נתונים מדאיגים: ירידה חדה ביצוא של ההיי-טק

על פי נתוני הלמ"ס, יצוא השירותים של הענף ירד בדצמבר ב-5.7% ויצוא הסחורות קטן בין נובמבר לינואר ב-13.3% - לאחר שעלה בתקופה הקודמת ● יצור המחשבים בלט במיוחד לרעה, עם צניחה של 51.8%

יצוא הסחורות של ההיי-טק - בירידה.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה השבוע נתונים מדאיגים, שמעידים גם הם על המשבר שחווה ענף ההיי-טק ברחבי העולם: בדצמבר האחרון חלה ירידה בולטת ביצוא של הענף – הן בסחורות והן בשירותים.

על פי נתונים שפרסמה הלשכה היום (ה'), יצוא השירותים של ההיי-טק (ללא סטארט-אפים) ירד בדצמבר ב-5.7% לארבעה מיליארד דולר. מדובר בירידה בשיעור גבוה במקצת מאשר כלל יצוא השירותים, שקטן ב-5.4%. שירותי ההיי-טק היוו בחודש זה 74% מכלל יצוא השירותים העסקיים, שעמד על 5.5 מיליארד והיווה 82% מסך יצוא השירותים (לא כולל סטארט-אפים). בלשכה כוללים ביצוא שירותים עסקיים שירותי תוכנה ומחשוב, מחקר ופיתוח, תקשורת, הנדסה וטכנאים, פרסום, תמלוגים, בינוי, מסחר ועוד.

יצוא הסחורות: צניחה בייצור המחשבים, ירידה בתעשיות ההיי-טק

הנתונים הנוגעים ליצוא הסחורות של ההיי-טק, שאותם פרסמה הלשכה מוקדם יותר השבוע, גרועים אף יותר: על פי הלמ"ס, בחודשים נובמבר 2022 עד ינואר 2023 חלה צניחה של 51.8% ביצוא של ענף ייצור המחשבים, המכשור האלקטרוני והאופטי. ביצוא תעשיות ההיי-טק נרשם בשלושת החודשים הללו היפוך מגמה, והוא ירד ב-13.3%, לאחר עלייה של 11.5% בין אוגוסט לאוקטובר 2022. לעומת זאת, יצוא תעשיות הטכנולוגיה המעורבת העילית המשיך לרדת בין נובמבר לינואר, וצנח ב-26.9%. במקרה זה מדובר בהחרפת מגמת הירידה, לאחר שבין אוגוסט לאוקטובר הנתון קטן ב-12.2%.

היצוא הכללי בחודש ינואר 2023 עמד על 17.3 מיליארד שקלים והיבוא – על 28.4 מיליארד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים