"מנמ"ר שמטמיע תוכנות שייך לעבר, העתיד – בענן"

כך אמר אולה רסמוסן, סגן נשיא גלובלי לפיתוח מוצרים ב-אינפור, שביקר בארץ באחרונה ● לדבריו, על מנהלי ה-IT "לפצוח בטרנספורמציה הדיגיטלית בארגונם, או להאיץ אותה, ולהזריק חדשנות - בהיבט העסקי והטכנולוגי"

אולה רסמוסן, סגן נשיא גלובלי לפיתוח מוצרים ב-אינפור.

"מנהלי IT בכל ארגון ובכל מגזר פעילות ניצבים בפני אתגרים דומים: עליהם לפצוח בטרנספורמציה הדיגיטלית בארגונם, או להאיץ אותה, ולהזריק חדשנות – בהיבט העסקי והטכנולוגי. אלא שהם נדרשים לשמור על העדכניות של כלל התוכנות העסקיות שלהם, ומי שלא יעשה זאת, לא יעמוד בקצב הדרישות העסקיות", , כך אמר אולה רסמוסן, סגן נשיא גלובלי לפיתוח מוצרים באינפור (Infor).

"הלקוחות הארגוניים הבינו שמשימה זו קשה למימוש בעולם הרישוי המסורתי – גם עדכונים, גם זמינות המערכות וגם אבטחה זה בלתי אפשרי – וזה מה שמניע את המעבר לענן", אמר רסמוסן.

אפליקציות עסקיות בענן – עם יותר יכולות

בביקורו בארץ באחרונה אמר רסמוסן כי "לפני כחמש שנים התחלנו להשיק מוצרים מגזריים לענן, בתצורה של ריבוי דיירים, multi-tenant. לקחנו את כל האפליקציות העסקיות, שבנינו במהלך השנים הרבות שאנו פעילים בעולם ה-ERP, והעברנו אותם לענן. כך, אנו מציעים ללקוחות הארגוניים אפליקציות עסקיות בענן, עם יותר יכולות: הזרקת חדשנות, המשך עדכונים קבוע ועוד פונקציונליות. אנו מסירים עוד כאב ראש מאנשי ה-IT, כי הלקוחות לא צריכים לעדכן את המערכות, אנו עושים זאת בשקט עבורם, תוך ניהול ואם נדרש – גם שינוי בתהליך".

"בהיבט האבטחה", ציין רסמונסן, "קרה דבר מעט משעשע. בתחילת המסע שלנו לענן, אנו, כמו הלקוחות, חששנו מהגידול בשטח המתקפה הפוטנציאלי, ואילו כיום המצב השתנה והמניע להליכה לענן הוא הרצון באבטחה מוגברת, הלקוחות הבינו כי קשה יותר לאבטח במודל הרישוי המסורתי, און פרם".

"כבר כיום, כרבע – 14 אלף מתוך יותר מ-60 אלף הלקוחות שלנו הפרוסים ב-175 מדינות – עברו לענן, והתהליך נמשך ובאופן מואץ. אנו אומרים להם לעבור לענן, כל ההשקעות שלנו ממוקדות שם, בשל היתרונות שהוא מניב ללקוחות".

בקרוב תשיק את המערכת שלנו בגרסתה העברית. אינפור.

בקרוב תשיק את המערכת שלנו בגרסתה העברית. אינפור.

ענקית ה-ERP, המדורגת 3 בעולם לאחר סאפ (SAP) ואורקל (Oracle), הוקמה לפני כשני עשורים והמטה שלה נמצא בניו יורק. כבר לפני עשור החברה החלה להעביר את מערכות החברה ואת השירותים אותם היא מספקת ללקוחותיה – לענן של AWS.

החברה מספקת פתרונות תוכנה עם התמחות בתעשיות ומונה יותר מ-17 אלף עובדים. אינפור נמצאת בבעלות פרטית, בחלקה של האחים קוך (Koch), שבבעלותם חברת האחזקות תעשיות קוך. זו השקיעה באינפור יותר משני מיליארד דולר.

בין לקוחותיה של אינפור 19 מתוך 20 חברות התעופה והחלל המובילות בעולם, כולל בואינג; 19 מתוך 20 יצרניות הרכב המובילות בעולם, ביניהן רולס רויס, טריומף ופרארי; 9 מ-10 חברות ההיי-טק המובילות בעולם; 18 מתוך 20 הערים הגדולות בארה"ב; 17 מתוך 20 הבנקים הגלובליים המובילים בעולם; ו-9 מ-10 רשתות המלונות הגלובליות. במהלך השנים אינפור רכשה 25 חברות, בהיקף כולל של יותר משלושה מיליארד דולר.

"השוק הישראלי תמיד היה חשוב לנו"

"כשאני מדבר עם מנמ"רים", ציין, "חזונם הוא ליצוק דיגיטל בארגון. זה נעשה בין השאר עם ההיצע של כמה מהשירותים שלנו, המהווים פלטפורמה כשירות, במסגרתה אנו מציעים לכל ענף את השירותים הייחודיים לו. כך, מנהלי ה-IT יכולים לתכנן את מפת הדרכים לחברה ולהבטיח כי תשתית ה-IT תתמוך בצמיחה העסקית. זה ייעשה עם מערכות ותשתית פלואידית ואג'ילית, אשר ימצו את המיטב מהטכנולוגיה, עם מאות תהליכים עסקיים, מובנים מראש, מבוססי תקנים ובעלי יכולת הפקה של תובנות מושכלות, מבוססות ניתוח מעמיק".

"השוק הישראלי תמיד היה חשוב לנו", סיכם רסמונסן. "בישראל יש לנו פה עשרות לקוחות ארגוניים, ביניהם אלביט, דלתא גליל, קמהדע, תפרון, מאפיות אנג'ל ויקבי כרמל. במחצית השנה נשיק את המערכת שלנו בגרסתה העברית, מה שיביא להגדלת הנוכחות שלנו פה. כך, עם המעבר שלנו ושל הלקוחות שלנו לענן, אנו מסייעים לו 'לדבר' עסקית ולא טכנולוגית".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    במילה אחת שטויות. בשתי מילים שטויות והטעיה. הפתרון הוא שילוב היברידי בין ענן ליישום מקומי, מה שיבטיח BCP. תוכנה מקומית, תקשורת לענן וענן כשלעצמו אינם אמינים כאשר הם בנפרד אלא בסינרגיה. מאמץ לשווק ענן במצב התחרות הגלובלית מביא את החברות להטעות את הלקוחות שלהם.

אירועים קרובים