גוגל תשלם 1.1 מיליון דולר לעובדת – עקב אפליה מגדרית

אולקו רו, בכירה בזרוע גוגל קלאוד, תבעה את המעסיקה הענקית שלה בגין אפליה מגדרית וחבר המושבעים מצא שגוגל שילמה לה פחות מלמנהלים גברים שנשכרו לתפקידים דומים באותו זמן ומנעה ממנה קידום כנקמה על תלונותיה

אולקו רו, הבכירה מגוגל קלאוד שתבעה את החברה על אפליה מגדרית - וניצחה.

משפט אפליה בשכר נגד גוגל נפתח בניו יורק ב-10 באוקטובר והסתיים כעת בתבוסה של ענקית החיפוש.

חבר מושבעים בארצות הברית הורה בסוף השבוע לגוגל לשלם 1.1 מיליון דולר לבכירה בזרוע גוגל קלאוד (Google Cloud) בארה"ב, שהגישה תלונה נגד ענקית הטכנולוגיה בגין אפליה על בסיס מגדרי.

בתביעה, שהוגשה על ידי אולקו רו, נטען שגוגל שילמה לה פחות מששילמה למנהלים גברים שנשכרו לתפקידים דומים באותה תקופה, למרות שיש לה יותר ניסיון. רו טענה גם שנמנע ממנה קידום בגוגל, כנקמה על תלונותיה על האפליה המגדרית נגדה.

חבר המושבעים מצא שגוגל אכן הפלתה את רו על בסיס מגדרה. בנוסף לפיצויים שנקבעו לה, חבר המושבעים גם חייב את הענקית ממאונטיין וויו לשלם לרו פיצויים עונשיים בגין הפגיעה בה והסבל שחוותה.

"מסר שאפליה ונקמנות לא יסבלו במקום העבודה"

באימייל שנשלח ל-The Verge, ציינה עורכת הדין קארה גרין, המייצגת את התובעת, כי "פסק הדין פה אחד לא רק מאמת את הטענות של רו על ניצול מצד גוגל", אלא שהוא מעביר "מסר שאפליה ונקמנות לא יסבלו במקום העבודה". גרין הזכירה לחיוב את "המאמצים של אלפי גוגלרים שיצאו מהבית ב-2018 ודרשו רפורמות".

הואשם בניצול מיני ועזב את גוגל בשקט עם פיצויים כבדים. אנדי רובין, יוצר האנדרואיד.

הואשם בניצול מיני ועזב את גוגל בשקט עם פיצויים כבדים. אנדי רובין, יוצר האנדרואיד. צילום: ויקיפדיה

כזכור, באותה שנה מחו כ-20 אלף עובדי גוגל ויצאו לצעדה שכונתה Google Walkout, ונועדה למחות נגד הטיפול של ענקית החיפוש בהטרדות מיניות עליהן דווחו עובדים ועובדות ונבחנו במנגנון הבדיקה הפנימי של החברה. המחאה באה בעקבות מאמר בניו יורק טיימס שחשף כי תלונות בגין התנהגות מינית לא ראויה מצד בכירים, במיוחד נגד יוצר האנדרואיד אנדי רובין, הושתקו בחברה. בנוסף זעמם של העובדים נסק כשגילו שרובין "התפוטר" בשקט עקב התלונות עליו, אבל עזב את גוגל עם מצנח זהב מופרך בגובה 90 מיליון דולר, ולא בבושת פנים.

במקרה של רו, שהתקבלה למשרתה בגוגל בשנת 2017 כשהיא בעלת 23 שנות ניסיון בתחום התמחותה, הטענות הגיעו אל בית המשפט – והפעם לא רק שלא הושתקו, אלא הביאו לתובעת ניצחון גורף וחשוב. 

רו אמרה לפני תחילת המשפט שעל פרק הזמן שבו היא עובדת בגוגל "האפיל מה שלדעתי היה יחס לא הוגן בשל המגדר שלי". לטענתה, לאחר שהחברה דילגה עליה כשהחליטה לקדם על פניה לתפקיד סגן נשיא אדם שלא הגיש מועמדות ולא היה כשיר כמותה, והיא הגישה את תביעתה, החברה שבה ודחתה קידום דומה נוסף שאליו הייתה לכאורה אמורה להיבחר.

פסק הדין החדש מהווה ניצחון משמעותי עבור רו, אבל גם לכלל הנשים אחרות אשר התמודדו ועודן מתמודדות עם אפליה במקום עבודתן. קביעת חבר המושבעים מעבירה כעת מסר ברור שחברות בארצות הברית יישאו באחריות על מעשיהן אם יפלו נשים. המקרה גם מדגיש את החשיבות של התבטאות נגד אפליה, משום שהאומץ שהפגינה רו לצאת נגד מעסיקתה העוצמתית הוכיח את עצמו כחשוב ומשתלם ויש גם סיכוי שהוא יעזור להפוך מקומות עבודה בכלל, ובתעשיית הטק המתקדמת בפרט, לצודקים ושוויוניים יותר לכולם.

תגובת גוגל

דובר גוגל מסר: "אנחנו שמחים שחבר המושבעים מצא שגב' רו קיבלה שכר ראוי והעלאות שכר הוגנות מהיום בו החלה העסקתה, ושלא נמנעו ממנה אפשרויות קידום להן הייתה זכאית בהתאם לחוקי השכר של ניו יורק. כפי שעולה מפסיקת חבר המושבעים, הוגנות היא קריטית עבורנו באופן מוחלט, ואין לנו ספק שמנגנוני הקידום והתגמול שלנו הם שוויוניים.

אנחנו חולקים על קביעת חבר המושבעים שלפיה גב' רו הופלתה לרעה על רקע מגדר, או בגלל שהעלתה חששות לגבי השכר, המעמד והמגדר שלה. אנחנו אוסרים על יחס שכזה במקום העבודה, ומשתפים בפומבי את המדיניות המאוד ברורה שלנו. אנחנו מתייחסים ברצינות לחששות העובדים, וחקרנו ביסודיות את חששותיה של גב' רו כשהעלתה אותם, וגילינו שלא היה מקרה של אפליה או פגיעה מכוונת בתגמול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים