חסימת שיתוף הסיסמאות של נטפליקס עובדת: מספר המנויים בארה"ב נסק

הנתונים אמנם ראשוניים, אך מאז שהחברה החלה את פעולתה נגד שיתוף הסיסמאות בארה"ב, ב-23 במאי האחרון, היא חוותה את ארבעת הימים המוצלחים ביותר ברכישת מנויים שלה מזה ארבע וחצי שנים

שנה ורבעון של עליות. נטפליקס.

נטפליקס (Netflix) יכולה לחגוג ניצחון ראשוני על תופעת שיתוף הסיסמאות, שהייתה כידוע נוהג נפוץ ביותר בקרב משתמשיה. שירות הסטרימינג הפופולרי יישם באחרונה דרך לפיצוח השימוש הלא מורשה בחשבונות הלקוח הבודד בידי כמה וכמה משתמשים לא משלמים, וכעת נראה כי מאמצי החברה הניבו תוצאות חיוביות, לנוכח עלייה בולטת במספר המנויים בארה"ב כתוצאה מכך.

מאז שהחברה החלה את פעולתה נגד שיתוף הסיסמאות בארה"ב, ב-23 במאי האחרון, חלה, כאמור, עלייה ניכרת במניין הנרשמים החדשים שלה.

אנטנה (Antenna) – המודדת את נתוני חברות שירותי הסטרימינג – הציגה באחרונה את הנתונים העדכניים ביותר הזמינים לה, ותמונת המצב הוכיחה כי נטפליקס צירפה לשירותיה כ-100,000 מנויים חדשים ביומיים בארה"ב, בין התאריכים ב-26 במאי ו-27 במאי.

על פי הניתוח שפרסמה אנטנה החברה הוסיפה 1.5 מיליון מנויים חדשים בארה"ב לבדה בשבוע שלאחר ההכרזה על המדיניות החדשה.

מאבק נחוש בנוהג הנפוץ

נטפליקס, הידועה בספריה העצומה של סרטים, תוכניות טלוויזיה ותוכן מקורי שברשותה, התמודדה לאורך זמן ממושך עם האתגר שבהפסקת ההרגל לשיתוף הסיסמאות בין משתמשים. באוקטובר האחרון דיווחנו כי החברה בישרה על כוונתה לגבות תשלום נוסף בגין שיתוף סיסמאות החל מינואר 2023. השינוי לא התרחש לבסוף במועד שתוכנן, אלא בעיכוב של חצי שנה לערך, אבל ממש לאחרונה נטפליקס אכן נקטה בצעדים החדשים, בתקווה לעצור את תופעת הגישה הלא מורשית לחשבונות הלקוחות. המדיניות החדשה מחייבת מנויים לשלם 7.99 דולר נוספים בחודש, כדי לחלוק את חשבונם עם עד שני אנשים שחיים מחוץ למשק הבית שלהם.

כעת, זמן קצר מאוד אחרי שהמהלך נגד שיתוף הסיסמאות בארצות הברית נכנס לפועל, מסתבר שהוא נוחל הצלחה ראשונית עם מספר הרשמות יומיות ממוצעות לשירות שהגיע ל-73 אלף – עלייה של 102 אחוזים מהממוצע של 60 הימים הקודמים.

לפני שהנתונים החלו להוכיח כי השיטה פועלת, נטפליקס אמנם חוותה עלייה בביטולי מנויים בעקבות שינוי המדיניות שלה, אך מספר המבטלים לא עלה על מספר ההרשמות החדשות שבהן זכתה החברה.

לפני הכנסת השיטה החדשה, נטפליקס העריכה כי יותר מ-100 מיליון משקי בית מתנהלים על בסיס חשבון משותף, מה ש"מערער את היכולת שלנו להשקיע ולשפר את נטפליקס לטווח ארוך", כך כתבו מנהלים במכתב. הכותבים גם הסבירו שהם מצפים כי חלק מהמשתמשים יבטלו את חשבונותיהם כאשר מודל השיתוף בתשלום יושק, אך מאידך אמרו שהם סבורים כי מי שבינתיים "לוו" חיבור מחבריהם או מכריהם, יפתחו חשבונות אישיים משלהם סופסוף. כעת הערכות אלו מקבלות תוקף מבוסס נתונים, וזאת בהנחה שהמגמה שנרשמה בארה"ב אחרי שינוי המדיניות – תצפה גם במדינות אחרות בהן השירות פעיל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים