מתרסקת: טוויטר שווה כעת שליש ממה שמאסק שילם עבורה

חברת ההשקעות פידליטי הפחיתה את הערכת שווי השוק של אחזקותיה בטוויטר ל-6.55 מיליארד דולר – שליש מהערכת השווי שלה באוקטובר האחרון, על רקע ניהולו של מאסק את הרשת החברתית

רבים נוטשים את טוויטר בעקבות ניהולו של אילון מאסק.

טוויטר אולי שווה כעת שליש ממה ששילם אילון מאסק עבור פלטפורמת המדיה החברתית רק לפני שבעה חודשים.

חברת ההשקעות פידליטי (Fidelity), שהייתה בין קבוצת המשקיעים החיצוניים שסייעה למאסק לממן את השתלטותו על המדיה החברתית, הפחיתה את הערכת שווי השוק של אחזקותיה בטוויטר בפעם השלישית לאחר שמאסק החל לנהל אותה, והעמידה אותה כעת על 6.55 מיליארד דולר – לעומת הערכת השווי באוקטובר האחרון, שעמדה על כמעט 20 מיליארד דולר.

לא ברור כיצד הגיעה חברת ההשקעות לנתוני הערכת השווי, אך כחברה ציבורית היא נדרשת לספק למשקיעים עדכונים על אחזקותיה. היא מחזיקה במניות טוויטר בכמה מקרנות הנאמנות שלה, תחת השם X Holdings I Inc, ומכיוון שזו חברה פרטית לא ניתן לאמת מידע פיננסי הקשור בה.

מאסק השתלט על טוויטר באוקטובר, לאחר מאבק משפטי ממושך וחודשים של חוסר ודאות. מנכ"ל טסלה, שהוא גם הבעלים של SpaceX, רכש את טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר, ומימן את הרכישה בכספים הכוללים הלוואות מקבוצת בנקים. מאז שעברה לבעלותו – ניהל אותה מאסק תוך שהוא מחולל בה מהפיכות וזעזועים גדולים כולל פיטורים נרחבים, ורק באחרונה החליט למנות את לינדה יאקרינו כמנכ"לית במקומו.

בזמנו אמר מאסק, שתג המחיר של 44 מיליארד דולר עבור טוויטר היה גבוה מדי, אך לחברה יש פוטנציאל גדול, ואולם באפריל אמר ל-BBC, שתפעול טוויטר היה "די כואב", אבל שחברת המדיה החברתית כבר כמעט מאוזנת לאחר שרכש אותה בסוף השנה שעברה, וחזה שהחברה עשויה להגיע ל"תזרים מזומנים חיובי" ברבעון הנוכחי, "אם המגמות הנוכחיות יימשכו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים