סקירה: המחשב שצועק עוצמה ותוכן

Lenovo Yoga Pro 9 הוא מחשב נייד חזק במיוחד ליוצרי תוכן

עוצמתי. Lenovo Yoga 9 Pro.

מה הופך מחשב לכזה שאפשר לומר עליו שהוא מיועד לאנשים שיוצרים תוכן? בשביל לכתוב טקסטים ולעבד כמה תמונות לכתבה, גם אם תמונות שוות אלף מילים או פחות, לא ממש צריך מחשב שמציע יותר מדי משאבים. ואם קצת להגזים, ברוב המקרים גם מכונת כתיבה עם חיבור לאינטרנט יכולה להספיק.

אבל תכניסו לתמונה שימושים כמו עריכת וידיאו באיכות גבוהה, שידורים חיים של משחקים, או מפגשים מקוונים כאלה או אחרים, ותוסיפו גם את אלמנט המהירות שבה צריך לבצע כל צעד ביקום הדיגיטלי המודרני – כי אחרת חס וחלילה זה כבר יספיק להתיישן – התמונה משתנה. אז כנראה יתברר לכם, שזה יצליח רק אם תשימו מול העיניים ומתחת לאצבעות מחשב שמציע ביצועים גבוהים, ואם אפשר שיהיה נייד, כי יכול להיות שאת הרעיון הכי טוב תקבלו דווקא בעת שתשבו מול כוס קפה בקניון הקרוב לביתכם.

Yoga 9 Pro הוא מחשב שכל דבר בו כמעט צועק עוצמה ותוכן, כולל המשקל שלו, שמרגיש בידיים הרבה יותר מה-1.68 ק"ג עליו מצהירה לנובו, וזאת למרות שהוא מצויד במסך בגודל של 14.5 אינץ' בלבד. העיצוב שלו, שדומה כמובן לרוב מחשבי ה-Yoga בחלק העליון של הרשימה, מביע יוקרתיות ויכולת ביצוע כאחד, בעיקר בצבע הכחול מטאלי המבריק שבו הייתה צבועה היחידה שהגיעה אלי לבדיקה – שגם הבליטה את הקווים המעוגלים מכל כיוון של חלקי המחשב, כחלק מהעיצוב שאימצה החברה עבור מחשבי הפרימיום שלה.

ולפי מספרו הגבוה, 9, אפשר בהחלט להבין שמדובר במחשב שמבחינתה של לנובו נמצא בקצה ערמת הניידים שלה, לפחות תחת המותג הזה, וכשנכנסים לפרטים מבינים עד כמה.

המסך, שתומך במגע, מציע רזולוציית 3K והוא מבוסס על פאנל miniLED איכותי עם קצב רענון גבוה של 165 הרץ ובהירות יחסית גבוהה של 1,200 ניט. עם תמיכה של 100% בכל מרחב צבעים עיקרי לצפייה ועריכת וידאו, קרי DCI-P3 יחד עם sRGB ו-Adobe RGB, ועם כיול לדיוק צבעים במפעל שעומד על E<1∆, וכן תמיכה בתקנים VESA DisplayHDR 1000 ו-Dolby Vision – התוצאה המלבבת והצבעים המדויקים היא כמעט ברורה מאליה.

אבל תצוגה זה רק צד אחד של התמונה. מבחינת מחשב מדובר בנייד חזק במיוחד, שמגיע עם אחד המעבדים המובילים של אינטל בדמות Core i9-13905H מסדרת הביצועים בדור ה-13 של מעבדי החברה. זהו מעבד בהספק של 45 ואט, שמגיע עם 6 ליבות ביצועים ו-8 ליבות יעילות, ובסך הכל עד 20 ליבות לוגיות, במהירות מרבית של 5.4 ו-4.1 גיגה-הרץ בהתאמה.

לצד זה, כמו שנדרש במחשב ליצירת תוכן, יש גם כרטיס גרפי עתיר ביצועים בדמות GeForce RTX 4070 של אנבידיה עם 8 גיגה-בייט זיכרון תצוגה עדכני מסוג GPDDR6. זה אולי לא הכרטיס הכי חזק שיש בסביבה, אבל השילוב של כרטיס גרפי עוצמתי שכזה, לצד לא פחות מ-64 גיגה-בייט זיכרון RAM מהיר במיוחד מסוג LPDDR5x במהירות 6,400 מגה-הרץ – שמולחם כולו ללוח – יש פה, בתוך ה-Yoga Pro 9, עוצמה ביצועית שבהחלט מספיקה ליצירת תוכן.

וגם למשחקים. כן, על הנייר יש פה גם מחשב משחקים לא רע בכלל, עם כלי לא ממש בקצה העליון של הסקאלה, וגם עם הרגשה שהמערכת מפעילה איזה מעצור מסוים שמונע ללכת עד הסוף – יכול מאוד בגלל תקרת TDP שבלנובו לא רוצים לעבור, וגם כדי למנוע יצירת חום מוגזם. כך או כך, את הבדיקות השונות של 3DMark הוא עבר בצבעים זוהרים עם ציונים בקצה המאוד גבוה של הסקאלה.

גם את המבחנים הסינתטיים השונים, כמו Geekbench 6.1.0, הוא עבר באותו גוון של צבעים עם ציונים פשוט מצוינים ומהטובים שבהם נתקלתי עד היום, בדמות 2,831 נקודות עבור מבחן הליבה האחת ו-12,238 נקודות עבור מבחן ריבוי הליבות. גם מבחן הסוללה היה לא רע בכלל – המחשב סיים אותו אחרי 6 דקות מעבר לשעה השמינית, אבל זה היה, כמו תמיד, במצב שבו מערכת ההפעלה מכוונות להשיג ביצועי סוללה מיטביים. בבדיקות בבהירות גבוהה מאוד ובעוצמה מלאה, המחשב עבד הרבה פחות שעות.

שני דברים קצת הציקו לי במחשב הזה: נפח אחסון של 1 טרה-בייט, בדמות כרטיס SSD M.2 2280 PCIe 4, קצת נמוך מדי לצרכים של המשתמשים במחשב כזה, וגם התגובתיות לעיתים לא עמדה בציפיות שלי, בעיקר תחת עומסים כבדים.

משטח השליטה הענק, ארבעת הרמקולים המצוינים – שניים מהם טוויטרים – והמקלדת המוכרת היטב של המשפחה שמציעה הקלדה נוחה, כמו גם מצלמת רשת עם כיסוי פרטיות אלקטרוני ברזולוציה של 5 מגה-פיקסל ועם ליווי של עדשת IR, וארבעה מיקרופונים שתומכים בהשתקת רעשים, הם בדיוק הדברים שמצפים לראות במחשב ברמה הגבוהה ביותר.

בגלל המסך הקטן יחסית אני לא הייתי משתמש בו כמחשב משחקים, אבל בבית הוא בהחלט יכול לשמש כמחשב לכולם אם מחברים מסך חיצוני גדול, גם בגלל שבמחיר גבוה של יותר מ-12,000 שקל, לא בטוח שיהיה תקציב לעוד מחשב ליד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים