מעבדי ה-Sandy Bridge של אינטל יושקו ברבעון הראשון של 2011

על פי התוכנית המקורית היו המעבדים החדשים אמורים לצאת לשוק ברבעון האחרון של 2010, אולם מסמך של החברה שדלף לתקשורת מגלה כי ההשקה נדחתה ● ברבעון הראשון של 2011 תשיק אינטל לא פחות מ-19 מעבדים חדשים, רובם, כ-12 במספר, בעלי ארבע ליבות והשאר בעלי שתי ליבות ● כשישה מהמעבדים החדשים מיועדים למחשבים ניידים והשאר למחשבים שולחניים

המעבדים ממשפחת ה-Sandy Bridge של אינטל (Intel) יגיעו לשוק ברבעון הראשון של 2011 ולא ברבעון האחרון של 2010, כפי שתכננה החברה – כך עולה ממסמך של ענקית המעבדים שדלף לתקשורת.

ברבעון הראשון של 2011 תשיק אינטל לא פחות מ-19 מעבדים חדשים, רובם, כ-12 במספר, בעלי ארבע ליבות והשאר בעלי שתי ליבות. כשישה מהמעבדים החדשים מיועדים למחשבים ניידים והשאר למחשבים שולחניים. כל המעבדים החדשים תומכים בעיבוד רב נימי (Multithreading).

מבין ששת המעבדים המיועדים לתחום המחשבים הניידים, שניים הם מעבדי Core i5 וארבעה הם מעבדי Core i7, אשר תומכים בתכונת הטורבו החדשה של אינטל שמאפשרת להגביר באופן משמעותי את מהירות המעבד לפי הצורך. כל ששת המעבדים מגיעים עם מעטפת תרמית נמוכה יחסית, בין 35 ל-55 וואט, כשמהמעבד המהיר ביותר הוא ה-i7-2920XM, מעבד ארבע ליבות במהירות בסיסית של 2.5 גה"ץ שניתן להאיץ עד כדי 3.5 גה"ץ.

שלושה מהמעבדים השולחניים יהיו מעבדי i3 שיהיו בעלי שתי ליבות ולא יתמכו בתכונת הטורבו. רק אחד ממעבדי ה-i5 יהיה כפול ליבות, והוא גם יציע את המעטפת התרמית הנמוכה ביותר, 35 וואט כאמור. כל שאר המעבדים יהיו בעלי ארבע ליבות, והמעבד בקצה העליון של הרשימה יהיה ה-i7-2600K שיגיע עם מכפיל מהירות פתוח, עם תמיכה במהירות טורבו "רגילה" של 3.8 גה"ץ (ממהירות בסיסית של 3.4 גה"ץ) ועם 8 מגה זיכרון מטמון ברמת L3. למעבד הזה תהיה גם גרסה שאינה מאפשרת לשחק עם מוטיב הכפלת המהירות.

המיקרוארכיטקטורה Sandy Bridge (שנקראה במקור 'גשר') מבוססת על ליטוגרפיית ייצור של 32 ננו-מטר והיא המחליפה של Nehalem. המעבדים החדשים בסדרה מיועדים לכולם לתושבת LGA 1155, וכמו כל המעבדים האחרונים של אינטל הם יכללו שני ערוצי זיכרון DDR3 פנימיים וכן שבב גרפי, שעדיין לא ברור מה בדיוק תהיה רמתו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים