שוב: ה-Apple Watch הציל חיים

באחרונה פורסמו עוד שני סיפורים על אנשים שחייהם ניצלו הודות לתכונת ניטור קצב הלב הכלולה בשעון של אפל

מציל חיים. Apple Watch.

שמענו כבר כמה סיפורים על ה-Apple Watch שהציל אנשים, אם בזכות קישוריות הלוויין שלו, או הודות לניטור קצב הלב. באחרונה פורסמו עוד שני סיפורים, על שני אנשים שחייהם ניצלו בזכות השעון החכם של אפל. שתי משפחותיהם של השניים כתבו לטים קוק, המנכ"ל – ושניהם קיבלו ממנו תגובה מיידית.

הסיפור הראשון הוא על ניק גאלגוס מוויצ'יטה שבקנזס, שהעניק לאביו, מייקל, במתנה את השעון של אפל. הודות לעובדה שהמשפחה משתמשת בתכונת השיתוף של אפל, קיבל הבן לילה אחד התרעה על קצב לב יוצא דופן של האב. הוא חש שמשהו עם אביו לא תקין ומיהר לקחת אותו לחדר מיון – שם הסתבר, לאחר שאבחנו אותו, כי האב זקוק בדחיפות להשתלת קוצב לב. המתנה, כך יצא, הייתה ממש בזמן, כי הרופאים אמרו לו, שהוא היה ממש בסכנת מוות אילו לא היה עובר את ההשתלה של הקוצב.

הבן, ניק, שלח מייל לקוק, המנכ"ל, ותוך פחות משעתיים קיבל ממנו תשובה: "היי ניק, אני שמח מאוד שאביך פנה לטיפול רפואי וקיבל את הטיפול שהיה זקוק לו. תודה רבה ששיתפת אותנו בסיפור שלו. בבקשה מסור לו כל טוב. טים".

הסיפור השני התרחש באשוויל שבקרוליינה הצפונית, ולפי הפרסומים, הובהל כריסטופר אוקלי, בן 61, לחדר המיון לאחר שחש משהו מוזר בחזה וגם בחילה וקוצר נשימה. כשהגיע לחדר המיון הוא כבר היה רגוע יותר, והרופאים לא מצאו שום דבר חריג בבדיקה. הרופאים עמדו לשחררו, כאשר הוא נזכר שהשעון שלו מתעד את קצב הלב שלו, וסיפר זאת לרופאים, ואז הסתבר שקצב הלב שלו עמד על 121-151 פעימות לדקה כמעט במשך לילה שלם. הרופאים התייחסו למידע והעמיקו בבדיקות, ושלושה ימים לאחר מכן הוא עבר ניתוח חירום של שני מעקפים.

גם הוא, בתחושת הכרת תודה על כך שחייו ניצלו, שלח מייל לקוק, שבו כתב: "אני ממש מעריך את כל העבודה שאתה והחבר'ה שלך השקיעו כדי ליצור מוצר שלא מראה לך רק מה השעה, אלא גם מציל את חייך". גם במקרה זה טרח קוק להשיב, וכתב: "כריסטופר, תודה ששיתפת אותנו בסיפור שלך. אני שמח מאוד שקיבלת את הטיפול שהיית זקוק לו. כל טוב, טים".

אפל אכן משקיעה מאמצים כדי למתג את השעון שלה כמוצר ממוקד בריאות וכושר, ולפי השמועות, הגירסה הבאה של השעון עשויה לכלול תכונה שתנטר דום נשימה בשינה ונשמעים גם דיבורים על ניטור לחץ דם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים