חצי מהמנהלים: מתקפות הסייבר על נתונים פיננסיים יעלו השנה

לפי מחקר של דלויט, בשנה החולפת יותר משליש מהארגונים הותקפו בסייבר כדי לקצור את הנתונים החשבונאיים והפיננסיים שלהם

קואליציה של ענקיות טק עולמיות נגד ההאקרים.

כמעט מחצית (48.8%) מהמנהלים בארגונים ברחבי העולם צופים כי ההיקף והתכיפות של מתקפות ואירועי סייבר המכוונים לנתונים החשבונאיים והפיננסיים שלהם יגדלו בשנה הקרובה – כך לפי מחקר חדש של דלויט.

המחקר נערך באופן מקוון בקרב יותר מ-1,100 מנהלים, ובחן את מידת החוסן בסייבר בקרב ארגונים פיננסיים, כחלק מהיכולת לערוך בהם שינוי דיגיטלי.

לפי המחקר, במעט יותר משליש מהארגונים (34.5%) בוצעו בשנה האחרונה מתקפות סייבר שמטרתן הייתה לקצור את הנתונים החשבונאיים והפיננסיים. בתוך אותה קבוצה, 22% חוו לפחות אירוע סייבר אחד שכזה, ואילו 12.5% מהם חוו יותר מאחד.

במבט אל השנה הקרובה, 39.5% מהמשיבים צופים להגדלת היקף שיתוף הפעולה בין צוותי הכספים והסייבר שלהם. נכון לעכשיו, 42.7% מהמנהלים אמרו שצוותי הכספים והסייבר של הארגונים שלהם עובדים יחד, "לפי הצורך" ו-"לא באופן עקבי", בעוד שאצל 11.1% מהם הצוותים לא עובדים ביחד כלל. רק 20.3% מהנשאלים אמרו כי צוותי החשבונאות והכספים שלהם עובדים בצמוד ובאופן עקבי עם אנשי אבטחת הסייבר של הארגון.

"הצוותים צריכים 'ללמוד את השפות' אלה של אלה"

"נתונים חשבונאיים ופיננסיים הם נשמת אפן של פעולות ארגוניות – ולעתים קרובות נועדו להישמר בסודיות, מעבר למה שנדרש לגילוי על פי חוקים ורגולציות", אמר טמאנו שורלאנד, מנהל תחום ייעוץ סיכונים למגזר הפיננסי בדלויט. "בעבר אולי לא היה צורך רב בעבודה משותפת של צוותי חשבונאות, פיננסים וסייבר, אולם השנים האחרונות הוכיחו שזה כבר לא כך. אנחנו ממליצים בחום שצוותים אלה ינסו 'ללמוד את השפות' אלה של אלה, ויעבדו באופן משותף ורוחבי, ולא בנפרד".

"ככל שההיקף של אירועי הסייבר גדל – באופן עקבי, בנפח ובמורכבות, כך היריבים מכוונים כמעט לכל מידע שניתן להשיג באמצעות מינוף של פגיעויות שיש במערכות השונות", ציין דניאל סו, מנהל ייעוץ סיכוני סייבר ופיננסיים בדלויט. "יישום של פעולות אבטחה פיננסית (FinSecOps) פירושו הגנה על נתונים פיננסיים. צעד המניעה המתבקש הראשון הוא לפעול להידוק של שיתופי הפעולה בין פונקציות הכספים, החשבונאות והאבטחה. ארגונים שעושים זאת זריזים מספיק כדי להפחית איומים על נתונים פיננסיים ועוזרים לאפשר צמיחה עסקית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים