הקים קבוצת טלגרם לפורנו ישראלי – ונשלח לשנת מאסר וחצי

העונש הוטל על תומר מנוס, בן 31 מאילת, לאחר שהורשע בהקמת הקבוצה, ובפרסום תמונות וסרטונים אינטימיים של שש צעירות, ללא הסכמתן

שנת מאסר וחצי בגין פרסום תמונות וסרטונים אינטימיים של צעירות בטלגרם.

בית משפט השלום באילת הטיל לפני ימים אחדים מאסר בן שנה וחצי על תומר מנוס, בן 31 מהעיר, שהורשע בכך שפתח קבוצת טלגרם ובה פרסם, יחד עם אחרים, תמונות וסרטונים מיניים. השופט שי ברגר הטיל על מנוס בנוסף מאסר על תנאי של חצי שנה ותשלום פיצוי של 5,000 שקלים לכל אחת משש הנפגעות מהפרסומים. יש לציין שמנוס הורשע בהתאם להודאתו בסעיפי האישום, לאחר שנעשה בהם תיקון.

מנוס הודה בעבירות במסגרת הליך גישור בכתב אישום מתוקן וההסדר לא כלל הסכמה לעניין העונש. על פי כתב האישום המתוקן, "במהלך 2019 מנוס הקים וניהל את קבוצת הטלגרם המדרשה. הקבוצה נועדה לפרסום תמונות וסרטונים מיניים שבהם נצפות צעירות ישראליות בעת ביצוע אקטים מיניים, או תמונות המתמקדות במיניותן – בלא ידיעתן ובלא הסכמתן".

"בנוסף לפרסום התכנים המיניים בקבוצת הטלגרם, הנאשם שלט בהם", צוין. "הוא יכול היה להסיר תכנים שהופצו על ידי משתמשים אחרים, לצרף משתמשים חדשים וכן להסיר כאלה קיימים. הוא אף הפציר בחברי הקבוצה לפעול לצירוף אנשים נוספים, ואיים שלא ישלח עוד תכנים מיניים עד שמספר חברי הקבוצה יגדל. יחד עם חבריו, מנוס פרסם לפחות 500 תמונות וסרטים שכוללים תכנים מיניים של צעירות, נשים ונערות ישראליות, באופן שמשפיל ומבזה אותן".

עוד נכתב בכתב האישום כי "מנוס פרסם את התכנים ליותר מ-400 משתמשי טלגרם שהיו חברים בקבוצה". כך, נטען, באוגוסט 2019 הוא "פרסם בקבוצת הטלגרם סרטון באורך 48 שניות שבמהלכו א', בת 19, ערומה וידיה אזוקות באזיקי פרווה אדומים, מבצעת מין אוראלי בגבר… עוד באותו החודש, מנוס פרסם סרטון באורך של דקה וחצי, שבו נצפית ב', בת 20, מבצעת מין אוראלי בגבר". בשני המקרים, הסרטונים פורסמו בלי שניתנה הסכמתן לפרסום.

פגיעה בפרטיות, בחירות ובהגנה על הכבוד של הקורבנות

בגזר הדין ציין השופט ברגר את מידת הפגיעה הגבוהה בזכותן של הנפגעות להגנה על כבודן, על חירותן ועל פרטיותן. השופט הדגיש לחומרה את ריבוי המעשים; את אופן הפעולה השיטתי והמתוכנן שלהם, לרבות גודל הקבוצה; את פוטנציאל התפוצה המשני והאינסופי; את גילן הצעיר של הנפגעות; ואת הנזק שנגרם להן.

השופט שקל לקולה את הודאת הנאשם, נטילת האחריות והבעת החרטה, היעדר העבר הפלילי וחלוף הזמן מעת ביצוע העבירות. בית המשפט הדגיש את "הצורך בהרתעה בסוג העבירות שביצע מנוס. בעבירות מסוג זה יש להפגין גישה מחמירה, על מנת להרתיע את הנאשם ואת הרבים".

עו"ד איתי גוהר ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה ביקש להטיל על מנוס עונש של 20 חודשי מאסר לצד פיצוי לנפגעות העבירה. בסופו של דבר, הוטל עליו עונש של שנה וחצי.

ד"ר חיים ויסמונסקי, מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, אמר כי "התיק הוא חלק מפעילות אכיפה ממוקדת שביצענו, יחד עם מחלק הסייבר בימ"ר תל אביב, כלפי קבוצות בטלגרם שעסקו בהפצת תכנים אינטימיים של קטינות ובגירות ישראליות ללא הסכמתן. גזר דין זה מצטרף לכמה גזרי דין מחמירים נוספים שניתנו בתיקים שכאלה בשנים האחרונות. רשויות אכיפת החוק התקדמו באופן ניכר בכל הנוגע להתמודדות עם העבירות על חוק הסרטונים. גם רף הענישה בעבירות אלה עולה בעקביות, ויש לקוות שהמאמצים הללו ירתיעו וימנעו ולו חלק מהסיכון והנזק כתוצאה מעבירות אלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים