גרטנר: אנדרואיד וסימביאן ישלטו בשוק מערכות ההפעלה הסלולריות

על פי חברת המחקר, נתח השוק של שתי מערכות ההפעלה יגיע ב-2014 לכ-60% ● עוד עולה מהנתונים, כי אנדרואיד עשויה לעקוף את סימביאן, שנמצאת כיום במקום הראשון בשוק, וכי חלונות פון של מיקרוסופט תצנח למקום השישי

רוב הטלפונים החכמים יופעלו בעתיד על ידי סימביאן (Symbian) או אנדרואיד (Android) – כך עולה מדו"ח חדש של גרטנר (Gartner). על פי חברת המחקר, שתי מערכות ההפעלה הללו יגיעו עד 2014 יחדיו לנתח שוק של 59.8%.

עוד עולה מהדו"ח, כי על אף שסימביאן היא כרגע מערכת ההפעלה הנפוצה ביותר – עד 2014 אנדרואיד עשויה לעקוף אותה.

גרטנר מעריכה, כי התחרות בין מפעילות הסלולר והתקשורת תגרום לספקיות להציע שירותים ושיווק התומכים בטלפונים חכמים מבוססי אנדרואיד, וזו תגיע למקום השני בנתח השוק כבר בסוף השנה. מערכת ההפעלה חלונות פון (Windows Phone) של מיקרוסופט (Microsoft) תצנח, לפי גרטנר, למקום השישי, אפילו אחרי Meego של נוקיה (Nokia).

רוברטה קוזה, אנליסטית מחקר ראשית בגרטנר, אמרה, כי "שוק מערכות ההפעלה הסלולריות בעולם נשלט על ידי ארבע שחקניות: סימביאן, אנדרואיד, RIM ו-iOS של אפל (Apple). אנחנו מאמינים שנתחי השוק בתחום יתמזגו סביב כמה ספקיות של מערכות הפעלה, שיקבלו תמיכה מלאה מן המפעילות והמפתחים ומודעות למותג מצד ארגונים ולקוחות".

גרטנר צופה שיצרניות כגון סמסונג (Samsung) ישיקו מוצרי אנדרואיד חדשים עד סוף השנה הנוכחית, וכי אלה יקדמו את מערכת ההפעלה אנדרואיד גם לפלחי שוק המוניים. יצרניות נוספות, כמו סוני-אריקסון (Sony Ericson), מוטורולה (Motorola) ו-LG, ינקטו אסטרטגיה דומה. חברת המחקרים אף צופה שעד 2014, ישלטו פלטפורמות פתוחות ביותר מ-60% משוק הטלפונים החכמים. פלטפורמות קנייניות, כמו iOS והמערכת של RIM, אמנם יצמחו בהיבט של מספר מכשירים, אולם קצב הצמיחה שלהן יהיה נמוך מהממוצע בשוק ולא מספיק כדי לייצר צמיחה גם בנתח השוק שלהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים