קוונטום סורס הישראלית גייסה 12 מיליון דולר

החברה בישרה היום (ד') על הסבב, שנערך בהובלת דל טכנולוג'יס קפיטל ● הסבב החדש מביא את סך גיוס הסיד של החברה לסכום של 27 מיליון ד', אשר מציב אותו כאחד מגיוסי הסיד הגדולים בתחום המחשוב הקוונטי

צוות קוונטום סורס. מימין לשמאל: גיל סמו, סמנכ"ל פיתוח ושותף מייסד; פרופ' ברק דיין, ראש הקבוצה לאופטיקה קוונטית במכון ויצמן והמדען הראשי בחברה; שלומית סמל, סמנכ"לית HR, ועודד מלמד, המנכ"ל ושותף מייסד.

קוונטום סורס (Quantum Source Labs) הודיעה היום (ד') כי היא גייסה 12 מיליון דולר. הכסף ישמש את החברה, לדבריה, להרחבת צוות המחקר והפיתוח שלה והשגתם של יעדים טכנולוגיים מהותיים.

הגיוס הובל על ידי דל טכנולוג'יס קפיטל (Dell Technologies Capital) עוד השתתפו בגיוס קרן D10, והמשקיעים הקיימים: Eclipse VC, Grove Ventures, ו-Pitango First.

הסבב החדש מביא את סך גיוס הסיד של החברה לסכום של 27 מיליון דולר, והדבר מציב אותו כאחד מגיוסי הסיד הגדולים בתחום המחשוב הקוונטי. 

טכנולוגיה פורצת דרך למימוש מחשבים קוונטים פוטוניים

הפיתוח לעמידות בפני שגיאות יקדם את התחום. מחשוב קוונטי. אילוסטרציה: BigStock

הפיתוח לעמידות בפני שגיאות יקדם את התחום. מחשוב קוונטי. אילוסטרציה: BigStock

קוונטום סורס נוסדה בישראל ב-2021 בידי יזמים מובילים מתעשיית המוליכים למחצה, ופיזיקאים בעלי שם עולמי. החברה מפתחת טכנולוגיה אשר תאפשר את מימושם של מחשבים קוונטים פוטוניים בעלי מיליוני קיוביטים העמידים בפני שגיאות (Fault Tolerant).

עד היום חברות הצליחו לבנות ולהדגים מחשבים קוונטיים קטנים, בעלי עשרות עד מאות קיוביטים. מחשבים אלה אמנם מבוססים על טכנולוגיה פורצת דרך, אך בשל גודלם אין להם עדיין שימוש מסחרי מהותי.

קוונטום סורס מתעתדת לבנות מחשבים קוונטיים בעלי מיליונים רבים של קיוביטים, ובעלי יכולת תיקון שגיאות. למחשבים אלה יש פוטנציאל לחולל מהפכה בתחומים רבים, כגון פיתוח תרופות, פיתוח חומרים, סייבר ועיבוד מערכי נתונים גדולים עבור אפליקציות AI.

"גישה שתרחיב באופן דרמטי את יכולתם של מחשבים אלו"

קוונטום סורס נוסדה על ידי עודד מלמד, המנכ"ל; גיל סמו, סמנכ"ל המו"פ; פרופ' ברק דיין, המדען הראשי; ודן חרש, יו"ר החברה. קבוצת המייסדים הייתה מעורבת בייזום, ניהול, וגידולן של חברות טכנולוגיה מובילות, ובמכירתן לחברות אפל, ברודקום וסוני.

החברה מונה כיום כשלושים עובדים, מתוכם 18 מדענים בעלי דוקטורט בתחומי הפיזיקה והנדסת האלקטרוניקה מאוניברסיטאות מובילות כמו MIT, קולומביה, מכון ויצמן והמכון הטכנולוגי של קליפורניה, והם אחראים לפרסומם של יותר מ-170 מאמרים מדעיים. 

עודד מלמד, מייסד משותף ומנכ"ל קוונטום סורס: "ייסדנו את קוונטום סורס על בסיס ההבנה כי טכנולוגיות פוטוניות קוונטיות הן הנתיב המבטיח ביותר למימוש מחשבים קוונטים גדולים עמידים בפני שגיאות. הגישה הייחודית שלנו יכולה להרחיב באופן דרמטי את יכולתם של מחשבים אלו, והיא תהיה מרכיב מרכזי בהצלחתם המסחרית. האמון של משקיעים כמו דל טכנולוג'יס קפיטל בנו, יאפשר לנו להאיץ את הפיתוח ולשנות תעשיות שלמות בהמשך הדרך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים