מחקר: הפערים בין מעסיקים לעובדים – מעכבים חדשנות

"ההתמקדות ארגונים בחדשנות וביעילות לא צריכה לבוא על חשבון נהלי עבודה גמישים", אמר חבר דרקטוריון Vanson Bourne, שערכה את המחקר ביוזמת VMware בקרב 5,300 מנהלי IT, מנהלי משאבי אנוש, מנהלים עסקיים ועובדים

התפישות לגבי חדשנות של עובדים בחברות טכנולוגיה, או במערכי מחשוב בכלל הארגונים, מתנגשות בהעדפה של מקום העבודה שלהם, כשבמוקד המחלוקת – האם עליהם לעבוד מהבית, בעבודה, או באופן היברידי; כך לפי מחקר חדש, שנערך ביוזמת VMware.

את המחקר ערכה Vanson Bourne בקרב 5,300 מנהלי IT, מנהלי משאבי אנוש, מנהלים עסקיים ועובדים. הוא נושא את הכותרת "דילמת העבודה המבוזרת – כאשר חדשנות מתחרה בשביעות הרצון בעבודה".

81% מהמשתתפים השיבו שהם יהיו בעלי שביעות רצון גבוהה, אם יוכלו לעבוד מכל מקום. בנוסף, יותר ממחצית (56%) מהם, שעבדו במקומות המאפשרים מדיניות עבודה היברידית, מהמשרד וגם מהבית – דיווחו על מצב רוח טוב יותר, על יותר יצירתיות (52%) ועל יותר שיתוף פעולה (53%) בצוותים שלהם, לעומת התקופה שלפני מגיפת הקורונה. מנגד, כמעט שני שליש (62%) מהמשיבים באזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה) ציינו כי הארגון שלהם יוכל להיות חדשני יותר, אילו העובדים יחזרו לעבוד במשרד.

יעילות, אוטומציה וחדשנות בארגונים ומה שביניהם

השנה, עולה מהמחקר, כמעט 72% מהארגונים מתכננים להשקיע יותר בתרבות הדיגיטלית שלהם: 32% מהארגונים בעולם יעדיפו השקעות אשר מניעות חדשנות ויצירתיות. "הנעה של חדשנות", הסבירו החוקרים, "נועדה לייצר יעילות עסקית, לצמצם עלויות, או לחזק את האטרקטיביות של הארגון בשוק – והיא מהווה תמריץ עסקי".

עוד נתון הנובע מהמחקר מצביע על כך שכלים דיגיטליים מסייעים לארגונים לעשות יותר בפחות. כך, בקרב ארגונים שההשקעה שלהם באוטומציה עלתה, כמעט מחצית מהם (46%) השקיעו באוטומציה, כדי לחזק את היעילות ואת חווית העובד. בנוסף, 43% מהארגונים פונים לאוטומציה כדי לחזק חדשנות, כאשר 49% מהם מעוניינים בתפעול זול ומהיר יותר. הרמות הגבוהות של ההשקעה מגיעות מארגונים בעלי מדיניות עבודה היברידית ומדיניות עבודה מכל מקום. כך, הסבירו החוקרים, "המשמעות היא שחדשנות עסקית ויעילות חייבות להיות בראש סדר העדיפויות בארגונים – בלא קשר לגמישות של מקום העבודה".

"בתקופה כלכלית לא יציבה", ציינו החוקרים, "ייתכן שמנהיגים עסקיים ינקטו במדיניות של חזרה למשרד, בתקווה שהיא תאפשר יותר חדשנות ויעילות בקרב העובדים. אבל, היישום בפועל של יתרונות אלה מוטל בספק. חלק גדול מהארגונים אשר להם מדיניות עבודה היברידית, המאפשרת עבודה מכל מקום – הצביעו גם על מדד חדשנות גבוה ועל ההשפעה החיובית של מדיניות זו על הארגון ועל העובדים".

עבודה היברידית

הפכה לנורמלי החדש. עבודה היברידית. צילום: BigStock

אז מה עדיף – עבודה היברידית או עבודה מהמשרד?

שאקר אייאר, חבר דירקטוריון Vanson Bourne ובכיר לשעבר ב-VMware.

שאקר אייאר, חבר דירקטוריון Vanson Bourne ובכיר לשעבר ב-VMware. צילום: לכידת תמונת פרופיל מטוויטר

לדברי שאקר אייאר, חבר דירקטוריון Vanson Bourne ובכיר לשעבר ב-VMware, "חוסר הוודאות הכלכלית מניע ארגונים להתמקד יותר בחדשנות וביעילות, אבל זה לא צריך לבוא על חשבון ההתקדמות שנעשתה בתחום של נהלי עבודה גמישים יותר. המחקר מראה לנו, שאם נאפשר סביבת עבודה שמחה יותר, מעורבת יותר וצוותים משתתפים יותר – הרי שבאופן טבעי נגביר את היעילות. עובדים מאמינים שהם יוכלו לבצע את עבודתם באופן הטוב ביותר, כאשר ניתנת להם הבחירה בעבודה היברידית, יחד עם כלים שיכולים לתמוך בכך. ועדיין, מנהלים רבים מאמינים שעבודה במשרד היא זו שמניעה חדשנות. המחקר שלנו מראה כי יותר ארגונים צריכים ליישם מדדים לבחינת ההשפעה הזו, על מנת לנהל את הארגון באופן תואם למציאות – ולא על פי תפישות שגויות. ארגונים בעלי מדיניות עבודה היברידית לוקחים היבט זה יותר ברצינות".

אייאר סיים באומרו כי "ההשקפה על היתרונות של עבודה של כל העובדים מהמשרד לא מובטחת ואינה מתרחשת בפועל. ארגונים חייבים להמשיך למצוא את האיזון בין מינוף חדשנות – בלא לפגוע במוטיבציה וביעילות של העובדים. עם השקעה בכלים דיגיטליים שיתופיים, באוטומציה ובהטמעת נהלים בקרב הצוותים, מנהלים ומנהיגי ארגונים יוכלו להניע יעילות ולמנף הצלחה – ועדיין להציע את אותה הגמישות של עבודה במשרד או עבודה מרחוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים