אפל מנפצת מיתוס: אל תייבשו את ה-iPhone עם אורז

תשכחו ממה שאתם יודעים: אפל פרסמה רשימה של שיטות ייבוש נפוצות שעלולות לגרום נזק לסמארטפונים, בהן באמצעות גרגרי אורז ● אז מה כן לעשות?

אורז לייבוש ה-iPhone? אז זהו שלא.

מסמך תמיכה חדש שפרסמה אפל מושך את השטיח מתחת לאחת משיטות התיקון המפורסמות ביותר למקרה שבו רטיבות קשה חודרת לסמארטפון – השקעתו בתוך קערה גדולה של אורז עד לייבושו. לפי חברת התפוח הנגוס, הפעולה הזו עלולה אפילו לגרום נזק ל-iPhone, מכיוון שחלקיקי אורז קטנים יכולים לחדור אל תוך המכשיר ולפגוע בפעילות התקינה של הרכיבים השונים שלו.

שיטת ייבוש מכשירי סמארטפון – ולא רק אייפונים – באמצעות גרגרי אורז נהוגה כבר מזה שנים, ולא ברור מדוע אפל מוציאה את המסמך הזה רק עכשיו. כך או כך, החברה מציינת בו פעולות נוספות, חלקן די נפוצות, שאין לבצע במקרה שמתעורר צורך בייבוש של הטלפון: לא להשתמש במקורות חום חיצוניים ולא במפזר אוויר; ולא לנסות לייבש את המכשיר על ידי החדרה של חפצים זרים, כמו מקלונים לניקוי אוזניים או נייר ייבוש, לחיבורי המתח. זאת, בדיוק מאותה הסיבה – חשש לפגיעה ברכיבים הפנימיים של הטלפון, שחלקם קטנים ורגישים למגע.

אז מה כן לעשות? קודם כל, לא לחבר את המכשיר לחשמל לצורך טעינה כל עוד הוא לא יבש, ואם הוא מחובר – לנתק אותו מיד. לאחר מכן, אפשר להכות עם הטלפון את כף היד בעדינות, כשחיבור הסוללה מופנה אל היד, כדי לנסות להוציא ממנו את הנוזלים, ואז להניח אותו במקום יבש שיש בו מעט רוח. לאחר כחצי שעה אפשר לנסות להטעין אותו שוב.

אם מתקבלת אזהרה חוזרת, צריך לנסות להשאיר את המכשיר לייבוש ארוך יותר, ומומלץ אפילו למשך 24 שעות, ואז לנסות שוב, לפני שפונים למרכז שירות. העיקר – לא להכניס לקערת אורז.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים