"ההשבתות יתגברו – זה המחיר של העידן הטכנולוגי"

"החוכמה היא לדעת איך להימנע מהן ואם הן קורות - כיצד לקצר את זמן ההשפעה שלהן; זהו הניצחון של ימינו", כך אמר מתי ברון, סמנכ"ל מכירות בטרה סקיי

מתי ברון, סמנכ"ל מכירות בטרה סקיי.

"אנחנו הולכים לקראת עידן שבו נחיה מהשבתה (Outage) אחת לשנייה של השירותים. זה המחיר של העידן הטכנולוגי. החוכמה היא לדעת איך להימנע מהן ואם הן קורות – כיצד לקצר את זמן ההשפעה שלהן. זהו הניצחון של ימינו, וכדי להשיג אותו, כדאי להשתמש בידע מבחוץ. יש הרבה ממנו", כך אמר מתי ברון, סמנכ"ל מכירות בטרה סקיי.

ברון דיבר בוועידת הפסגה Top Summit 2024 של אנשים ומחשבים, שנערכה בתחילת השבוע במרכז הכנסים והאירועים לאגו בראשון לציון. השתתפו בוועידה מאות מבכירי הענף, מקצוענים ומומחים בתחום ה-IT, והנחתה אותה דפנה ליאל, כתבת ופרשנית פוליטית בחדשות 12.

לדברי ברון, "ההשבתות האלה יוצרות בעיות קריטיות לארגונים, כי הן פוגעות במוניטין שלהם. ארגונים מפסידים כתוצאה מהן לא מעט כסף, עקב חוסר זמינות של השירות והצורך בתיקון בעיות בשלב הפרודקשן שאנשיו לא חזו בשלב הפיתוח – מה שלוקח זמן".

הוא ציין כי אחת ההשבתות האלה – מקורה ב-"התנהגות המיוחדת של המיקרו-שירותים והקוברנטיס, ששונה לחלוטין ממה שהתרגלנו אליו. כדי לטפל בזה, צריך לדעת לזהות איך להגדיר את הקונטיינרים עם מינימום של זיכרון, וגם לדעת מה המקסימום שלו, כדי שלא להגיע לשם. בין שלב הפיתוח להעברה לפרודקשן צריך לעשות בדיקות. לאחר שמתגלה התקלה, צריך להגדיר את הקונטיינר לפיה, כמו גם את הסקייל האוטומטי (Auto Scale), להתאים את הזיכרון של הקונטיינר, להכין להרחבת הייצור ולהטמיע הגנה בזמן אמת, שיודעת להגדיר בייס ליין לסביבה ולהתריע על אנומליות".

"האתגר הוא לשאול את השאלות הפשוטות", הסביר ברון. "מנהלי המוצר והמפתחים לא יודעים לענות על השאלות המסובכות, אלא על שאלות פתוחות, כמו: מה האפליקציה עושה? איך המוצר מתנהג? לאיזה הסכם רמת שירות (SLA) מחויבים? ותחת איזו רגולציה פועלים? אנחנו, בטרה סקיי, יודעים לשאול עבור הארגון את השאלות הפשוטות האלה ולתרגם את התשובות להגדרות קוברנטיס מורכבות".

"ככל שמתקדמים בפרודקשן של הקוברנטיס האתגרים נעשים יותר מורכבים"

ברון ציטט סקר של CNCF, שלפיו רוב הארגונים כבר נמצאים בעולם הקוברנטיס, אבל רק 44% עושים זאת בפרודקשן מלא. היתר נמצאים בפיילוט, או בייצור חלקי. "האתגר הגדול במעבר לפרודקשן הוא האימון, ואתגר נוסף הוא שככל שעולים מפיילוט לחצי ייצור ואחר כך לייצור מלא – האתגרים נעשים הרבה יותר מורכבים", אמר.

"בגלל זה יצרנו את Kubernetes Adoption Framework, שיוצר פלטפורמה רובסטית שיודעת לטפל בסביבת הייצור, ובעולמות האחסון, הגיבוי, האבטחה והנראות. הפתרון הזה חוסך לארגונים זמן וכסף במעבר מהפיתוח לייצור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים