נייס פרסמה תחזית מאכזבת ל-2023; המניה צנחה

החברה חוזה שההכנסות שלה יגדלו השנה ב-8% בלבד, לעומת עלייה של 13.5% בשנה החולפת ● כתוצאה מכך, המשקיעים הביאו לירידה בולטת בשער המניה ● עם זאת, בנייס משדרים אופטימיות, בין היתר בנוגע לפעילות הענן שלה

תחזית לצמיחה - אבל לא כזו שמשביעה את רצון המשקיעים. נייס

מניית נייס צנחה היום (ה') ב-5.5% במסחר בבורסה בתל אביב, לאחר שהחברה פרסמה תוצאות שאמנם היו חיוביות, אבל פספסו את צפי האנליסטים בכל הנוגע להכנסות שלה, ותחזית מאכזבת ל-2023. בשלב מסוים הגיעה הירידה בשער המניה ל-8%, אולם לאחר מכן היא התמתנה.

על פי הדו"חות של נייס, בשנה החולפת גדלו ההכנסות שלה ב-13.5% ל-2.18 מיליאררד דולר, והתחזית שלה היא שבשנה הנוכחית הן יעלו ב-8% בלבד ל-2.35 מיליארד. התחזית לרווח הנקי למניה Non-GAAP מעט טובה יותר ומדברת על עלייה של 10%, ונראה שהיא ממותנת על רקע כוונת החברה להשלים עד סוף השנה את התוכנית שלה לרכישה עצמית של מניות תמורת סכום כולל של רבע מיליארד דולר. מטבע הדברים, מהלך זה יקטין את כמות המניות של נייס.

הגידול בהכנסות הרבעוניות של נייס היה בשיעור די דומה לזה שנרשם בשנה כולה – 13.08% – והביא אותן ל-568.6 מיליון דולר. ההוצאות הרבעוניות גדלו ב-6.7% ל-480.7 מיליון דולר ואלה השנתיות – ב-12.5% לכ-1.2 מיליארד. הרווח התפעולי זינק ברבעון ב-35% ובשנה כולה הוא עלה בכמעט 15%. הרווח הנקי הרבעוני רשם צמיחה של קרוב ל-40% ועמד על 71.2 מיליון דולר – יותר מהתחזיות, וזה השנתי גדל ב-33.5% ל-266 מיליון.

ברק עילם, מנכ"ל נייס, אמר כי "2022 הייתה עוד שנה של פריצות דרך עבורנו, עם תוצאות חזקות ברבעון הרביעי וביצועים שנתיים מעל התחזיות. התוצאות המצוינות, יחד עם המשך השיפור ברווחיות, תזרים המזומנים החזק והמאזן האיתן ממצבים את נייס כמובילת שוק, עם מומנטום להמשך צמיחה והגדלת הרווחיות, תוך חיזוק העמדה התחרותית שלה והרחבת הפער בינה לבין המתחרים".

לדברי עילם, "נייס נמצאת בעמדה תחרותית חזקה בכל ההיבטים – תפעולית, פיננסית וגם בהשקעה בחדשנות. שילוב זה מייצר עבורנו הזדמנויות צמיחה משמעותיות בשווקים גדולים ומתרחבים. הזדמנויות אלה כוללות הרחבת פעילות הענן בשוק האנטרפרייז, שרובו טרם אימץ טכנלוגיות ענן, האצת הביקוש לפלטפורמה כסטנדרט חדש, ביקוש גובר לפתרונות מבוססי בינה מלאכותית וניצול הזדמנויות בסביבה התחרותית שלנו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דורי

    כשמנכ"ל נייס יתחיל לנהל באמת את החברה שלו ויפסיק לנהל מאבקים פוליטיים של שמאל קיצוני בפוסטים בפייס' ובכל פלטפורמה אפשרית נגד ממשלה נבחרת בישראל - אולי המניה והחברה ייצמחו. עד אז ורינט ישאירו לנייס אבק.

אירועים קרובים