למרות המשבר וההפתעה – ההיי-טק הישראלי יוכל להם

כך עלה מפאנל שנערך היום בנושא "יזמות בזמן משבר"

סא"ל (מיל') יוסי מלמד, יו"ר עמותת בוגרי ממר"ם ומפקד יחידת המילואים החדשה.

"לאחר מגיפת הקורונה, המשבר הכלכלי-עולמי והמהפכה המשפטית הגענו לעוד מצב משברי: מלחמת 'חרבות ברזל' היא המשבר הרביעי ברצף אותו חווה עולם היי-טק הישראלי, ובתוכו, עולם היזמות וחברות ההזנק. עולמות היזמות והיי-טק עומדים שוב במבחן. עברנו כבר לא מעט משברים, ועמדנו בהם בגבורה. אבל ה-7 באוקטובר הוא ממד אחר: הוא מעלה שאלות שלא נשאלו בעבר: האם ישראל היא המעצמה שחשבנו שהיא? האם היא תשרוד מלחמה אזורית? להיות יזם.מית זה קשה גם ככה, בכל כך הרבה ממדים. אולם אם נסכם את דברי המשתתפים.פות, זהו משבר שנעבור אותו, אולי אף נצא ממנו מחוזקים, כי הוא טומן בחובו הזדמנויות חדשות", כך אמר יוסי מלמד, יו"ר עמותת בוגרי ממרם.

מלמד הנחה פאנל ב-וובינר, שנושאו "יזמות בזמן משבר". הפאנל, התשיעי במספר ביוזמת אנשים ומחשבים מאז פרוץ הלחימה, התקיים היום (ב') ופתח אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

עמירם שחר, מייסד-משותף ומנכ"ל אפווינד (upwind), ייסד בעברו את ספוט (Spot.io). זו נמכרה לפני שלוש שנים לענקית ניהול הנתונים נט-אפ (NetApp) ב-450 מיליון דולר. "הניצחון הקטן שלנו היה השלמת גיוס של 80 מיליוני דולרים בתוך עשרה חודשים", אמר, "זו גאווה כחול-לבן".

"בערב שמחת תורה", סיפר שחר, "הייתי בדובאי וצפיתי בעומרי כספי – שהוא אחד המשקיעים בחברה – משחק. כתבתי בפוסט כי הספורט והטכנולוגיה מביאים לקירוב עמים. למחרת בבוקר, כשהתעוררתי בישראל, חשבתי שמה שמשודר על המסך הוא פייק".

עמירם שחר, מנכ"ל אפווינד.

עמירם שחר, מנכ"ל אפווינד. צילום: יח"צ

"נערכנו לגרוע מכל", אמר שחר, "40% מהעובדים גויסו. התחלנו בהתארגנות לעבודה מהבית, מצב שאליו כבר התרגלנו בעבר בשל מגיפת הקורונה. כמות התמיכה והסולידריות שקיבלנו מלקוחות, שותפים, קרנות הון סיכון – הייתה מטורפת".

"יזמות דומה מעט למאניה-דפרסיה", סיכם שחר, "10% מהזמן אתה במאניה, ו-90% ממנו – בדפרסיה. ברור שהמלחמה השפיעה ומשפיעה על כולנו. מיפינו את מצבת העובדים ואת כלל הפעילויות שלנו. אנו מחזקים זה את זה ונמצאים בקשר הדוק עם העובדים ובני משפחותיהם של המגויסים. יש לנו מוטו מאד נחרץ וצלול: אפווינד חזקה – זו כלכלה חזקה – זו ישראל חזקה".

דור ורדי, מייסד ומנכ"ל סמפליד (Samplead), אמר, כי "אנו בונים כלי שעוזר לחברות לעשות פיתוח עסקי ומייצר הזדמנויות עסקיות. בטרם המלחמה היינו בתקופה טובה. השלמנו גיוס, עשינו מכירות במאות אלפי דולרים, הדברים החלו להסתדר".

"מאז האירוע אני במילואים", סיפר, "וכך גם שלושה משבעת העובדים בארץ. זו אמנם מלחמה אמיתית, אבל קרו גם דברים טובים: צוות העובדים שלנו בארגנטינה תומך בנו ומסייע לנו להמשיך לפעול, והוא עושה זאת עם הרבה אמפטיה. כלל העובדים חשים שיש עוד סיבה לשוב הביתה. אבל זו חתיכת אתגר: לאכול חXא ולהמשיך לנוע קדימה".

דור ורדי, מייסד ומנכ"ל סמפליד

דור ורדי, מייסד ומנכ"ל סמפליד. צילום: יח"צ

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים