מדפסת הכל כלול של אפסון – המדפסת שכל חיבור יתאים לה

Epson EcoTank L6290 מתאימה לחיבור עם כבל USB, לחיבור לרשת מקומית, לחיבור אלחוטי ואפילו מציעה חיבור די נדיר אל קו הטלפון ● היא יודעת להדפיס כ-15 עמודים בדקה, בתנאי שתשלחו את ההדפסה מאפליקציית אפסון

Epson EcoTank L6290.

אפשר לספר הרבה סיפורים ולמלא הרבה דפים וירטואליים ואפשר לנסות לחסוך, אבל בסופו של יום מגיע רגע כלשהו ששולחים כמה דפים להדפסה. זה קורה בבית, זה קורה בעסק וזה כמובן קורה בהרבה מאוד משרדים בכל פינה וצורה.

EcoTank L6290 של אפסון היא מדפסת הכל כלול שמתאימה לשימושים מגוונים, כולל במשרד הביתי הקטן ובטח לשימוש כללי בבית, והיא לא מוותרת על אף אפשרות חיבור. מדובר במדפסת שמציעה חיבור פיזי רגיל למחשב באמצעות כבל USB, חיבור לרשת מקומית, חיבור לקו טלפון – דבר שמוצאים פחות ופחות במדפסות וכן חיבור אלחוטי.

הדיו מגיע בבקבוקים למילוי

מדפסות משפחת ה-EcoTank מבוססות על מחסניות דיו במדפסת, אותן ממלאים באמצעות בקבוקי דיו ייעודיים. המילוי קל מאוד, פשוט מניחים את פיית הבקבוק על פיית המילוי בצבע המתאים ונותנים לדיו לזרום פנימה. לא שאי אפשר להתלכלך קצת, אבל זה קשה מאוד. בסוף המילוי נשאר קצת דיו בבקבוקים, אבל אחרי ההתאמות של ראש ההדפסה ואחרי כמה הדפסות ניסיון, התפנה מקום למה שנשאר והבקבוקים הלכו למחזור.

תהליך ההכנה קצת ארוך ונמשך למעלה מ-15 דקות כשיותר מ-10 דקות מהן מוקדשות לכך שראש ההדפסה כנראה מושך פנימה דיו מהמחסניות. התהליך הוא בשיטת צעד אחר צעד, כשהמדפסת מלווה את המשתמש באופן ברור ונהיר.

השליטה במדפסת, כולל בזמן ההיערכות הראשונית, מתבצעת באמצעות מסך מגע בגודל 6.1 ס"מ, שלמרות שהוא קטן משהו מציע תצוגה ברורה ונוחה מאוד לשימוש – טוב, קצת צריך תשומת לב בעת שמבצעים הקלדות. את המשטח שמכיל את המסך ואת מעט הכפתורים השונים אפשר להזיז בקלות לכל זווית שנוחה לעבודה.

ההגדרה האלחוטית הייתה קלה מאוד. אני העדפתי במקום להתחבר ישירות למדפסת לחבר אותה לרשת ה-WiFi המקומית, כך שקל היה לאתר אותה בקלות בכל מחשב אחר שרציתי, כולל בנייד של השכנה שלפעמים מתחברת לנתב שלי. אפשר גם, כמובן, אמצעות אפליקציה של אפסון להתחבר דרך הטלפון וגם במקרה הזה האיתור קל מאוד, ועד מהרה גם מגלים שאפשר בקלות להדפיס הכל מכל מקום.

רוחשת וגועשת בעת הפעולה. EcoTank L6290 של אפסון.

רוחשת וגועשת בעת הפעולה. EcoTank L6290 של אפסון. צילום: יח"צ

שימו לב – הדפיסו דרך האפליקציה

רק דבר אחד שלמדתי לשים אליו לב הוא שאת מה שרוצים להדפיס צריכים לשתף עם האפליקציה ולא עם המדפסת.

הדפסה של 30 עמודים מהקובץ עצמו לקחה 8 דקות ועוד ארבע שניות. כששלחתי את אותו קובץ להדפסה דרך האפליקציה, הזמן קוצץ דרמטית ל-2:11 דקות. בחיבור USB למחשב אותה הדפסה נמשכה 1:58 דקות כלומר קצת יותר מ-3.9 שניות או כ-15 עמודים לדקה – וזה פחות או יותר מה שהחבר המצהירה עליו לפי תקן ה-ISO, ומדובר היה בדפים מלאי טקסט, ממש לא ה-5% שעליה מבססים בדרך כלל את הבדיקות. הדפסה של טקסט צבעוני – כל פסקה בצבע אחר – נמשכה זמן כפול, אבל עדיין קרוב להתחייבות של החברה ל-8.5 עמודים לדקה.

המדפסת מציעה גם הדפסה דו-צדדית אוטומטית, וזו דרך נהדרת עבור מי שכן מדפיס בכל זאת לחסוך קצת נייר. אפשר לבחור בעת ההדפסה האם הפיכת הדף תתבצע על הצד הארוך או הקצר וזה עובד יחסית מהר אבל הקצב יורד בסופו של דבר בכ-30%.

המידות של המדפסת הן בהחלט 'משרדיות': 375x347x231 מ"מ, עם משקל של 6.7 ק"ג. כשהיא מדפיסה בשיא המהירות היא רוחשת ומתרגשת, כך שכדאי מאוד לשים אותה במקום יציב.

אחד הדברים שאני אוהב בסוג כזה של מדפסות, אם תרצו תקראו להן 'חצי משרדיות', הוא שאת הדפים מכניסים למגירה בחלק התחתון של המדפסת, והמגירה של EcoTank L6290 יכולה להכיל עד 250 דפים, שזה בהחלט נאה. אני גם אוהב את מזין המסכים האוטומטי בחלק העליון, שיכול להכיל עד 30 דפים. כשהוא סגור, המדפסת נראית סגורה לחלוטין, שטוחה, במבט מלמעלה. כשפותחים את המזין נפח מאחור גם אזור איסוף מוסתר וזה נראה טוב.

הסריקה של דפים רגילים באיכות נמוכה הייתה מהירה ותקנית. כשבדקתי תמונה צבעונית בגודל A4 ברזולוציה של 600×300, הסריקה הייתה בהרבה איטית כמובן – הלכתי להכין קפה – אבל התוצאה מלבבת. רזולוציית הסריקה המרבית של L6290 עומדת על 2400×1200 פיקסלים.

EcoTank L6290 אינה מדפסת זולה בפני עצמה. מחיר השוק שלה הוא בערך 2,550 שקלים. אבל היא מציעה במחיר הזה כמות דיו ראשונית שאמורה, לפי החברה, להספיק לכשלוש שנות עבודה.

האריזה כוללת ערכת צבעים שלמה ויותר, זה אומר שני בקבוקי שחור ושלושה בקבוקים צבעוניים, שאמורים להספיק ל-14,100 דפי שחור לבן ו-5,200 דפים צבעוניים – כמות מרשימה גם עבור משרד קטן.

כשלוקחים בחשבון שהיא מציעה גם מודם מובנה לשליחת פקסים, גם אם זה עולם הולך ונעלם, ושקל להפוך אותה יחסית למדפסת רשתית, וכשהחיבור ל-WiFi מתבצע בקלות, המחיר נראה אפילו קצת יותר טוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים