12 שנות מאסר לאדם שגרף 1.3 מיליון דולרים בתרמיות של עוקץ ניגרי בדואר אלקטרוני

האיש, אוקפקו מייק דיאמריין, בן 31, ירצה עונש של 151 חודשים בכלא פדראלי בארה"ב, וישיב למעלה ממיליון דולרים ל-67 קורבנות שהונה בין השנים 2004 ו-2009 ● על פי כתב האישום, טען דיאמריין כי ברשותו פיקדונות בשווי של מיליוני דולרים בגאנה, והבטיח עמלה של 20% תמורת סיוע בהעברת הכספים לארה"ב

תושב ניגריה שהיגר לארה"ב נשפט בארה"ב ליותר מ-12 שנות מאסר לאחר ששלשל לכיסו למעלה מ-1.3 מיליון דולרים בתרמיות "עוקץ ניגרי" שניהל בדואר אלקטרוני.

האיש, אוקפקו מייק דיאמריין, בן 31, ירצה עונש של 151 חודשים בכלא פדראלי בארה"ב, וישיב למעלה ממיליון דולרים ל-67 קורבנות שהונה בין השנים 2004 ו-2009. הרשעתו בארה"ב התאפשרה לאחר שנישא לאישה אמריקנית ועבר לארה"ב בשנת 2008, שם המשיך לנהל תרמיות "עוקץ ניגרי" בדואר אלקטרוני.

על פי כתב האישום, ניהל דיאמריין מערכת יחסים ענפה עם קורבנותיו, ולאחד מהם פנה יותר מ-1,200 פעמים תוך שנתיים. הוא טען כי ברשותו פיקדונות בשווי של מיליוני דולרים בגאנה, והבטיח עמלה של 20% תמורת סיוע בהעברת הכספים לארה"ב. כדי להוכיח את טענותיו הוא הציג מסמכים מזויפים.

התובעים ציינו כי מרגע שעבר דיאמריין לארה"ב, צברו עסקי התרמית שלו תנופה משום שהקורבנות חשו ביטחון רב יותר כשידעו שהם מתכתבים עם אדם שמתגורר בארה"ב. חלק מהקורבנות הפסידו בתרמיות של דיאמריין סכומים של מאות אלפי דולרים.

התביעה ביקשה להטיל על דיאמריין עונש של 151 עד 188 חודשי מאסר, אבל השופט הסתפק בגבול התחתון של הטווח שביקשה התביעה. לטענת התביעה, ברגע שישתחרר דיאמריין מהכלא הוא ישוב לניגריה וימשיך במעשי התרמית, ומשום כך יש לשלוח אותו לכלא לתקופה ארוכה ככל האפשר. "הדרך היחידה להגן על הציבור מפני מעשיו היא לכלוא אותו לפרק זמן ארוך" טענה התביעה.

עוד ציינו התובעים כי ההערכה שההפסד הכולל שנגרם לקורבנות מסתכם ב-1.3 מיליון דולרים היא שמרנית וכוללת את הנזקים הישירים בלבד. עם זאת, התובעים העריכו כי הסיכוי שישיב לקורבנות את כספם נמוכה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים