טקס מצטייני המחשוב: הצדעה למרכז החדשנות להכשרת דרוזים להיי-טק

המרכז פועל במסגרת העמותה לחייל הדרוזי, בשיתוף פעולה עם מרכז החדשנות של סיסנת בצפון ● הוא יזכה להוקרה בטקס IT Awards של אנשים ומחשבים, שיתקיים בשבוע הבא

מרכז החדשנות של העמותה למען החייל הדרוזי.

טקס הכתרת מצטייני המחשוב IT Awards של אנשים ומחשבים, שייערך ביום א' הקרוב בתל אביב, ייפתח בהצדעה לעמותה לחייל הדרוזי, שמפעילה מרכז חדשנות שמטרתו להכשיר חיילים משוחררים מהעדה הדרוזית למקצועות ההיי-טק ולשלב אותם בתעשייה.

את המיזם יציג בתחילת הטקס מנכ"ל המרכז, רן בר, שיספר על פעילותו עד כה ועל התוכניות שלו לעתיד. כמו כן, הוא יציג את שיתוף הפעולה עם סיסנת מקבוצת אמנת, שמפעילה מרכז חדשנות בקיבוץ סער שבצפון, שם נקלטים הבוגרים מהעדה הדרוזית שסיימו את קורסי ההכשרה.

בר היה בעבר מנכ"ל משרד המדע והטכנולוגיה, ולאחר שפרש, עם הקמת הממשלה הקודמת, נרתם להוביל את מרכז החדשנות, שיושב בעוספיא.

רן בר, מנהל מרכז החדשנות של העמותה למען החייל הדרוזי.

רן בר, מנהל מרכז החדשנות של העמותה למען החייל הדרוזי. צילום: פרטי

"שילוב הדרוזים בהיי-טק – משימה לאומית"

"בשנת 2020, כאשר עוד הייתי בתפקידי כמנכ"ל משרד המדע והטכנולוגיה, הגיע אליי יו"ר העמותה לחייל הדרוזי, קופתאן חלבי, ופרש בפניי את החזון שלו: להגדיל את אחוז הצעירים הדרוזים שסיימו שירות בצה"ל, ולשלב אותם בהיי-טק", אמר בר לאנשים ומחשבים. "אחוז המהנדסים מקרב הדרוזים המשולבים בענף הוא קטן, ויש פער בין הפוטנציאל לבין ההשתלבות שלהם בו בפועל".

בר החליט להירתם למשימה החשובה, והוא מוביל כיום את הפעילות שם. בנוסף לקורסים ולהכשרות למקצועות ההיי-טק הנדרשים, חבר מרכז החדשנות למשרד החינוך, והחל משנת הלימודים הבאה ייערכו מפגשים עם תלמידי כיתות ז'-ט', כדי לעודד אותם ללמוד במגמות מדעים ומחשבים ברמה של חמש יחידות ומעלה. המטרה היא לייצר קאדר של צעירים שאחר כך ימשיכו בלימודים אקדמיים במקצועות אלה, כאשר היעד שיוצב בפניהם הוא לסיים תואר בהצטיינות בטכניון, הוא ציין. לדברי בר, "מדינת ישראל זנחה במשך שנים את העדה הדרוזית, שיש לה ברית דמים וברית אחים לוחמים אתנו, והמטרה לשלב אותם בעולם ההייטק היא חשובה ביותר. אני רואה בזה משימה לאומית. השותפות הנאמנה שלנו עם סיסנת מאפשרת לשלב את הבוגרים, ובכך לסייע לצמצום המחסור בכוח אדם".

ליאור לוי גילור, מנכ"לית סיסנת.

ליאור לוי גילור, מנכ"לית סיסנת. צילום: אורי בראון

ליאור לוי גילור, מנכ"לית סיסנת, אמרה כי "חברנו למרכז החדשנות, שפועל במסגרת העמותה לחייל הדרוזי, כדי לסייע לה לשלב בוגרי יחידות צבאיות ושירות לאומי מהמגזר הדרוזי. נכשיר ונשלב באופן ממוקד בוגרים דרוזים לשורה של מקצועות, כגון בדיקות אוטומציה, ויישום והטמעת ERP".

לדבריה, "לסיסנת יש ניסיון רב בהקמת מרכזי פיתוח, שהראשון מביניהם הוקם בצפון. ברבות השנים, היינו שותפים בעשרות פרויקטים של חברות בינלאומיות לפיתוח מערכות הליבה שלהן, יחד עם צוותי הפיתוח שלנו. אנחנו סמוכים ובטוחים שהניסיון הרב שלנו יסייע לפרויקט חשוב זה, שמטרתו שילוב אוכלוסייה זו בהיי-טק, והוא יהווה מנוף לצמיחה ולפעילות עסקית לצד תרומה חברתית".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אילה בנזאמן

    כל הכבוד לכם ולך קופטאן. אנחנו ממשיכות לקרוא על פעולותיכם והלוואי שנוכל להמשיך לעזור גם השנה.

  2. איילה דדון ארזי

    מצדיעה בגאווה ברכות והצלחה מי ייתן ומרכז מפואר זה יקדם, יתן מענה וישמח לבבות . קופטאן חלבי - איש ערכים , מיוחד במינו . המשך לפעול למען המדינה ואזרחיה כפי שפעלת תמיד ותמיד תפעל .יישר כוח 🙏🏿🙏🏿

  3. אנג'לו

    בושה.מדינה שמכבדת את דורשי נפשה.ומזניחה את בני בריתה.לא ראויה לשום יחס של הערכה ובטח שלא יקיזו גם עבורה.

אירועים קרובים