ישראל ויוון יקדמו השקעות משותפות בתחומי המדע והטכנולוגיה

הסיכום הושג בביקור שערך שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, ביוון, ומתמקד בטכנולוגיות למים, אנרגיה וחקלאות

שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס (משמאל), עם סגן שר החוץ של יוון לדיפלומטיה כלכלית, קוסטאס פראגויאניס.

ממשלות ישראל ויוון סיכמו על הרחבת שיתוף הפעולה המדעי והטכנולוגי ביניהן, על ידי השקעות משותפות שיבוצעו על ידיהן. הדברים סוכמו בביקור שערך בימים האחרונים שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, ביוון. במהלך הביקור הוא נפגש עם שר ההשקעות והפיתוח של יוון, אדוניס יוריאדיס; סגן ראש הממשלה, פנגיאוטיס פיקראמנוס; סגן שר החוץ לדיפלומטיה כלכלית, קוסטאס פראגויאניס; וסגן השר לענייני מחקר וחדשנות, כריסטוס דימאס.

בפגישות הועלו נושאים כגון חילופי סטודנטים בין ישראל ויוון וקידום שיתופי פעולה בין הפארק הטכנולוגי בבאר שבע לפארק הטכנולוגיה המתהווה בסלוניקי. היוונים גילו עניין בשיתופי פעולה בנושאי האגרוטק, הפודטק, האנרגיה, הבינה המלאכותית ועוד.

במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה אומרים כי ישראל רואה ביוון שותפה וגשר כלכלי ומדיני חשוב בין מדינות המזרח התיכון לאירופה ולאיחוד האירופי. השר אקוניס ציין כי "יחסי יוון וישראל נמצאים בשיא של כל הזמנים. זאת ברית חשובה מאוד, שהולכת ומעמיקה. סיכמנו על קידום של מסמך הבנות מעודכן בענייני חדשנות, מדע וטכנולוגיה, ועל העמקת שיתוף הפעולה הטכנולוגי בענייני מים, אנרגיה וחקלאות".

מטרת ביקורו הרשמית של אקוניס הייתה ייצוג הממשלה במצעד החיים בסלוניקי, לציון 80 שנים לשילוח יהודי העיר לאושוויץ על ידי הנאצים. הוא ניצל את ביקורו לפגישות מדיניות וכן עם ראשי הקהילה היהודית ביוון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים