זכויות סטודנטים זרים נפגעות מאחר ש-"לא הועבר קובץ"

סטודנטים שלומדים בישראל לא מקבלים את הזכויות שלהם, מאחר שהמערכות הדיגיטליות של רשות האוכלוסין והביטוח הלאומי לא מסונכרנות ביניהן - כך עלה בדיון שערכה אתמול (ב') ועדת העבודה והרווחה של הכנסת

זכויות הסטודנטים הזרים - בכנסת.

בישראל לומדים סטודנטים ממדינות שונות, אולם חוסר סנכרון במערכות המידע בין המוסד לביטוח לאומי לרשות האוכלוסין מביא לפגיעה בזכויותיהם – כך עולה מדיון שנערך אתמול (ג') בוועדה העבודה והרווחה של הכנסת.

"סנכרון מידע בין משרדי ממשלה ורשויות ממשלתיות הוא הכרחי ומתבקש בעידן הדיגיטלי", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה). הוא לא הסתיר את זעמו מהתופעה וציין: "כדי שמשרדי ממשלה ידברו ביניהם לא צריך ועדה בכנסת. זה אמור להיות מובן מאליו".

המדובר באשרות שהייה בישראל, שניתנות לסטודנטים זרים שמתקבלים ללימודים במוסד ישראלי מוכר, בעיקר לכאלה שיש להם קרובי משפחה בארץ. אשרות אלה ניתנות גם לתלמידי ישיבה שבאים ללמוד בישיבות בארץ שמלמדות ברמה אקדמית. בעקבות חוסר הסנכרון בין הרשויות הסטודנטים הזרים לא מקבלים, בין היתר, כספים שמגיעים להם מהביטוח הלאומי ונתקלים בבעיות בקבלת שירות רפואי.

בעיות בקבלת שירות רפואי? אפשר להגיש בקשות נקודתיות

עו"ד דני זקן, סגן ראש מינהל הביטוח והגבייה בביטוח הלאומי, הסביר שהסיבה לעיכובים היא העובדה שרשות האוכלוסין לא העבירה קובץ שכולל את המידע אודות הסטודנטים הזרים שלומדים בארץ. עם זאת, הוא ציין כי במקרה של בעיה במתן שירות רפואי, שלא ניתן לסטודנט בגלל בעיות התקשורת בין שתי המוסדות, ניתן למצוא פתרון ידני על ידי הקשת מספר הדרכון שלו והגשת שאילתה לרשות האוכלוסין.

עו"ד תהילה אראל מהלשכה המשפטית של רשות האוכלוסין הבטיחה כי המידע יועבר בתוך חודש מהרגע שתגיע בקשה מהביטוח הלאומי, בכפוף לחוקי הגנת הפרטיות.

ח"כ דבי ביטון (יש עתיד) הציעה להקים מערכת ממוחשבת קבועה שתסנכרן מידע בין הרשויות, ללא צורך בהגשת בקשה נקודתית בכל פעם. עופר ישי ממערך הדיגיטל הלאומי אמר כי "כבר קיימת תשתית המאפשרת למשרדי הממשלה להעביר מידע ולתקשר ביניהם, וביניהם לשאר מוסדות כלכליים בארץ ובחו"ל". לדבריו, "המערך פועל כל העת על מנת לשפר את העברת המידע".

ח"כ אייכלר סיכם את הדיון וקבע כי על שני הגופים לסנכרן את המידע ביניהם באופן דיגיטלי עד ה-1 באפריל, וציין שהוועדה תעקוב אחרי יישום הקביעה הזו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים