פאלם השיקה גרסת בטה למפתחים של webOS 2.0

בין השינויים הבולטים בגרסה החדשה ניתן למצוא גישה ייחודית לריבוי משימות ויישום המאפשר לעקוב במקום יחיד אחר ההודעות המתקבלות בדואר אלקטרוני או ברשתות חברתיות ● המערכת החדשה תומכת ב-HTML 5 ומציגה שיפורים במהירות העבודה של ג'אווה סקריפט

פאלם (Palm) השיקה לפני ימים אחדים בטה של גרסת הפיתוח ל-webOS 2.0, המהדורה החדשה של מערכת ההפעלה שלה. מהדורה זו, שניתנת להורדה בחינם מאתר הפיתוח של החברה, מציגה את התכונות החדשות של מערכת ההפעלה, כולל ממשק חדש ומעוצב. המערכת מיועדת לשימושים ברשת האינטרנט ואמורה להיות משולבת במחשבי הלוח של HP.

אחד השינויים הבולטים במהדורה החדשה הוא גישה מעט ייחודית לריבוי משימות. בכדי להקל על המעבר בין היישומים הפתוחים, יוצרת webOS 2.0 מעין ערימות של צלמיות היישומים הפתוחים בכדי להקל על התצוגה ולזרז את המעבר בין היישומים. המערכת מנסה ליצור את הערימות בעזרת לוגיקה מובנית, אך המשתמשים יכולים לגרור בעצמם יישומים ביניהן וליצור ערימות חדשות.

שינוי בולט נוסף מכונה Just Type. במקום להפעיל יישום שדורש הקלדה, כמו כתיבת אי-מייל, עדכון סטטוס או ביצוע חיפוש, ניתן להתחיל להקליד ואז לבחור את היישום שאליו רוצים להזרים את הטקסט, גם כאן מדובר באפשרות שאמורה לזרז ולהקל על השימושיות.

תוספת אחרת נקראת Synergy (סינרגיה). מדובר ביישום המאפשר לעקוב במקום יחיד אחר ההודעות המתקבלות מגורמים שונים, החל בשירות דואר מבוסס רשת דרך דואר אלקטרוני מבוסס שרת Exchange ועד חשבונות ברשתות חברתיות. כמו כן, היישום אוסף פרטים רלוונטיים מהשירותים השונים, כולל ימי הולדת וסידור של יומני פגישות – בין אם הן אישיות או קשורות לעבודה.

מעבר לכך, כוללת מערכת ההפעלה המשודרגת תמיכה בתכונות של HTML 5. כמו כן, היא מציגה שיפורים במהירות העבודה של ג'אווה סקריפט (JavaScript) ומאפשרת לשלב תוספים שנכתבים בשפות C ו-++C בתוך יישומים שמבוססים על השפות ותקני האינטרנט השונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים