חברת אבטחת מידע מחפשת קונה: ארקסייט מוצעת למכירה

בין המועמדות פוטנציאליות: HP, יבמ, EMC, אורקל ו-CA ● החברה עשויה להירכש בסכום של כ-1.5 מיליארד דולרים ● בישראל מיוצגת ארקסייט על ידי !We ● ארקסייט והרוכשות הפוטנציאליות סירבו להגיב לדיווחים

ספקית תוכנות האבטחה ארקסייט (ArcSight) העמידה עצמה למכירה באופן בלתי רשמי. הוול סטריט ז'ורנאל (Wall Street Journal) דיווח בסוף השבוע, כי בין החברות הפוטנציאליות לרכישתה נמנות יבמ (IBM), אורקל (Oracle) ו-HP. על פי גורמים המקורבים לארקסייט, לצד שלוש הענקיות שהוזכרו, עשויות שתי חברות נוספות לספק הצעת רכש: EMC ו-CA. המקורבים העריכו, כי ההצעות תעמודנה על מחיר הנע בין 1.4 ל-1.5 מיליארד דולרים. ארקסייט עצמה סירבה להגיב לדיווחים על רצונה להירכש.

מטה ארקסייט יושב בקופרטינו, קליפורניה, והיא הונפקה ב-2008. התוכנות אותן היא מספקת עוקבות אחר פעילויות חשודות בשרתים של הלקוחות הארגוניים. מערכת ניהול האירועים ואבטחת המידע (SIEM) של ארקסייט מספקת לצוותי אבטחת המידע ולמנהלים של הארגונים נקודת מבט מרכזית על אירועי האבטחה ומסייעת להתגונן מפני איומים פנימיים וחיצוניים. זאת, תוך התאמה מלאה לדרישות הרגולטור. המערכת מאפשרת לנטר ולקבל דיווח והתראות בזמן אמת על אירועי אבטחת מידע. היא אוספת אירועים ממערכות ה-IT השונות בארגון, ללא צורך בהתקנת סוכנים. המערכת משלבת ניתוח סטטיסטי וניתוחי קורלציה, ומאפשרת תעדוף וזיהוי אירועים על בסיס מקורות מידע שונים. המערכת מכילה ממשקי תצוגה לחיווי בזמן אמת, וכן ממשק דו"חות מובנה. למערכת יכולות ניהול אירוע כולל מסגרת העבודה ותהליכי זרימה הארגוניים הנדרשים, החל משלב קבלת ההתראה ועד שלב סגירת האירוע.

לחברה יותר מאלף לקוחות, ביניהם משרד האוצר בארה"ב, הבנק הפדרלי בארה"ב, DISA – הסוכנות הממשלתית להגנה על מערכות מידע, ה-SEC – הרשות לניירות ערך בארה"ב, ורייזון (Verizon), זירוקס (Xerox), יוניסיס (Unisys) ועוד.

מקורבים לחברה אמרו לעיתונות הטכנולוגית בארה"ב, כי היא מקווה לסיים את הליך הרכישה בשבועיים הקרובים. אף לא אחת מענקיות ה-IT שהוזכרו הגיבה לדיווחים, אולם ככל ששוק ה-IT נע לעבר מיחשוב ענן, כך הספקיות רוצות להרחיב את היצע האבטחה שלהן בענן.

לדברי אנדרו האי, אנליסט ב-The 451 Group, כבר בעבר היו שמועות לפיהן HP מעוניינת לרכוש את ארקסייט, אלא שהדבר נמנע ממנה, כיוון שהיו לה הסכמי OEM עם SenSage – מתחרתה של ארקסייט בעולם ניהול האירועים ואבטחת המידע (SIEM). הוא הוסיף, כי אם אורקל רוצה להעמיק את חדירתה בעולם האבטחה, ולרכוש חברה מעבר לרכישות בתחום המסורתי שלה, הרי שרכישה של ארקסייט מומלצת עבורה, כיוון שהיא תהיה רכישה דומה לזו של אינטל (Intel)  את מק'אפי (McAfee). כך, אמר, "אורקל תוכל לאפשר לארקסייט לפעול כיחידת רווח עצמאית ותניב לעצמה רווחים בנוספים בעולם האבטחה".

הוא הוסיף, כי סיסקו (Cisco) היא חברה נוספת שיש שמועות שתצטרף להצעות הרכש של ארקסייט, כיוון ש-"היא מעוניינת להגדיל את חלקה בפלח השוק של עולם ניהול האירועים ואבטחת המידע. זאת, לאחר שהיא נתנה ל-MARS, המערכת שלה לניטור, ניתוח ותגובה – למות באיטיות ובייסורים. רכישה שכזו תוכל להתאים להיצע של סיסקו".

לדברי מייק רות'מאן, אנליסט ב-Securosis, לא משנה מי תהיה החברה שתרכוש את ארקסייט, "הכי חשוב שיהיו לה אנשי מקצוע בעולם השירותים המקצועיים. לכן, הכי הגיוני שהרוכשת תהיה יבמ או HP".

בישראל מיוצגת ארקסייט על ידי חברת האינטגרציה !We, שכבר הטמיעה כמה ממוצריה בקרב לקוחות בישראל בבנקים, בחברות כרטיסי אשראי ובמוסדות פיננסיים. כך, ב-2008 הטמיעה !We את מערכת ניהול האירועים ואבטחת המידע (SIEM) של ארקסייט בבנק אדנים. מערכת נוספת הוטמעה בבנק לאומי. במרץ השנה הקימה !We מערכת לניהול אירועי אבטחת מידע של ארקסייט בתהיל"ה ובמרכב"ה בפרויקט בעלות של מיליוני שקלים. המערכת מספקת לצוותי אבטחת המידע ולמנהלים בתהיל"ה ובמרכב"ה נקודת מבט מרכזית על אירועי האבטחה ואת היכולת לנטר ולקבל התראות בזמן אמת על אירועי אבטחת מידע.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבטחת מידע

    אחרי שאינטל קנו את מקאפי אני מניח שיהיו עוד חברות גדולות שיהיו מעוניינות להיכנס לתחום אבטחת המידע

  2. dani

    ללא ספק המוצר הטוב בעולם בתחומו ! נקווה שהקונה לא יהיה CA ששוב יעלימו מוצר טוב

אירועים קרובים