סערה בשע"מ לקראת מכרז למינוי מנהל ציוד קצה ותשתיות

אחד המתמודדים במכרז טוען לחשד להטייה לטובת המתחרה, ודרש לפסול את הרכב הוועדה שתתכנס ביום ב' ● הנציבות דחתה את התלונה ואישרה את הרכב הוועדה

יותר דיגיטציה. רשות המסים.

שוב אי שקט במערכת היחסים בין עובדי שע"מ – זרוע המיחשוב של רשות המסים – להנהלה, זאת לאחר תקופה ארוכה יחסית של רגיעה.

הפעם הרקע למתיחות הוא מכרז פנימי ששע"מ פרסמה לתפקיד מנהל חטיבת ציוד קצה ותשתיות פיזיות. ביום ב' הקרוב אמורה ועדת המכרזים של שע"מ להתכנס כדי לבחור מועמד שיחליף את המנהל הנוכחי, שעומד לפרוש לגמלאות.

הוועדה אמורה לבחור בין שני מועמדים, שניהם עובדים ותיקים ובכירים בשע"מ. אחד משני המתמודדים שיגר לפני כמה ימים מכתב תלונה חריף לנציבות שירות המדינה, בדרישה לעצור את המכרז.

לטענת המתלונן (ששמו שמור במערכת) הוא ועובדים נוספים נחשפו כעדי שמיעה לכך שאחד הגורמים המעורבים במכרז אמר כי ככל הנראה המתמודד השני הוא שיזכה ולא המועמד המתחרה מולו. עוד טוען העובד כי יש טעם לפגם בכך שהמנהל הפורש אמור לשבת בוועדת המכרזים ביום ב' כדי לבחור את המועמד להחליפו, ולכן הוא יחד עם ועד העובדים דורשים לעצור את המכרז ולקיים בדיקה מקיפה בנדון.

במכתב התלונה, כותב העובד בין היתר :"מדובר במשרה בכירה וישנם מספיק מועמדים ראויים, אך לצערי הם לא ניגשו, כי הם ידעו שיש חשש שהמכרז מוטה וחששו פן הם ייפגעו".

דורון דודו, יו"ר ועד עובדי שע"מ.

דורון דודו, יו"ר ועד עובדי שע"מ. צילום: יח"צ

"מנהל המחלקה, שפורש בעוד ארבעה חודשים, מתעקש לשבת בוועדת המכרזים", הוסיף העובד המתלונן, שציין כי המתמודד הנוסף נמצא בחופשה בתאילנד וחוזר לארץ יום לפני כינוס ועדת המכרזים.

טענה נוספת של אותו מתמודד שהתלונן היא שלמכרז התכוון לגשת עובד בכיר אחר, אולם הוא ביטל השתתפותו, לאחר שקיבל קידום בדרגה.

נציבות שירות המדינה מסרה בתגובה: "הנושא נבחן זה מכבר מול הגורמים המקצועיים הרלוונטיים, הן בנציבות שירות המדינה והן מחוצה לה, ובמסגרת זו ניתן מענה לאופן כינוס הוועדה בשים לב לנסיבות העניין".

תלונתו של העובד מגובה על ידי יו"ר ועד עובדי שע"מ, דורון דודו, שהגדיר את תשובת הנציבות כהזויה, מאחר שהיא לא התייחסה לעצם התלונה של העובד, על חשד להטייה, אלא רק להרכב ועדת המכרזים.

"אנחנו מאוד מאוכזבים מהתגובה של הגוף שאמור לוודא שכל המכרזים יהיו טהורים ושוויוניים, ואם לא עוצרים ובודקים מכרז כזה, אף פעם לא ימנעו מקרים דומים", ציין דודו שהוסיף כי על פי תוצאות המכרז ביום ב' הקרוב, ישקול הוועד את המשך צעדיו במסגרת כל הכלים החוקיים העומדים לרשותו.

מרשות המסים נמסר: "הרשות פועלת ותפעל על פי הנחיות הנציבות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חח

    ממתי מכרזים של שירות המדינה לא מוטים? הרי הכל משחק וברוב מוחלט של המקרים התוצאות ידועות מראש. אל תיתממו.

אירועים קרובים