חלונות 7 עקפה את ויסטה, אך XP היא עדיין הנפוצה ביותר

מנתונים שפרסמה Net Applications עולה, כי אף על פי שקצב המכירות של חלונות 7 הוא המהיר בהיסטוריה, נתח השוק של XP עדיין גדול ביותר מפי שניים מזה של חלונות ויסטה ו-7 יחדיו – עם 62% מהשוק ● המכירות של חלונות 7 תרמו תרומה חשובה לגידול שנרשם ברווחי מיקרוסופט, מאחר שחברות עסקיות רבות שדרגו למחשבים חדשים שכוללים את המערכת החדשה

היקף השימוש במערכת ההפעלה חלונות 7 (Windows 7) ברחבי העולם עולה כיום על זה של קודמתה, חלונות ויסטה (Windows Vista). עם זאת, גרסת XP הוותיקה של חלונות (Windows XP) היא עדיין הנפוצה ביותר, בפער גדול – כך על פי נתונים שפרסמה חברת המחקר Net Applications.

עוד עולה מהנתונים, כי בתום החודש שעבר עמד נתח השוק של חלונות 7 על 14.46%, בעוד שהנתח של חלונות ויסטה ירד ל-14.34%. כשהשיקה מיקרוסופט את חלונות 7, באוקטובר 2009, עמד נתח השוק של חלונות ויסטה על 18.83%.

למרות קצב המכירות הנאה שמפגינה חלונות 7, הרי שנכון לסוף יולי, XP הוותיקה עדיין מובילה בפער גדול, עם היקף שימוש של 61.87% ברחבי העולם. שיעור זה גדול ביותר מפי שניים מנתח השוק המשולב של חלונות 7 ו-ויסטה יחדיו.

המכירות של חלונות 7 תרמו תרומה חשובה לגידול שנרשם ברווחי מיקרוסופט (Microsoft) ברבעון האחרון של שנת הכספים 2010, שהסתיים ב-30 ביוני, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות של הענקית מרדמונד עלו ברבעון המדווח ב-22%, בזכות החברות העסקיות שהמשיכו להחליף מחשבי PC ישנים במחשבים חדשים עם חלונות 7. גם המכירות של חבילת אופיס 2010 (Office 2010) תרמו תרומה חשובה לרווחי מיקרוסופט.

בניגוד לויסטה, שסבלה מקבלת פנים צוננת בקרב החברות העסקיות, נתפסת חלונות 7 כמערכת הפעלה שמציעה שיפורים חשובים, ובכלל זה תמיכה מובנית בהפעלה של יישומים באמצעות צגי מגע, צריכה נמוכה יותר של משאבים ואמצעי אבטחה פחות פולשניים מאלה שבוויסטה. מיקרוסופט דיווחה במרץ על מכירת 90 מיליון עותקים של חלונות 7 מאז השקת המערכת – נתון שמצביע על קצב המכירות המהיר ביותר של מערכת הפעלה חדשה מאז ומעולם.

עם זאת, העניין בחלונות XP עדיין רב. ביולי הודיעה מיקרוסופט, כי חברות עסקיות שרוכשות מחשבי PC עם מהדורות Professional או Ultimate של חלונות 7 יהיו זכאיות לשדרג לאחור ל-XP לאורך כל חיי השירות של חלנות 7. בעבר טענה החברה, כי זכות זו תפוג ברגע שתופיע ערכת השירות הראשונה (Windows 7 SP1).

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חשבון פשוט

    נרשם בכתבה שחלונות XP עם היקף שימוש של 61.87% ברחבי העולם. "שיעור זה גדול ביותר מפי שניים מנתח השוק המשולב של חלונות 7 ו-ויסטה יחדיו." 62% גדול מ- 50% ולכן מן הסתם הוא גדול מכל שאר מערכות הפעלה יחדיו ולא רק אלה של חלונות! כאילו דא!

אירועים קרובים