סקירה: מודרני, אבל…

למרות שמו, המחשב הנייד Modern 14 C13M של MSI עדיין כולל תכונות שלא תואמות את ההגדרה מודרני, אבל התצורה הטכנולוגית מתאימה לשימושים של מה שמוגדר כ"לוחמי דרכים"

Modern 14 C13M של MSI.

אחד הדברים הכי קשים בחיים, בהיבטים לא מעטים, היא לבחור שם נכון. ההיסטוריה מספרת שיותר מזוג הורים אחד גילה שהשם שהוענק לצאצא לא מרמז על אופיו ותכונותיו הגופניות, אלא ממש להיפך. באותה נשימה אי אפשר שלא להזכיר חברה אחת גדולה מאוד, נניח שקוראים לה מיקרוסופט, שלא הבינה שהשם שהיא תעניק לנגן מוזיקה שהיא תנסה להחדיר לשוק יעלה גיחוך במקרה הטוב, קללה במקרה הרע, במדינה מזרח תיכונית שבארצות הברית דווקא יחסית מחבבים.

יש הרבה מאוד סיבות טובות שחברות משקיעות לא מעט כסף וזמן בסיעור מוחות לקביעת שם של מוצר חדש, וזה נכון גם ליצרניות מחשבים. אפשר לבחון שם סתמי שלא אומר כלום, אבל פה ושם הן עושות ניסיונות לבחור שמות של סדרות שיאמרו משהו, שיעבירו מסר, ומסר כמו לקרוא לסידרה/משפחה של מחשבים בשם Modern, כמו ש-MSI בחרה לעשות, הוא מסר ששומעים אותו חד וברור.

אבל הבעיה היא, שאפשר להתייחס גם ליצרניות מחשבים כאל סוג של הורים, ובמקרה של MSI קשה לומר שבחירת השם הזה, לפחות במחשב המסוים שהגיע אלי לבדיקה – Modern 14 C13M – הייתה מוצלחת למדי, בוודאי לא כמו במקרה של Prestige 13 Evo – A13M שנבדק רק לפני כמה שבועות.

אחד הדברים הראשונים שגרם לי לגרד בראש היה החיבור של המטען. במחשבים מודרניים, בקנה מידה של המחיר, הגודל והתצורה של Modern 14, כבר משתמשים בחיבור USB-C סטנדרטי גם לספק. מובן שיש עוד לא מעט מחשבים עם חיבור עגול כמו של פעם, אבל הם לא נושאים שם מודרני, ועם מטען של 65 ואט אין כמעט סיבה שלא להשתמש ב-USB-C, אלא אם רוצים לחסוך כסף, וזה לא מחשב במחיר רצפה.

המטען הזה, כך או כך, משמש לטעינה של סוללה בת שלושה תאים בנפח 39.3WHr, וזו סוללה שהספיקה בבדיקות להביא את המחשב אל דקה אחת מתחת לשבע שעות ורבע של פעילות במבחן הזמן של PCMark 10, ועבור נפח כזה של סוללה זה בהחלט מספיק. קשה לי להאמין שביום עבודה רגיל מישהו יצטרך לחפש שקע סוללה לפני סוף יום העבודה – אם מתחילים את היום עם סוללה מלאה.

אבל זה לא רק חיבור המטען, וזה לא רק סוללה שהיא סבירה ולא יותר, בסופו של דבר מה שהכי מפריע בבחירת השם הוא העובדה שזהו מחשב שעשוי מפלסטיק מכל כיווניו, וזה ממש לא מודרני. המשקל שלו עומד על 1.4 ק"ג, ועוביו מאחור עומד על 19.35 מ"מ, וזה לא כבד, אבל גם לא קל במונחים של שוק הניידים הנוכחי.

ובכל זאת מצאתי משהו טוב בכך שהגישה שלו היא לא מודרנית בעליל – יש כמות חיבורים גדולה שבדרך כלל לא מוצאים כבר במחשבים עם מסך בגודל 14 אינץ': יש שלושה חיבורי USB-A ואחד USB-C ויש חיבור HDMI בגודל מלא וגם חיבור אודיו בגודל 3.5 מ"מ, כמו גם חריץ לכרטיס microSD, וזה יפה וטוב וגם מאורגן באופן נוח משני הצדדים של המחשב.

עוד דבר שאהבתי הוא המקלדת. אמנם מקש ה-Fn קצת קטן מדי ולא נוח כי הוא מוצמד למקש אחר, אבל מעבר לכך המקשים גדולים דיים, מרווחים היטב ונוחים להקלדה, גם ממושכת. אהבתי גם את אפקט התאורה שמגיע מתחת למקשים ודרכם, ובולט יפה מהצדדים שלהם כך שהם נראים כאילו הם מרחפים מעל המשטח הכללי של הנייד.

מסך ה-IPS בגודל 14 אינץ', שאינו תומך מגע, מציע רזולוציית FHD סטנדרטית, והבהירות שלו מוצלחת למדי. גם כשמורידים את רמת התאורה עד הסוף הוא עדיין מספיק ברור ברוב המקרים כדי לנהל גלישה ואף ולהקליד, ובחירה בבהירות נמוכה כמובן יכולה לעזור מאוד לחסוך זמן סוללה.

התצורה הטכנולוגית מתאימה לשימושים של מה שמוגדר כ"לוחמי דרכים": מעבד Core i7-1355U מהדור ה-13 של אינטל, שהוא מעבד צריכת כוח נמוכה, 16 גיגה-בייט זיכרון RAM וכרטיס אחסון SSD בנפח של 1 טרה-בייט שתומך ב-NVMe. התמיכה בקישוריות באה לידי ביטוי ב-WiFi 6 וב-Bluetooth 5.2. יש כמובן גם תמיכה נדרשת ב-TPM 2.0 כדי לאפשר התקנה של Windows 11. המחיר שלו עומד כרגע על כ-4,700 שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים