ביטול שיתוף הסיסמאות בחינם מצליח לנטפליקס: 6 מיליון מנויים חדשים

החברה תרחיב בשבוע הבא את הצעד הזה מארצות הברית למנויים שלה בכל העולם, וצופה שהוא יניב לה עלייה גדולה בהכנסות במחצית השנייה של השנה ● בינתיים, ההכנסות שלה עלו ברבעון השני, אך פספסו את התחזיות

נטפליקס.

המהלך של נטפליקס לביטול שיתוף הסיסמאות של משתמשים עם משתמשים אחרים, שעליו היא הכריזה לפני חודשים אחדים, מצליח מעל למשוער: החברה הוסיפה ברבעון השני 5.9 מיליון מנויים חדשים – פי שלושה מהערכות האנליסטים. מדובר בעלייה של 8% במספר המנויים החדשים של החברה. עם זאת, מתוצאות הרבעון השני, שהחברה פרסמה אמש (ד'), עולה כי היא פספסה את תחזית ההכנסות ועברה את תחזית הרווח.

נטפליקס רשמה ברבעון הכנסות של 8.19 מיליארד דולר – 110 מיליון פחות מתחזיות האנליסטים. מדדובר בעלייה של 3% בהשוואה לרבעון השני של 2022. לעומת זאת, בסעיף הרווח הנקי למניה (Non-GAAP) היא עקפה את הצפי ביותר מ-40 סנט והנתון עמד על 3.29 דולר. הרווח הנקי הכללי של החברה עלה במונחים של שנה לשנה מ-1.44 מיליארד דולר ל-1.49 מיליארד.

עד כה, נטפליקס יישמה את מדיניות ביטול שיתוף הסיסמאות רק בארצות הברית, אולם החברה הודיעה כי היא תרחיב אותה לשאר לקוחותיה החל ביום ד' הקרוב. לפי החברה, מספר משקי הבית שבהם מתנהל שיתוף סיסמאות שלה עומד על יותר מ-100 מיליון.

החברה צופה עלייה של 7% בהכנסות שלה ברבעון הנוכחי – ל-8.5 מיליארד דולר. כמו כן, היא חוזה עלייה ניכרת בהכנסות במחצית השנייה של השנה, לאחר שהחלת התשלום על שיתוף סיסמאות תוחל על כל המנויים שלה שעדיין יכולים לעשות זאת בחינם ברחבי העולם. לדבריה, מספר המנויים שהיא תצרף לשורותיה ברבעון הנוכחי יהיה דומה לזה שהיא צירפה ברבעון המדווח.

כיצד שביתת התסריטאים והשחקנים תשפיע על נטפליקס?

בימים אלה סובלת נטפליקס, כמו שאר חברות הסטרימינג ואולפני ההסרטה בהוליווד, משביתת איגודי התסריטאים והשחקנים, שחוששים שהבינה המלאכותית תחליף אותם בקרוב ובנוסף, דורשים לקבל העלאות שכר. זוהי השביתה הראשונה של שני האיגודים הללו מאז שנות ה-60'. טד סנדרוס, מנכ"ל משותף של נטפליקס, התייחס לשביתה עם פרסום התוצאות ואמר כי "זוהי לא התוצאה שציפינו לה". הוא הביע תקווה שהחברה תגיע להסכם עם השובתים "בהקדם האפשרי". אם זה לא יקרה, ההשפעה של השביתות על התעשייה בכלל ועל נטפליקס בפרט תלך ותחריף ככל שהיא תימשך. נכון לעכשיו, מושבתות ההפקות של כמה תוכניות להיט של נטפליקס, בהן בית הדרקון.

יש לציין שחלק מהאנליסטים טוענים שמצבה של נטפליקס אל מול השביתה טוב יותר מאשר המתחרות, מאחר שהיא חזרה באחרונה להוסיף מנויים חדשים בכל רבעון, אחרי שבשנה שעברה היא דיווחה, בפעם הראשונה, על הפסד מנויים. בנוסף, דויטשה בנק חזה השבוע שמדיניות ביטול שיתוף הסיסמאות תגדיל את ההכנסות של החברה. עוד צופים בבנק הגרמני כי הפיגור בהפקות של נטפליקס דווקא יועיל לה בהמשך, כמו גם הקהל הבינלאומי שלה ויכולתה לקנות תוכניות להיט מרחבי העולם. בין הלהיטים הישראליים שנמצאים בפלטפורמה של נטפליקס ניתן למצוא כמה וכמה סדרות, בהן פאודה ושטיסל של יס, ובאחרונה גם איסט סייד של תאגיד השידור הישראלי כאן.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים