איראן תקפה בסייבר את המגזין שרלי הבדו, לאחר שזה לעג לחמינאי

המגזין, שהותקף בעבר פיזית בעקבות איורים לועגים לנביא מוחמד, פרסם קריקטורות לא מחמיאות של מנהיג איראן ● לפי ההאקרים, הם גנבו פרטי מידע של 200 אלף מנויים לשרלי הבדו, והם מוצעים למכירה תמורת 20 ביטקוין

מנהיג איראן, האייתוללה עלי חמינאי.

שרלי הבדו, המגזין הסאטירי הפריזאי שעלה באחרונה שוב לכותרות בגלל סדרת קריקטורות לא מחמיאה של מנהיג איראן, האייתוללה עלי חמינאי, "זכה" בעקבות כך למנה של איומים מצד המשטר בטהרן, שהודיע שהוא לא יעבור על כך בשתיקה. לפי חוקרי האבטחה של מיקרוסופט, המשטר אמנם מימש את האיומים הללו, ממש בזמן שהדוברים האיראניים השמיעו אותם.

החוקרים של הענקית מרדמונד מצאו שמאחורי הקלעים, קבוצת האקרים בשם נפשות קדושות, שככל הנראה קשורה ישירות לממשלה האיראנית, פרצה לשרתים של שרלי הבדו וגנבה מהם מידע פרטי של לקוחות המגזין. "מידע זה, שהושג בידי האיראנים, עלול לסכן את מנויי המגזין, שעלולים להפוך למטרות אונליין או פיזיות של ארגונים קיצוניים", מסרו החוקרים.

אנשי מיקרוסופט מסרו שהם זיהו מוטיבים במתקפה וטכניקות שזוהו בעבר כקשורות לקבוצות הפריצה האיראניות הממשלתיות. אותן קבוצות, כך דווח, ניסו להתערב במערכת הבחירות האמריקנית ב-2020 – מעורבות שכמובן הוכחשה בידי איראן.

הקריקטורות – תמיכה של שרלי הבדו בציבור האיראני

במגזין הצרפתי לא אישרו את המתקפה, אך הקבוצה עצמה פרסמה בפורומים דוגמאות שמוכיחות את הפריצה. לטענתה, היא גנבה פרטים רבים של 200 אלף מנויים לשרלי הבדו, ומציעה אותם למכירה תמורת כ-20 ביטקוין, שהם קצת פחות מחצי מיליון דולר, נכון להיום.

הקריקטורות שפורסמו נועדו, כך לפי המגזין, להוות את הדרך שבה הוא תומך בהפגנות של הציבור האיראני נגד הממשל. הן פורסמו בגיליון זיכרון מיוחד לרגל יום השנה לטבח שערכו במשרדיו בינואר 2015 שני פעילי אל קעידה, לאחר שהוא פרסם איורים שלעגו לנביא מוחמד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים