מסלול מענקים חדש של ר' החדשנות יסייע לקידום החדשנות ברשויות המקומיות

חברות הזנק יוכלו להציע פתרונות חדשים עבור הרשות ולזכות במענקים של עד 50% ● ענבר בלום, רשות החדשנות: "המסלול יאפשר להפוך את ישראל לבטא ניישן ולא רק לסטארט-אפ ניישן"

ענבר בלום, סגנית מנהל אגף פיתוח עסקי בחטיבת הצמיחה של רשות החדשנות

רשות החדשנות יצאה ב"קול קורא" למסלול מענקים חדש, שנועד לתמיכה ועידוד פיתוח פתרונות חדשנות טכנולוגית ברשויות המקומיות. הכוונה היא לפתרונות שצפויים להשפיע על ייעול ושיפור השירותים המוענקים לתושבים. המסלול הוא מסלול משותף לרשות החדשנות, למשרד הפנים ולמערך הדיגיטל הלאומי במשרד הכלכלה.

הבוקר (ב') ערכה הרשות וובינר ראשון בנושא, בהשתתפות כ-100 מנהלים ברשויות ומנ"כלים של חברות כלכליות ששמעו פרטים על הפיילוט וחשיבותו.

את הוובינר הובילה ענבר בלום, סגנית מנהל אגף פיתוח עסקי בחטיבת הצמיחה של רשות החדשנות.

"המסלול נועד לייצר שיתופי פעולה חדשניים בין הרשויות המקומיות לחברות טכנולוגיות בשלות, שישפרו את השירותים המוענקים לתושבים בתחומים מגוונים", מסבירה בלום בשיחה עם אנשים מחשבים. לדבריה, התחומים שמעניינים את הרשות הם, בין היתר, תקשורת, אנרגיה, תחבורה חכמה, אקלים, מידע ועוד.

בלום מציינת, כי "כל חברה טכנולוגית תקבל מענק של עד 50% לביצוע פיילוט לתקופה של שנתיים, שבסופו הטכנולוגיה/המוצר יהיו בשלים להטמעה ויהפכו למוצר מדף. כל חברה או יזם שיגישו הצעה לפיתוח פתרון שמתאים למגזר צריכה לבוא עם הלקוח הסופי, כלומר עם אותה רשות שהפתרון רלוונטי לה. במקביל, יש לתוכנית מטרה נוספת, חשובה לא פחות: קידום ויצירת מנהיגים דיגיטליים ברשות".

"המסלול מהווה במה להכשרת מנהיגות ומנהיגים ברשויות המקומיות", מוסיפה בלום, "שיובילו חדשנות טכנולוגית ויצליחו למצוא פתרונות לצרכים הייחודים של כל רשות. המסלול יאפשר התנסות אמיתית בשטח של החברות הטכנולוגיות ויהפוך את ישראל לבטא ניישן ולא רק לסטארט-אפ ניישן".

המועד האחרון להגשת ההצעות הוא עד 12 ביולי השנה, מתוך כוונה לאפשר הן לחברות והן לרשויות להתארגן בהתאם.

 האצת תהליכי חדשנות וצמצום הפערים הדיגיטליים

הקמת המסלול היא חלק ממדיניות רחבה יותר של מערך הדיגיטל ומשרד הפנים להאיץ ולהגביר את הטרנספורמציה הדיגיטלית ברשות המקומית, בין היתר ברשויות חלשות ורשויות בפריפריה.

תחום החדשנות ברשויות המקומיות, שמתבצע, בין היתר, באמצעות פרויקטי עיר חכמה, נבדק בדו"ח של מבקר המדינה בשנה שעברה. בין היתר, מצא המבקר, כי תחום החדשות בשלטון המקומי אינו מעוגן בתוכנית כוללת, דבר שמביא לבזבוזי כספים והגדלת הפער הדיגיטלי בין רשויות גדולות וקטנות.

יצוין כי בעבר, קצת לפני פרוץ הקורונה, פרסם משרד הכלכלה מכרז רחב היקף להקמת קהילות חדשנות, בין היתר בשלטון המקומי. במכרז זכה אז המרכז לערים חכמות באוניברסיטת בר אילן, אולם מסיבות שונות לא היה לו המשך, והמרכז ממשיך בפעילות עצמאית בתחומי החדשנות בשלטון המקומי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים