לא רק קניות אונליין: הענן של עליבאבא מגיע לישראל

עליבאבא קלאוד יפעל בישראל באמצעות חברת סלע, אם כי הענק הסיני לא יקים כאן אזור ענן, כמו המתחרים ● היקף הפעילות המוערך: עשרות מיליוני דולרים

עושה עלייה. הענן של עליבאבא.

ענקית האי-קומרס עליבאבא, שהרבה ישראלים אוהבים לעשות דרכה קניות, מכניסה לישראל גם את שירותי הענן שלה, עליבאבא קלאוד. היא מינתה באחרונה את חברת סלע כנציגתה המקומית היחידה, כדי שזו תספק שירותי תמיכה, ליווי וסיוע לחברות ישראליות שרוצות לעבוד עם הענן הסיני. ישראל תצטרף בכך ל-200 מדינות שבהן עליבאבא פועלת.

הענן של עליבאבא מהווה שער כניסה לחברות שפועלות בשוק הסיני ובכלל במדינות אסיה. גם כיום יש לשירותי הענן שלה לקוחות מישראל, אולם הם לא נהנים משירותי הערך המוסף שיש ללקוחות במדינות שבהן היא פועלת, אלא שמים את המוצרים שלהם במרקטפלייס שלה, כדי לחשוף אותם לשווקים במזרח.

בניגוד למתחרותיה – גוגל, אמזון, אורקל ובקרוב גם מיקרוסופט, לעליאבאבא לא יהיה דאטה סנטר מקומי. לדברי רון שפרינצק, מנכ"ל סלע, עליבאבא קלאוד פונה לחברות שאין להן מגבלה של אחסון המידע בדאטה סנטר מקומי ושמחפשות נוכחות בשווקי המזרח. הוא מעריך כי היקף העסקים של הענן של עליבאבא בישראל יגיע לעשרות מילוני דולרים.

"שוק הענן בישראל מתבגר", אמר שפרינצק. "החברות הגדולות שפועלות כאן, במגזרים שונים, והחברות שהשוק שלהן נמצא מעבר לים לא מתבססות בספק ענן אחד, ברמה העקרונית. גם במכרז הענן הממשלתי נימבוס זכו שתי חברות, ולא במקרה". לדבריו, יש לא מעט חברות ישראליות שפועלות בענן של אחת החברות האמריקניות ובנוסף באמצעות עליבאבא קלאוד.

לא רק עליבאבא

סלע, שכאמור תהיה הנציגה הבלעדית של הענן של עליבאבא בישראל, מספקת שירותים גם ללקוחות הענן של מיקרוסופט ושל חברות אחרות. לדברי שפרינצק, "התחרות מועילה מאוד לשוק, וסלע מהווה מקור מרכזי לסייע לארגונים שעובדים עם חברות הענן, משום שהיא חוסכת מהם את הצורך לעבוד עם כל ספק בנפרד".

"חברה צעירה וחדשנית מישראל שרוצה להיות בשוק הזה, כדאי לה שתעלה לענן של עליבאבא, משום שהיא פונה לשמונה מיליארד לקוחות ולא לתשעה מיליון ישראלים, עם כל החשיבות של השוק פה", ציין.

הענן של עליבאבא ואבטחת המידע

אחד הנושאים הראשונים שעולים בהקשר זה הוא אבטחת המידע ושמירת הקניין הרוחני על ידי החברה הסינית, והקשר שלה לשלטונות בסין. בינואר אשתקד פתח הממשל האמריקני בחקירה האם עליבאבא קלאוד מהווה סיכון לביטחון של ארצות הברית, אולם עד כה לא נמסרו תוצאותיה. שפרינצק אמר בסוגיה זו כי "עליבאבא קיימת מ-2009, ועד היום לא ידוע ולו על מקרה אחד שבו השלטונות הסינים ניסו להתערב בדרך כלשהי בענן שלה. הלקוחות של עליבאבא הם מכל הסוגים ומכל העולם, כולל ארצות הברית, שפועלים תחת רגולציות שונות, ולא שמענו עד היום על כל מקרה שהוא של בעיה. מעבר לזה, בישראל יש לסינים נוכחות רחבה ביותר – מכוניות סיניות, כמעט בכל מכשיר יש רכיב סיני, שלא לדבר על נמל שבבעלותם, כך שהחשש הוא מיותר. מה גם שעליבאבא עצמה מתחייבת להגן על המידע".

אנשי סלע עברו הדרכות מקצועיות כדי לסייע ללקוחות עליבאבא קלאוד בישראל. לדברי שפרינצק, "בארגונים מבינים שעבודה בענן היא מקצוע, ושצריך אנשי מקצוע שזה התפקיד שלהם. עם זאת, הרבה ארגונים עדיין לא מפנימים ולא יודעים למקסם את כל האפשרויות שיש בעבודה בענן, והם פונים למרכז תמיכה מקומי כדי שילווה אותם".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זיו

    ומי יחזיק מידע רגיש בשרתים סיניים???

אירועים קרובים