האקתון טכנולוגי ששם לו למטרה "להגיע לאפס נרצחות בשנה"

הוכרזו הזוכים בהאקתון מיכל סלע, שהתקיים השנה בפעם הרביעית

שלושת הזוכים. מימין: מימין דרור ברנשטיין, מיאדה בדארנה, טל אגרנט.

האקתון מיכל סלה נערך זו השנה הרביעית והסתיים באירוע הגמר שהתקיים אתמול (א') בבית הנשיא, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, ובהכרזה על הזוכים.

האקתון מיכל סלה Safe@Home מבית פורום מיכל סלה וגוגל (Google) הוא תחרות היזמות היחידה בישראל לפיתוח טכנולוגיות להצלת חיים ולמניעת אלימות כלפי נשים.

במקום הראשון זכה פרויקט Whispers (מיאדה בדארנה), המקדם שיח פתוח בתוך החברה הסגורה, הנגשת כלים למתן סיוע ותמיכה במקרי אלימות. whispers הוא צ׳ט אנושי אנונימי ומוצפן בטלגרם (רשת פופלרית במגזר הערבי), שדרכו האישה תקבל תמיכה וסיוע מאנשי מקצוע וממתנדבות שעברו הכשרה. חזונו העתידי מתמקד בהרחבת הפונקציונליות במטרה למקסם את ביטחונה של הפונה ולתת מענה לסכנות גם בזמן אמת.

במקום השני זכה פרויקט Timeout (טל אגרנט) – אפליקציה אישית לניהול כעסים ולמניעת התפרצויות זעם, המיועדת לגברים אלימים הנמצאים בטיפול, וגם לציבור הרחב. הכלי למעשה הוא תרגום טכנולוגי של כלי קיים ומצליח בתחום הטיפול בגברים אלימים, שבמסגרתו המטופל לומד לזהות מצב לפני התפרצות, לעצור ולהתרחק.

במקום השלישי זכה פרויקט Swipe2Safety (דרור ברנשטיין) – אפליקציה עם ממשק וובי משחקי פשוט ומוכר (דומה לטינדר) המציגה שאלות המשקפות תמרורי אזהרה (משפטים, תמונות, וידיאו וכו'). האישה תענה על ידי סוויפ ימינה או שמאלה. אלגוריתם בינה מלאכותית יגיב עם תכנים אשר יאפשרו שיקוף, תיקוף, בניית סיפור אישי והכוונה ליציאה בבטחה מהקשר.

שלושת הצוותים הזוכים קיבלו פרסים בסך 50 אלף שקלים לפיתוח המיזם, מתנת התוכנית הלאומית הבינמשרדית למניעה וטיפול בתופעת האלימות במשפחה. בנוסף, קיבלו הצוותים סל מתנות, בהן ייעוץ משפטי, קורסים באוניברסיטה הפתוחה ועוד.

לתחרות נרשמו 972 מתכנתות.ים, יזמיות.ים, מומחים ושופטים, ונהגו 165 רעיונות לפתרונות טכנולוגים להצלת חיים ומניעת רצח נשים בביתן. בהאקתון השתתפו 223 מפתחים ויזמים שפיתחו את המיזמים המתחרים ב-46 צוותים. מחציתם הובלו על ידי שורדות אלימות במשפחה.

לילי בן עמי, מייסדת ומנכ"לית פורום מיכל סלה: "אחותי הקטנה מיכל רצתה להתגרש מאלירן. היא לא ידעה שנשקפת סכנה לחייה. גם אנחנו לא ידענו. הטכנולוגיה מאפשרת לנו לנבא התנהגות ולהתריע מפני סכנה. בעשרים השנים האחרונות פותחו טכנולוגיות מתקדמות לניבוי ולהצלת חיים בתחומים אחרים, כמו מניעת תאונות דרכים, מניעת טרור או בתחום הרפואה והקיימות. בשלוש השנים האחרונות קיימנו ארבעה האקתונים ובהם הצלחנו לרתום 4,468 מפתחים, יזמים, בכירים ומומחים למעורבות פעילה בפיתוח ובניית פתרונות טכנולוגים להצלת הנרצחת הבאה. מרגש לראות את היזמים הצעירים לצד הבכירים והמומחים מהדיסציפלינות השונות, אשר נרתמו אל צבא ההגנה של מיכל. הערב התקדמנו בצעד נוסף במסע החיים בדרך אל היעד של אפס נרצחות בשנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים