קיצוצי שכר נרחבים לבכירי אינטל – כולל למנכ"ל

הצרות של אינטל נמשכות: החברה מפטרת עוד עובדים ומורידה את שכרם של בכיריה - כולל קיצוץ של 25% בזה של המנכ"ל, פט גלסינגר

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל.

המצב הכלכלי וההיערכות להמשך ממשיכים להשפיע לרעה על אינטל: אחרי שחברת הענק פרסמה ביום ה' האחרון את הדו"חות הכספיים של אחד הרבעונים הגרועים בתולדותיה, אמש (ג') היא הודיעה שהיא מרחיבה את מהלך הפיטורים שלה ומקצצת את שכרם של בכירי החברה בשיעור ניכר. השכר הבסיסי של המנכ"ל, פט גלסינגר, יקוצץ ברבע, שהם 312 אלף דולר בחודש.

אינטל הציגה ברבעון האחרון של 2022 מעבר להפסד נקי של 664 מיליון דולר והרווח הנקי השנתי שלה ירד ב-60% לשמונה מיליארד. ההכנסות של החברה צנחו בשיעור דו ספרתי הן ברבעון והן בשנה כולה. כתוצאה מכך, נתח השוק של אינטל פחת במידה ניכרת, עם ירידה של שמונה מיליארד דולר ביום אחד בלבד – היום שלאחר פרסום הדו"חות.

על רקע זה, גלסינגר הודיע לאחר פרסום התוצאות שאינטל תיאלץ לפטר כמות משמעותית של עובדים. המהלך משפיע גם על ישראל: בדצמבר דווח כי היא מפטרת כאן עשרות עובדים. אלא שעד כה, הפיטורים, ככלל, לא נרחבים, ואמש היא הודיעה כי היא מרחיבה את המהלך עם פיטוריהם של 340 עובדים מהמתקן שלה בפולסום שבקליפורניה. מספר עובדי אינטל ברחבי העולם מגיע ל-120 אלף.

קיצוצי השכר שעליו הודיעה אינטל ישפיעו על מנהלים מדרגות הביניים ומעלה. מנהלים מהדרג הבינוני יסבלו מקיצוץ של 5% בשכרם, השכר של הבכירים יקוצץ ב-10% וזה של הדרג הבכיר ביותר – ב-15%, להוציא המנכ"ל, ששכרו ירד, כאמור, ב-25%. כמו כן, אינטל הודיעה שתקציב התפעול שלה יקוצץ השנה בשלושה מיליארד דולר, ובכוונתה להגיע לקיצוץ הדרגתי עד 2025 – אז מכוונים בחברה לכך שתקציב זה יקוצץ ב-10 מיליארד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים