איך להגן על המידע בענן מפני מתקפות סייבר?

בנושא זה ובאחרים יעסוק כנס אבטחת הענן השנתי של אנשים ומחשבים ● מה עוד בתוכנית האירוע ומיהם המרצים הבולטים?

פעולה חיונית לארגון. אבטחה בענן.

מחשוב הענן הוא כבר בגדר חובה, בלי מירכאות או איתן, בחלק גדול מאוד של הארגונים – מההיי-טק וממגזרים נוספים. השאלה היא כבר לא האם לעבור לענן, אלא מתי, והיא קיבלה משנה תוקף בתקופת הקורונה. לצדה נולדה השאלה: מהי הדרך הכי בטוחה בעבודה בענן, כדי להמשיך לשמור על הנכס היקר ביותר של הארגון – המידע?

סקר שנערך באחרונה הראה שיש פערים משמעותיים בין המודעות לחשיבות הענן לידע שיש בארגונים כיצד לעבור אליו ואילו אתגרים אמורים לעמוד בפניהם, בדגש על סייבר ואבטחה. יש לא מעטים שסבורים שהענן הוא הפלטפורמה הכי בטוחה ואין צורך להשקיע בהגנה על המידע בו – דבר שאינו נכון.

בנושאים אלה ואחרים ידון הכנס השנתי Cloud Security, שייערך על ידי אנשים ומחשבים ביום ב' הקרוב, ה-13 בפברואר, במרכז הכנסים והאירועים לאגו שבראשון לציון. משתתפי הכנס ידונו בהיבטים השונים שרלוונטיים למעבר לענן ולעבודה בו. גיא מזרחי, מנכ"ל סייבריה ויו"ר ועדת ההיגוי של פורום CSC מבית אנשים ומחשבים, יפתח את האירוע ויסקור את המגמות החמות בתחום. בועז דולב, מנכ"ל חברת מודיעין הסייבר קלירסקיי, יחשוף בפני המשתתפים את הצד האפל של הענן, שלא מוכר בדרך כלל.

עוד בכנס: ההיבט המשפטי ולקחים ממלחמת רוסיה-אוקראינה

הגנה על סייבר בסביבת ענן היא אחד הנושאים שמערך הסייבר הלאומי נדרש לו בימים אלה, ועל הנעשה בתחום תספר טלי שמר, ראשת מרכז תוכניות לאומיות במערך. רפאל פרנקו, כיום מנכ"ל חברת הסייבר קוד בלו ובעבר בכיר במערך הסייבר הלאומי, ייתן דוגמאות לעד כמה הענן הוא לא מקום בטוח אם לא יודעים להגן עליו.

עו"ד אביב אילון, מומחה בדיני אינטרנט וסייבר, ידבר על האותיות הקטנות בחוזי ענן, וידגיש את העובדה שהמעבר לענן של אחת מהספקיות הגדולות בתחום דורש חוזה מדויק, שלא יאפשר הפתעות או אי הבנות, שעלולות לעלות לארגון כסף רב.

בין המרצים הנוספים בכנס יהיו ערן יונה, מנהל אבטחת המידע בשירותי בריאות כללית, ושלי בראונשטיין, מנהלת תחום אבטחה וסייבר במנורה מבטחים, שתספר על אתגרי ניהול מערכות בענן. ד"ר הראל מנשרי, ראש תחום סייבר במכון הטכנולוגי חולון (HIT), ידבר על הלקחים שאפשר להפיק ממלחמת רוסיה אוקראינה בכל מה שקשור למרחבי הסייבר וייתן מבט על הנעשה בסין. ד"ר מנשרי הוא יוצא מערכת הביטחון, שם הוא כיהן בתפקידים בכירים במשך שנים רבות.

בכנס ישתתפו גם נציגי חברות IT שמספקות פתרונות טכנולוגיים לשוק הארגוני ופרשו את חסותן עליו. בין היתר, ידברו בו דוד ביסמוט, מנהל קבוצת הענן בנס טכנולוגיות; אלי שלמה, מנהל תחום אבטחה בקלאוד אדג'; וגיא נוי, ארכיטקט פתרונות ענן בפאלו אלטו.

את הוועידה יחתום פאנל מומחים בהנחיית גיא מזרחי. בין המשתתפים בו: רונן קנובליך, מנמ"ר מכון התקנים; ערן יונה, מנהל תחום הענן בשירותי בריאות כללית; קובי נח, מנמ"ר עיריית רמת גן; ושחר דורון, ארכיטקט אבטחת מידע בבנק הפועלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים