האוצר העלה לאוויר מערכת שכר חדשה לעובדי המדינה במיליוני שקלים

המערכת פועלת על התשתית של מרכב"ה, והיא תנהל עצמאית את חוקת השכר המורכבת ● בחשב הכללי במשרד האוצר אומרים כי הפרויקט הוא "אירוע שקורה אחת לדור"

רו"ח יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר.

החשב הכללי במשרד האוצר ונציבות שירות המדינה העלו באחרונה לאוויר מערכת שכר ממשלתית חדשה, שתפעל על פלטפורמת מרכב"ה, שמבוססת על סאפ. מערכת השכר מטפלת בתשלומים למאות אלפי עובדי המדינה, בהיקף של 150 מיליארד שקלים, שמשולמים באמצעות חשבי שכר מקצועיים במשרדי הממשלה. בשלב זה מדובר בפיילוט, שמתקיים בשני משרדי הממשלה ועתיד להימשך במהלך השנה הקרובה.

מדובר באחד הפרויקטים היותר מורכבים שעשתה יחידת מערכות המידע בחשב הכללי, ושפועלים על מערכת מרכב"ה. הוא התחיל ב-2020 ומחליף את המצב שהיה עד כה, שבו חוקת השכר המורכבת, שמפעילה את כל תהליכי השכר של עובדי המדינה, מבוצעת על ידי מלם שכר – זכיינית הממשלה לנושא מזה שנים רבות. כעת, שתי המערכות – הן של מרכב"ה והן של מלם שכר – עובדות במקביל ובשיתוף פעולה. אולם, בעתיד הרחוק, במועד שטרם נקבע, בפעם הראשונה מזה שנים יהיו הידע והשליטה על חוקת השכר בידי הממשלה.

לדברי גורמים בחשב הכללי, המערכת תאפשר ניהול מתקדם ויעיל של תהליכי השכר וההון אנושי, תחת מערכת אחת ובסיס נתונים אחוד. בנוסף, יחולו שיפור של תהליכי הבקרה והגברת השקיפות לעובד – דבר שעשוי להביא למתן שירות טוב יותר לעובדים ולחיסכון של עשרות מיליוני שקלים בטווח הארוך.

המימוש במרכב"ה – חלק אורגני מכלל הרכיבים המנוהלים במערכת

המימוש במערכת מרכב"ה בוצע באמצעות פלטפורמת SAP Payroll, כחלק אורגני מכלל הרכיבים המנוהלים במערכת: קובעי שכר במערכת משאבי אנוש, המודול הפיננסי והתקציבי לרישום ביצוע פקודת השכר ועוד. כמו כן, יושמו מערכות נוספות המתחייבות בתהליכי חישוב ותשלום שכר, כמו מערכת בקרת שכר (PCC), ומערכת הצמדת רכב והחזר הוצאות רכב. מערכת דיווחי הנוכחות הורחבה לצורך מתן פתרון מלא.

לפרויקט היו שותפים אגף בכיר למשרדי הממשלה במשרד האוצר, עובדי השכר וההון האנושי ברשות האכיפה והגביה ובלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ועוד. הוא לווה על ידי החברות מטאור, BDO, דלויט ו-CM.

"מגה פרויקט טכנולוגי"

"החלפת מערכת השכר בשירות המדינה הינה מגה פרויקט טכנולוגי לאור גודלו, מורכבותו וחוקות השכר השונות של עובדי המדינה", אמר רו"ח יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר. לדבריו, "הפרויקט יביא לשיפור תהליכי בקרת השכר והשירות הניתן לעובד, באמצעות שיקוף המידע ונגישותו אליו".

סגן החשב הכללי, רו"ח אלי ביתן, כינה את ההעלאה לאוויר של המערכת כ-"אירוע שקורה אחת לדור". "במסגרת האירוע", ציין, "הוכרעו חסמים טכנולוגיים רבים, שהכרעתם תוביל את אופן ניהול מערכות השכר לעידן הדיגיטלי המתקדם באופן יעיל ומדויק יותר, ותעניק לעובדים בשירות המדינה שכר בכלים מתקדמים יותר".

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, ציין כי "המערכת החדשה עתידה לנהל את השכר באופן אינטגרטיבי עם ניהול המשאב האנושי בארגון, והיא בעלת יכולות וממשקים מתקדמים. יכולות אלה יהוו קפיצת מדרגה במצוינות בשירותים הניתנים לעובדי המדינה בתנאי השירות והשכר, ויבואו לידי ביטוי בקבלת מידע נגיש, יכולת מעקב העובד אחר שימושים והחזרים, יכולת מימוש מהיר של הסכמי שכר מורכבים, ממשקים אוטומטיים ותהליכי בקרה שקופים".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עובד

    רק שכחו לציין שאת חשבי השכר העובדים במשרד המקומי יפטרו/יעבירו והעובדים ידרשו לברר ולקבל תשובות בפניה דיגיטלית למוקד שיוקם ,לא כל עובד המדינה הם בעלי ידע וזמן להתעסקות זו ולכן רוב העובדים ישארו ללא תשובות בנושא השכר.

  2. חחח

    מערכות מבוססות סאפ הן בכיה לדורות.... יקרות בטירוף, לא גמישות, ולא ידודיתויות למשתמש וזאת יודע כל משתמש סאפ... הבעיה היא שלאחר מכן קשה לצאת מהן ולהסב למערכות אחרות וכך נתקעים איתן

  3. משה אלפי

    בהצלחה ובתקווה שהשכר יעלה לעובדי המדינה

  4. צנבס

    הערה שכתבתם לא מקובל עלינו סתימת פיות העברנו הכל הלאה

  5. צנבס

    מי שנובד בשירות המדינה עושים דברים בכפוף לצבא אין להם הטבטת לשילטון מקומי שהם פקידים וגם אבטלה סמויה יש להם אבל יד רוחצת יד בשילטון המקומי הרטיסי נוכחות הגיע הזמן לעשות טביעת אצבעות יש בשילטון המקומי מלא פרוטקציה משפחות המבין יבין גם שעות נוספות להוריד להם כי זה לא מדוייק שכר עידוד עבור מה במקום זה שהשילטון המקומי יביא כסף לבתי צולים לצולים או לרשויות החלשות אח זקות רכב ק"מ ביטוח צריך להוריד ביטון כי הרכבים שייכים למשפחות לטיולים כרטיס נכים חונים ברכב משפחות שאין נכים ברכבים מנצלים כי אין לניות והולכים לעבודה נכים שצריכים חניה אין שאגף הפיקוח יבדוק עם הנכה עצמו רכב ואם איננו ברכב לבדוק היכן הוא נימצא כמו בחו"ל שילטון המקומי קרן השתלמות לא יכול כל זוג מוציא קרוב למליון ואין מס לא משלמים מס לתת הוראה כל שמוציא מקרן השתלמות שישלם מס אין דבר כזה בחו"ל לע יר דחוף לאגף התקציבים אנחנו מבקשים בנוסף השתלמויות שיעשו בתל אביב הרי כל אחד מקבל אחזקת רכב ולא לעשות אילת כי שם מבלים ונושים קניות כל הזמן לע יר לשר האוצר אגף.תקציבים ולעוד

אירועים קרובים