הממשלה הקימה ועדת שרים לחדשנות, מדע וטכנולוגיה

בראש הוועדה יעמוד שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס ● השר אקוניס: "מטרתנו - להחזיר את ישראל לצמרת המדינות המובילות בחדשנות העולמית"

שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה הפורש, אופיר אקוניס.

הממשלה אישרה היום (א') בישיבתה השבועית הקמה של ועדת שרים לחדשנות, מדע וטכנולוגיה. בראש הוועדה יעמוד שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס. בוועדה חברים שרים ונציגים ממשרדי הבריאות, הגנת הסביבה, החינוך, הביטחון, התחבורה ועוד. לוועדה מוזמנים באופן קבוע נציגי האקדמיה הלאומית למדעים, יו"ר המולמו"פ (המועצה הלאומית למחקר ולפיתוח) ומנכ"ל רשות החדשנות.

"הוועדה בראשותי תעסוק בין היתר בתיאום ובקידום החדשנות והמדע בין כל המשרדים והגופים הממשלתיים, תוך שיח רציף עם התעשייה", אמר השר אקוניס. "מטרתנו העיקרית והמיידית היא להחזיר את ישראל לצמרת המדינות המובילות בחדשנות עולמית ופורצת דרך, לבלום את ההאטה במספר הסטארט-אפים שנפתחים בישראל ולשנות את המגמה כלפי מעלה".

הוועדה מוקמת בתקופה שבה ההיי-טק הישראלי חווה משבר, שמתבטא בסגירת סטארט-אפים, ירידה בגיוסים ופיטורים בחברות רבות. תורמת למצב ההתגייסות של ההיי-טק למחאה נגד התוכנית המשפטית של הממשלה והעובדה שחברות בענף וקרנות הון-סיכון מעבירות כספים מישראל לחו"ל, בחלק ניכר מהפעמים לבקשת המשקיעים. רבות מהעברות הכספים הללו נעשות בשקט, אולם יש כמה חברות וקרנות שהכריזו על כך, בהן Wiz של אסף רפפורט, פיגי של שאול אולמרט, פאפאיה גלובל של עינת גז ודיסרפטיב ודיסרפטיב AI של טל ברנוח.

בממשלה הקודמת עמדה בראש ועדת השרים שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, אולם היא לא התכנסה בשנה וחצי של קיום אותה ממשלה ולו פעם אחת. כעת מתכוון השר אקוניס לחדש את פעילותה באופן סדיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים