אושר בטרומית: אדם יוכל להוריש שימוש בנכסים הדיגיטליים שלו

הצעת החוק מאפשרת לאדם להוריש את השימוש בחשבונות המדיה החברתית שלו ● החקיקה החלה לאחר שמשפחות שכולות מהמלחמה הנוכחית נתקלו בקשיים בקבלת גישה לחשבונות הדיגיטל של יקיריהם

הגיע הזמן שמליאת הכנסת תכלול הרבה אנשי היי-טק.

מליאת הכניסה אישרה אתמול (ד') בקריאה טרומית את הצעת התיקון לחוק הירושה של ח"כ ארז מלול (ש"ס), שלפיה אדם יכול לכלול בצו הירושה שלו את הגישה והשימוש בנכסיו הדיגיטליים, ולהוריש אותם. ההצעה עברה לדיון בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, להכנתה לקריאות הבאות.

אחת התופעות שנתגלתה במלחמה היא הקושי בטיפול בנכסים הדיגיטליים של חללי צה"ל שנפלו במהלכה – החל מהשבת השחורה ובמהלך ימי הלחימה ברצועת עזה ובצפון. משפחות של אותם חללים, שמבקשות להנציח את זכרם, רוצות לעשות זאת בין היתר על ידי שימוש בתמונות, טקסטים ומידע דיגיטלי שהיו ברשות החלל ברשתות החברתיות ובווטסאפ. בהעדר חקיקה מתאימה, המשפחות נתקלות בקשיים בכניסה לחשבונות האישיים של החלל, כמו גם בכניסה למחשב או לטלפון שלו.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "במדינת ישראל אין התייחסות בחקיקה לנושא הורשת זכויות דיגיטליות למשפחתו של הנפטר. בהיעדר חקיקה ייעודית, הגישה למידע הדיגיטלי שנותר אחרי מות האדם כפוף לחוזה שבין המשתמשים לבין ספק השירות, כמו אפל, פייסבוק או גוגל".

"אצל ספקים מסוימים, על מנת לקבל גישה לחשבונות המקוונים של הנפטר נדרשים בני משפחתו לפנות לבית המשפט, כדי לקבל צו משפטי מיוחד לספקי האינטרנט. במקרים אחרים, אין אפשרות כלל לגשת לחשבון הדיגיטל של הנפטר ברשת החברתית", צוין.

עוד נכתב כי "התופעה מוכרת ברוב מדינות העולם, למעט ארצות הברית, שם יש הסדרה מסוימת בחוק, וכמה מדינות באירופה, שחוקקו חוקים ייעודיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים