טקטוניק תקים חוות שרתים חדשה בבית שמש במאות מיליוני שקלים

חוות השרתים החדשה, שתהיה תת קרקעית, תכלול שני קווי חשמל בהספק גבוה ביותר של 16 מגה-ואט, תתפרס על פני שטח של 15,000 מ"ר, ותשלב הסמכה לתקן בנייה Tier IV ומיגון פיזי כנגד איומים מלחמתיים

גד בנט, מייסד ומנכ"ל טקטוניק

טקטוניק (Techtonic) תקים חוות שרתים חדשה באזור התעשייה "ברוש" בבית שמש בהשקעה של מאות מיליוני שקלים. טקטוניק נמצאת בשלבים סטטוטוריים מתקדמים לקבלת היתרים, ועל פי ההערכות, הבנייה תסתיים ברבעון השני של שנת 2025.

חוות השרתים החדשה, שתכלול שני קווי חשמל (קו ראשי וקו גיבוי) בהספק גבוה ביותר של 16 מגה-ואט, תהיה חווה תת-קרקעית, שתתפרס על פני שטח של 15,000 מ"ר, מה שיהפוך אותה לאחת מחוות השרתים הגדולות בישראל. עם סיום הקמתו, יקבל המתקן החדש הסמכה לתקן בנייה Tier IV, כפי שהוגדר על ידי Uptime Institute, המספק הסמכות לבנייה ותפעול של חוות שרתים ברחבי העולם.

תצורת המערכות במתקן כפולה, ומבטיחה יכולת אחזקה ותפעול רציפה גם לאחר אירוע הנובע מתקלה או אירוע מלחמתי. בו בזמן, חוות השרתים תהווה אתר מוגן כנגד איומים מלחמתיים דוגמת פגיעה ישירה של טילים, כולל טילים ארוכי טווח – אירוע שגם אם יתרחש, לא יוכל להשבית את המתקן. ייחודיות המתקן נובעת מהשילוב בין מדרג מאושר של Tier IV לבין המיגון הפיזי – שילוב שאינו קיים באף מתקן פרטי בישראל.

הדמיה של חוות השרתים של טקטוניק.

הדמיה של חוות השרתים של טקטוניק. צילום: אסף פרץ

טקטוניק נוסדה על ידי גד בנט, מהנדס תוכנה ויזם היי-טק בעל עבר עשיר כמנהל טכנולוגי ועסקי, המשמש כמנכ"ל החברה, דן שליידר, בעל ניסיון של 25 שנים בניהול ופיקוח של פרויקטי נדל"ן, אדם בנט, האחראי על השיווק, ואליאל שליידר, האחראי על רכש ורישוי.

בנט ציין, כי "המעבר המואץ לענן יצר ביקוש אדיר לחוות שרתים. עם זאת, לארגונים רבים יש עדיין היסוסים בכל הנוגע לבטיחות, במיוחד בכל הנוגע לחוות שרתים קרקעיות החשופות לכל. כדי לתת לכך מענה, חוות השרתים של טקטוניק תהיה אתר אירוח תת-קרקעי מוגן ומהמתקדמים במדינת ישראל. ריכזנו תחת קורת גג אחת את מיטב הגופים כדי לבצע קפיצת מדרגה בחוות השרתים בישראל לתקן העולמי המחמיר ביותר – Tier IV ולמיגון מתקדם, שיתאים לגופים הדורשים מאפיינים אלו ולצורכיהן של חברות גדולות".

אליאל שליידר, האחראי על רכש ורישוי בטקטוניק, מסר: "למרות התחרות הקשה על הקצאת החשמל, מצבנו התכנוני המתקדם אפשר לנו לקבל אישור לחיבור חשמל של שני קווים בהספק של 16 מגה-ואט, שסולל את הדרך להתקדמות זריזה להקמת חוות השרתים. זוהי גאווה גדולה למלא תפקיד מפתח בהקמת חוות השרתים הפרטית הממוגנת והבטוחה ביותר בישראל, ולהציב סטנדרט חדש של ביטחון ואיכות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים