ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בהוט מובייל

ההכרזה, לפי ההסתדרות - על רקע מבוי סתום במו"מ על הסדרת תנאי העובדים בהליך ההתייעלות, ולאחר שההנהלה דרשה ויתור על תוספות שעליהן הוחלט לפני כמה חודשים ● הצדדים מאשימים זה את זה בהתנהלות בחוסר תום לב

סכסוך עבודה. הוט מובייל

ההסתדרות הכריזה היום (ג') על סכסוך עבודה בהוט מובייל, בשל מבוי סתום במשא ומתן להסדרת פיצויי פרישה לעובדים שיסיימו את העסקתם במסגרת הליך ההתייעלות בחברה. כמו כן, לטענת הארגון, ההנהלה דרשה שהעובדים יוותרו על תוספות כלכליות, על אף שהוחלט עליהן בהסכם קיבוצי שנחתם רק לפני כמה חודשים.

בהסתדרות אומרים כי באם לא ינוהל משא ומתן "מתוך רצון להגיע להסכמות בנושאים שבלב סכסוך העבודה", יוכלו העובדים לקיים צעדים ארגוניים בחברה החל מעוד שבועיים – ה-16 באפריל. עמדת ההסתדרות היא שההתנהלות של הוט מובייל נעשית בחוסר תום לב ובדרך שאינה מקובלת ביחסי עבודה בכלל, וביחסי עבודה קיבוציים בפרט.

בהוט מובייל, שהיא חלק מקבוצת הוט, מאוגדים יותר מ-200 עובדים. בספטמבר האחרון נחתם הסכם קיבוצי חדש בחברה. עם זאת, לפי הודעת ההסתדרות, כמה חודשים לאחר מכן, בזמן המלחמה ותוך כדי שיו"ר הוועד משרת במילואים בעזה, הודיעה ההנהלה שהיא מעוניינת לפתוח את ההסכם ומבקשת את הסכמת נציגות העובדים שלא להעניק תוספות שכר ב-2024. יתרה מזאת, ועל אף הנתונים הכלכליים שהציגה, הוט מובייל הודיעה באחרונה שהיא מבקשת לקיים הליך התייעלות. בהסתדרות אמרו שהחברה הגדילה לעשות והבהירה כי אין בכוונתה לתת למפוטרים פיצויי פרישה מוגדלים, במה שנדמה כמנוף לחץ אל מול ארגון העובדים. יצוין כי על פי ההסכם הקיבוצי, יש חובה לקיים משא ומתן ביחס לתנאי הפרישה בכל הליך התייעלות, והליך של הסכמה על זהות המפוטרים.

בנציגות העובדים של הוט מובייל מאמינים כי הכוונה לפגוע בתנאי עבודתם של עובדי החברה מגיעה כדרישה מכיוון החברה האם, הוט, וכחלק מהלכי ההתייעלות והפיטורים הנרחבים שהוסכמו שם. יצוין כי נציגות העובדים בהוט מובייל הסכימה לדחיית תוספות השכר שהובטחו בהסכם האחרון במידה שאלה יוחזרו במלואם החל מ-2025, אך על פי הוועד, החברה בחרה לפוצץ את המשא ומתן בעקבות דרישתו לקבל הבהרות על הצורך במהלך פיטורים בכלל, ועל זהות המפוטרים בפרט.

הוועד: אין מקום לפיטורים – צריך לגייס עובדים

יו"ר איגוד עובדי האינטרנט, הסלולר וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, אמר כי "אנחנו דורשים מהנהלת הוט מובייל להתייחס לעובדיה, שמשרתים אותה נאמנה במשך שנים בצורה ראויה ומכבדת, כפי שנהוג בענף. לצערי, המשא ומתן עם החברה לא הביא בשורה ראויה, ולכן הכרזנו היום על סכסוך עבודה".

לדברי יו"ר ועד עובדי הוט מובייל, אלי כהן, "העובדים מביאים את החברה להישגים ולרווחיות, ומשמשים כמנוע הצמיחה של קבוצת הוט. כמות העובדים בהוט מובייל היא מינימלית ועובדי החברה הם בחזקת 'סיירת', ולכן, לא רק שאין מקום לפטר אף עובד, אלא האמת היא שצריך לקלוט עובדים נוספים על מנת שהחברה תמשיך לצמוח ולהתפתח. אני וחברי הוועד לא נאפשר פגיעה בעובדים ובהסכמות שהושגו בהסכם הקיבוצי".

הוט מובייל: "צעדים קיצוניים ומיותרים, המשא ומתן טרם מוצה"

מהוט מובייל נמסר בתגובה כי "החברה רואה בעובדיה שותפים לדרך ומשקיעה רבות לטובת פיתוחם ורווחתם. החברה מכבדת ותמשיך לכבד את ההסכמים הקיבוציים שעליהם היא חתומה".

"על רקע השפעת המלחמה על שוק התקשורת והשינויים בשוק, שמשפיעים על תוצאות החברה, הוצגו לוועד הוט מובייל ונציגי ההסתדרות המשמעויות וההשפעות בשקיפות מלאה, וכן הצעדים הנדרשים במגוון רב של חלופות, בכדי לאפשר לחברה להתמודד עם אתגרי התקופה", צוין בתגובת הוט מובייל. "החברה הציגה לוועד בקשה לסיום העסקה של עובדים בודדים בלבד, ובאופן תמוה הוועד דחה כל הצעה שהוצגה בפניו, והחליט לנקוט בצעדים קיצוניים ומיותרים, בעיצומו של המשא ומתן שטרם מוצה ובחוסר תום לב".

"הנהלת החברה תמשיך להיות מחויבת לעובדיה ולנהוג באופן אחראי לטובת חיזוקה", נמסר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים