דיווח: WeWork קרובה להסכם לגיוס כסף נוסף ופריסת חובות

החוב של החברה עומד על יותר משלושה מיליארד דולר ● מקורבים למגעים אמרו לניו יורק טיימס שהעסקה תיתן לה אוויר לנשימה לעוד כמה שנים, ולמשקיעים - ביטחון שקופת המזומנים שלה לא תתרוקן במהלכן

אדם נוימן, מייסד WeWork.

WeWork נמצאת במשא ומתן מתקדם עם המשקיעים בה לפריסת החובות הכספיים שלה, שנאמדים ביותר משלושה מיליארד דולר – כך דיווח אתמול (ד') הניו יורק טיימס. אם המשא ומתן יעלה יפה, היא תקבל מהמשקיעים סכומים נוספים, שיכולים להגיע למאות מיליוני דולרים. האתר של העיתון ציטט שני מקורות שבקיאים בנעשה בחדרי הדיונים, שלפיהם הסכום יכול לתת לה אוויר לנשימה – ולפעולה – לעוד כמה שנים. בנוסף, פריסת החובות תיתן למשקיעים ביטחון שקופת המזומנים של החברה לא תתרוקן בשנים הקרובות. רק בשנה שעברה ירדה יתרת המזומנים של WeWork ב-750 מיליון דולר.

בשנים האחרונות ידעה WeWork עליות ומורדות: ב-2019 התגלה ששווי חברת שיתוף הנדל"ן המשרדי של אדם נוימן, שהוצג כ-47 מיליארד דולר, היה נמוך בהרבה, שהוא ערך בחברה מסיבות פאר ושלכאורה, לא היו בניהולה איזונים ובלמים. בעקבות כך, נוימן אולץ להתפטר, עובדים רבים פוטרו והשליטה ב-WeWork נרכשה על ידי הבנק היפני סופטבנק. לעומת זאת, מאז תקופת הקורונה היא ידעה עלייה באופן יחסי, עקב המעבר לעבודה מרחוק, והמצב הכלכלי שלה השתפר. אולם, כעת נערכת החברה למשבר הכלכלי, שנמצא בימים אלה בעיצומו. בחודש שעבר היא פרסמה תחזית להכנסות נמוכות מהצפוי, ונראה שהסיבה לכך היא העובדה שעקב המשבר הכלכלי והפיטורים הרבים של עובדים שהוא מביא איתו, חברות מצמצמות את מספר המשרדים שהן שוכרות.

סופטבנק הוא הן בעל המניות הגדול ביותר ב-WeWork והן בין המשקיעים הגדולים בה. אחד המקורות המקורבים למשא ומתן אמר לניו יורק טיימס כי הקונגלומרט לא צפוי להשקיע בחברה במסגרת העסקה כסף נוסף. באתר העיתון דווח כי אחת החברות ששוקלת להיכנס כמשקיעה ל-WeWork בעסקה זו היא חברת הנדל"ן יארדי מסנטה ברברה, קליפורניה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים