כללית מושלם הטמיעה מערכת OCR מבוססת AI של יבמ

מלם תים הטמיעה בכללית מערכת מבוססת OCR לזיהוי, שליפה ואימות נתונים בתביעות בריאות, בהיקף של מאות אלפי שקלים, המאפשרת הפיכת מסמך המתקבל כתמונה ל"מסמך בר חיפוש"

מימין: עפר הדס - ראש אגף מערכות מידע ומחשוב בכללית מושלם, ולירון טבק - מנהלת חטיבת פתרונות אוטומציה ו-Salesforce במלם תים.

קבוצת ה- IT והאינטגרציה מלם תים, השלימה פרויקט בכללית מושלם – מערך ביטוחי הבריאות של שירותי בריאות כללית, להטמעת מערכת מבוססת OCR של חברת יבמ לזיהוי, שליפה ואימות נתונים בתביעות בריאות מבוסס AI. היקף הפרויקט, מאות אלפי שקלים.

המערכת מאפשרת הפיכת מסמך המתקבל כתמונה ל"מסמך בר חיפוש", זיהוי סוג המסמך, שליפה אוטומטית של מידע מתוכו וכן אימות מידע זה אל מול נתוני התביעה שהוגשה באתר.

איך זה עובד? בעת הגשת בקשה להחזר כספי ("תביעה"), הלקוחות מצרפים מסמכים בפורמטים שונים של תמונה, אשר מרביתם בלתי-מובנים ובלתי-מוכרים. בשלב הראשון, המסמך עובר המרה ל'מסמך בר חיפוש" באמצעות טכנולוגיית OCR. המערכת מזהה את סוג המסמך (חשבונית / קבלה / סיכום רפואי / הפניה / דו"ח ניתוח / וכדו') ומאתרת בו את הנתונים הרלוונטיים (ת"ז ושם הלקוח, שם הספק/רופא, השירות הרפואי, תאריך, סכום וכדו'). המידע מאומת אל מול הנתונים שהוקלדו על ידי הלקוח, ובמקביל מופעלת לוגיקה לבקרה במערכת התפעולית. בהתאם לממצאי התהליך הממוכן, הבקשה מאושרת או נדחית והלקוח מקבל את ההחזר (ישירות לחשבונו או בביט).

עפר הדס, ראש אגף מערכות מידע ומחשוב בכללית מושלם: "מטרות הפרויקט שהוגדרו על ידנו היו טיפול בבקשות להחזר כספי ללא מגע יד אדם, יצירת חווית לקוח מעולה וייעול תהליכי העבודה. הפרויקט יוביל לקיצור משמעותי בזמני הטיפול בתביעה ולאישור מיידי של בקשת ההחזר ללקוח, ללא צורך בהמתנה ולאורך כל שעות היממה. הפרויקט השיג את מטרותיו באופן מלא והביא לשיפור משמעותי בשירות שאנו נותנים ללקוחותינו".

לירון טבק, מנהלת חטיבת פתרונות אוטומציה ו-Salesforce במלם תים: "זהו פרויקט חלוצי בתחום ביטוחי הבריאות, המאפשר סילוק אוטומטי מלא של התביעה ואישור מיידי ללקוח, כולל בחינת מסמכים מצורפים, תוך שימוש פורץ דרך בטכנולוגיית OCR מתקדמת של יבמ, המותאמת לעברית, וכן מנוע AI לשיפור מתמיד של אחוז הזיהוי. המערכת במהותה הינה מערכת back-office ללא משתמשים אנושיים, אך מיישבי התביעות יוכלו להתערב בתהליך הזיהוי של המערכת ו'ללמד אותה' לזהות נתון שלא זוהה בתבנית מסוימת כאשר יגיע בעתיד מסמך דומה. טכנולוגיה ה-AI תאפשר לימוד של המערכת ושיפור מתמיד של שיעורי הזיהוי תוך למידה מתמשכת של שונות המסמכים. הפרויקט משיא תועלות רבות לארגון, ובהן חוויית שירות דיגיטלית מלאה ומיידית ללקוח, קיצור משמעותי של זמני הטיפול בבקשת החזר, ייעול תהליכי עבודה ועוד. טכנולוגיית AI מאפשרת שיפור מתמיד של שיעורי הזיהוי תוך למידה מתמשכת של שונות המסמכים. מדובר בתשתית מתפתחת שעתידה להתרחב לתחומים נוספים של פעילות עסקית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים