתעריף בארה"ב.

דובר יבמ בארה"ב מסר, כי "פלמיסאנו לא שחרר שום הצהרה לגבי תוכניותיה של יבמ בעתיד, ולא אמר מה יעשה או לא. הוא אינו מתכון להגיב כל עוד החקיקה לא שונתה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים