גרמניה: אינטל מבקשת מימון נוסף לבניית מפעל, שבינתיים נדחתה

לפי הדיווח, עלות בניית המפעל במגדבורג יכולה להגיע ל-30 מיליארד אירו, לעומת התכנון הראשוני שעמד על כ-17 מיליארד אירו ● אינטל: "שיבושים בכלכלה העולמית הביאו להגדלת העלויות"

הדמיה של מפעל אינטל המתוכנן בגרמניה. בינתיים נדחה.

אינטל, לפי הדיווח, מבקשת מהממשל הפדרלי בגרמניה תוספת של בין 4 ל-5 מיליארד אירו לסובסידיות שהיא מקבלת לצורך הקמת המפעל המתוכן שלה במגדבורג, במזרח המדינה. מדובר בסכום נוסף מעבר לסובסידיות שכבר הובטחו בשיעור של כ-6.8 מיליארד אירו בעת שאינטל חיפשה אתר נוסף לבנות בו מפעל ייצור באירופה.

למעשה, אינטל קיבלה החלטה לדחות בפועל את תחילת הבנייה של המפעל, כך עולה מדיווח של בלומברג. ההחלטה התקבלה כבר בסוף השנה שעברה לאור ההתפתחויות המדאיגות במצב הכלכלי הגלובלי. במצב האינפלציוני הנוכחי, ועל רקע העלייה החדה במחירי האנרגיה ובתשומות הבנייה, עלות בניית המפעל במגדבורג יכולה להגיע עד כדי 30 מיליארד אירו, לעומת התכנון הראשוני שעמד על כ-17 מיליארד אירו.

לפי דיווחים נוספים, אינטל החליטה גם לעכב את הבנייה של המפעל החדש שרצתה לבנות באיטליה, וגם שם החברה נמצאת בדיונים מול הממשלה. לעומת זאת, ההרחבה באירלנד והמפעל הנוסף בצרפת מתקדמים לפי התוכנית הראשונית.

"שיבושים בכלכלה העולמית הביאו להגדלת העלויות, מחומרי בנייה ועד אנרגיה. אנו מעריכים את הדיאלוג הקונסטרוקטיבי עם הממשל הפדרלי כדי לטפל בפער העלויות הקיים עם בנייה במקומות אחרים ולהפוך את הפרויקט הזה לתחרותי", מסרה אינטל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים